Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
JKay skrev:
2480063Du kör ju GPS så du får inte vara mä! :D

Vafan?? Jag? Hjälpmedel? Det var det värsta jag har hört! Var tror du jag har plats för en ful GPS på min finducce..? :tungan

Nej, jag har inte GPS men jag har rätt schysst lokalsinne... ;)

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Tack för all input!

Jag ska konsultera med henne ikväll. Det sista jag vill göra är att bryta av från gruppen imorgon.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
imaster skrev:
2480074 Vafan?? Jag? Hjälpmedel? Det var det värsta jag har hört! Var tror du jag har plats för en ful GPS på min finducce..? :tungan

FinGPS på din FULducce...tja...undersadeln eller nått? :D

Jaja...skryt nu va!! :arsele

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Kör motsols...

imaster skrev:
2480074 Vafan?? Jag? Hjälpmedel? Det var det värsta jag har hört! Var tror du jag har plats för en ful GPS på min finducce..? :tungan

Missar man starten kan man köra rundan baklänges... :tummenupp
Vill man fuska får man ta kartan innanför jackan...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
BeBe skrev:
2480101 Missar man starten kan man köra rundan baklänges... :tummenupp
Vill man fuska får man ta kartan innanför jackan...
Hö hö hö hö... rundan är hemlig, vi är bara fyra som vet EXAKT var vi ska köra (efteråt brukar vi konstatera att vi trots allt kört olika vägar).
Att ha kartan innanför jackan är fusk, KPT ska det vara.:)

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
I pankakan...

Maverick_ou812 skrev:
2480106 Hö hö hö hö... rundan är hemlig, vi är bara fyra som vet EXAKT var vi ska köra (efteråt brukar vi konstatera att vi trots allt kört olika vägar).
Att ha kartan innanför jackan är fusk, KPT ska det vara.:)

Ahhh... Där av klubbnamnet... :D
Ja så kan man ju göra om man vill hålla de hemligt, samtidigt ger de lite spänning åt körningen :tungan

Har ett tämligen tråkigt möte på morgonen som sätter järnpinne i framhjulet... :mad:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Motorrad skrev:
2480134 Vad är KPT?

Själv ska jag ha med tankväska med SMC:s hojkarta och kamera samt lite att tugga under pauserna.

En varning för den kartan! Vissa vägnummer, ligger rakt över korsningar eller snäva kurvor. Jag har kört galet (vilse?!) i Blekinge... Nu ska ni inte dit, men... :confused:

Fick en ducati-karta av en bekant. De har tydligen mindre(!) bra vägar, men kartan var mer detaljerad, så lägg vantarna på en sådan :tummenupp

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
BeBe skrev:
2480156 Fick en ducati-karta av en bekant. De har tydligen mindre(!) bra vägar, men kartan var mer detaljerad, så lägg vantarna på en sådan :tummenupp

Ska söka efter en sådan.

Synd att det inte finns en riktig hojkarta som man kan köpa i butikerna som i Tyskland. Köpte en över Tyskland och Alpländerna. Jättebra och vägar som är bra mc-vägar är markerade.

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
BeBe skrev:
2480117 Ahhh... Där av klubbnamnet... :D
Ja så kan man ju göra om man vill hålla de hemligt, samtidigt ger de lite spänning åt körningen :tungan

Har ett tämligen tråkigt möte på morgonen som sätter järnpinne i framhjulet... :mad:
Skit i mötet, detta blir roligare.....tror inte det blir några färjeöverfarter denna gång...men man vet ju aldrig
:tungan
BTW: BeBe Välkommen hit förresten:tummenupp

Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Skala..

Motorrad skrev:
2480174 Ska söka efter en sådan.

Synd att det inte finns en riktig hojkarta som man kan köpa i butikerna som i Tyskland. Köpte en över Tyskland och Alpländerna. Jättebra och vägar som är bra mc-vägar är markerade.

Var i Norge o hade en karta i skala 1:400 000. Lagom detaljerad. :D

Oas skrev:
2480176 Skit i mötet, detta blir roligare.....tror inte det blir några färjeöverfarter denna gång...men man vet ju aldrig
:tungan

Tjena Oas.... Ja, de skulle jag gärna!
Tack för senast! Som sagt, trevligt i Norge :tummenupp

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Motorrad skrev:

Gratiskartan "Skånekartan" ? Funkar finfint

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Motorrad skrev:

MC-kartan är suverän. Både hojvägar och grusvägar är markerade. Även märkesverkstäder, hojfik o dyl.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
BeBe skrev:
2480180 Var i Norge o hade en karta i skala 1:400 000. Lagom detaljerad. :D

Tjena Oas.... Ja, de skulle jag gärna!
Tack för senast! Som sagt, trevligt i Norge :tummenupp

Ahhhh..det är DENNA "superfartvrålande" hojen som OAS har berättat om... :hihi
Kul resa ni gjorde! :tummenupp

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Blir inget för mig denna gången, tyvärr. :huvet

Hojen klöddar och jag hinner inte fixa det i tid. Jävla 2-takt.
Mellanhoj har jag inte hunnit skaffa för den delen heller. :mad:

Vädret verkar ju bli kanon för eran del iaf, hoppas det blir lika trevligt som alla de andra gångerna. :tummenupp

Fan också. :4skrika

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Mange_H skrev:
2480179 Passar på att anmäla mig också
102. Mange, Honda

Gött!

Nu får ni i Eijslöv allt hålla utkik efter oss när vi kommer in till macken. Läste rykten om att det skulle filmas och när det kommer ca: 10 hojar från Helsingborg så är det bäst att vi kommer med på film :)

JKay skrev:
2480199 Gratiskartan "Skånekartan" ? Funkar finfint

Kanske det men då måste man själv reka upp vägarna för att veta om det är bra eller inte...

Last edited:

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
PGH skrev:
2480039 Kommer vi köra på 90-väg öht??? Oavsett kommer jag hålla 150:rolleyes:

Va.... vi skall väl inte köra över rådande hastighetsbegränsning ???

150 kmt finns ju ente'... :va eller haur jau rräknat feil???

Gällande hastighetsbegränsningar för sporthoj...

50 vänstersida + 50 högersida fortfarande 50 kmt ( gäller även 30 skyltar, går altså ej att dubbla mm)

70 vänstersida + 70 högersida = 140 kmt

70 vänstersida + 70 högersida + passerad 50 skylt = 190 kmt ( gäller raksträckor vid kortare partier(vid längre partier av rakor vid rådande 70 skyltning är det dock upp till föraren att komma ihåg passerade skyltar för ökning av hastighet till lämplig och o/säker fart) )

90 vänster sida + 90 högersida + passerad 70 skylt = 250 kmt
OBS: Gäller ej vid snö samt annan nederbörd av stor dignitet?

110 +110 samt 120 + 120 = Fri fart * ** under omständigheterna att ingen bil kör fortare än du själv ((du bör då skämmas(undantaget Italienska bilar som bör repas vid omkörning))

*Fri fart gäller även bakhjulsåkning vid skyltning över 50, då det anses vara ömöjligt för de förare med hastighetsmätare på främmre hjulet att förutsäga vad deras rådande hastighet är innan framhjulet tar mark.

**Fri fart råder självklart även vid tillfälle där personen i fråga upplever att han (eller hon) upplever sig att ha bråttom...

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Motorrad skrev:
2480206 Gött!

Nu får ni i Eijslöv allt hålla utkik efter oss när vi kommer in till macken. Läste rykten om att det skulle filmas och när det kommer ca: 10 hojar från Helsingborg så är det bäst att vi kommer med på film :)

Kanske det men då måste man själv reka upp vägarna för att veta om det är bra eller inte...

Det går ju att få info i form av digital karta från alla som använt den Skånekartan...

RR_06 skrev:
2480228 Va.... vi skall väl inte köra över rådande hastighetsbegränsning ???

150 kmt finns ju ente'... :va eller haur jau rräknat feil???

Gällande hastighetsbegränsningar för sporthoj...

50 vänstersida + 50 högersida fortfarande 50 kmt ( gäller även 30 skyltar, går altså ej att dubbla mm)

70 vänstersida + 70 högersida = 140 kmt

70 vänstersida + 70 högersida + passerad 50 skylt = 190 kmt ( gäller raksträckor vid kortare partier(vid längre partier av rakor vid rådande 70 skyltning är det dock upp till föraren att komma ihåg passerade skyltar för ökning av hastighet till lämplig och o/säker fart) )

90 vänster sida + 90 högersida + passerad 70 skylt = 250 kmt
OBS: Gäller ej vid snö samt annan nederbörd av stor dignitet?

110 +110 samt 120 + 120 = Fri fart under omständigheterna att ingen bil kör fortare än du själv ((du bör då skämmas(undantaget Italienska bilar som bör repas vid omkörning))

*Fri fart gäller även bakhjulsåkning vid skyltning över 50, då det anses vara ömöjligt för de förare med hastighetsmätare på främmre hjulet att förutsäga vad deras rådande hastighet är innan framhjulet tar mark.

*Fri fart råder självklart även vid tillfälle där personen i fråga upplever att han (eller hon) upplever sig att ha bråttom...

HAHAHAHAHHAHAHAHA!!!! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept