Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
SirBarret skrev:
2483540 Är det någon som inte tycker om att få med sitt reg.nr på filmen ifall hojen nu skulel vara filmad??? Är det många som säger JA! så blir inte filmen publik då stannar den här hemma! Har inte tid eller kunnande att sudda ut delar av ngt i en scen.
Inga problem från min sida. vad jag vet så låg du bakom mig ett tag.

NTV janne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Honda NTV 650
Ok

Håller Med JKay om grupp känslan. Vill även lovord det sätt och körning som det var i hans grupp. Vi körde i gruppen lungt och fint med lagom flyt.

Mina inlägg om mindre grupper ta dem endast som kommentarer.

Tina TT

Europé & rumsren
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Triumph T-bird Sport
Hejsan!
Vill tacka för en fint organiserad utflykt - körde med Maverick_ou812 och det var utmärkt bra. Jag har följt pratet om vad som hände i en annan grupp och det är ju skönt att höra att det trots allt, inte var värre även om det alltid är trist med alla skador. Tusen Tack från mig iaf. Tina

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
Jättetack för rundan igår! :Bugar :Bugar :Bugar

Kanonkul som vanligt när det gäller MCK VILSE :tummenupp

tradigt med alla vurpor, men tur att ingen blev alvarligt skadad...

ses på nästa tur!

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Gsx-r 1000 K7
Min personliga åsikt är att man inte kör om.
Dom sa ifrån vid starten att det var den som låg framför som hade ansvaret att bakomvarande var kvar.
Med andra ord försvinner någon bakom en så skall man stanna eller sakta ner så de hinner ifatt.
Ni killar som klotade krya på er och hoppas att alla som kör i grupp tar åt sig av det som hänt.
Så kan vi ju hoppas på fler turer nästa år.
Allt övrigt med rundan var:tummenupp :tummenupp

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Jag hade skitkul på turen.... förutom en massa träsmak i röva.

Maten var helt fatastisk på båda ställena, både frukost och middag. Bra jobbat alla.

Trist med olyckorna som hände, men jag vill fortfarande poängtera att hålla avstånden mellan hojarna så flyter det bättre. Samt att hela tiden hålla koll bakåt så man inte blir av med siste-hojen. Omkörningsförbud måste råda när man kör i grupp.

Posörrundan i Falsterbo var lätt klockren :) Fan va mäktigt att se så många hojar rulla genom Falsterbo "City". Fan det tog aldrig slut när man tittade både framåt och bakåt.

Simma lugnt alla o sköt om er

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
En sak har jag idag konstaterat. 40 mil på hoj gör en mör i kroppen och sänker alkoholtoleransen till riktigt billiga nivåer. 2 öl, en cider och en GoT räckte tydligen för att jag skulle bli riktigt jättedyng igår vilket resulterar i att jag antagligen inte ens kan sätta mig på hojen förrän imorrn... :tomten

Angående maten och sådär. Jag ska villigt erkänna att det kändes rätt hopplöst när man halv tre rullar in efter ett par felkörningar och en stor jävla olycka (kändes det som) och det är fullsatt, finns inte ens rum att röra sig. Hungrig så utav själve hin onde var jag också. Men det dröjde inte så många minuter innan maten kom och det började rinna av folk så att det blev sittplats. Halvtimmes väntetid totalt, helt ok för min del. Och gott var det också! :tummenupp

En tanke jag fick var dock att man kanske kunde rodda ihop två matställen till nästa gång?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Ett sent tack från oss till MCKV i allmänhet och Maverick i synnerhet för ett lagom tempo på kuliga vägar.
Vi bröt ju när ni magra stackare var tvungna att äta, men hittade fler bra vägar på vägen hem.
Har just kommit hem från ca 20 mil idag. Hittade nya vägar igen, denna gång ONO om Hässleholm, dvs NORR om landsvägen :)

Vi hänger gärna med fler ggr nästa år

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
JKay skrev:
2483515 Eftersom att du körde i min grupp så är det dem referenserna du använder:

Jag kan hålla med dig till viss del att mer flyt i hela gruppen hade kunnat vara önskvärt MEN med dragspelseffekt, många i gruppen och en förbannat lång sträcka som ska avverkas samt att min totala erfarenhet av hoj är snart exakt 1 år gammalt gör att kurvorna inte tas i några högre hastigheter. JAG vill inte blåsa omkull för att jag kört över min förmåga. Men du ska veta att "Långsamma gruppen" har kört snabbare denna gången, än på de andra turerna, med högre hastigheter i kurvor och inte fullt så snabbt på rakor. Mest för försöka hålla ihop allt (Ja, så gott det går!).
Du är välkommen att byta grupp nästa gång och testa deras kurvtagning även under trippens gång (vid stoppen ;))

Jag tyckte verkligen rundan var supertrevlig o det gör jag fortfarande!!! Jag kanske var otydlig men det jag ville säga var snarare att kanske hålla igen mer på rakorna än att jag ville ha högre kurvhastighet.

Jag körde inte igår för att ligga o pressa i kurvorna utan mest för att träffa trevliga människor med mc-intresse (och sådana var där gott om! :tummenupp )

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Cel dagen efter.

Hej alla

Nu har man orken att läsa och tänka och reflektera av gårdagen.

Jag kan börja med den otroligt tråkiga början på rundan som förstörde resten av rundan ner till Falsterbo nästan helt. Men alternativen var inte så många. Jag hoppes "Kenny" mår bra efter vurpan som såg otäck ut med kåpdelar och olja utspritt ut över vägen. Resten som fick sina kära hojar skadade hoppas jag inte kommer ta er så hårt som det gör för Kenny. Hela min grupp hjälptes åt och alla pratade lungt men mycket för att få ut information om vad som hänt. Precis som Jkay känner man sig ansvarig på något sätt och det SÖG kraftigt att detta hände :tummenner :(

Vi missade posörkörningen i Falsterbo men han precis ner och möta PGH's grupp köra mot kustvägen. Good timeing if i may say so :)

Med en snabb Vilse i början till en stor vilse på körpass 2 samt nga "var är jag någonstans™" tyckte jag det gick bra för att inte ens ha kört hela rundan :D :hihi

TACK ALLA för en skön Lördag!

//Cel over and out :tummenupp

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Ja man får väll tacka för den fina rundan. skönt att våran lilla räcergrupp slapp olyckor o skit. Tack Maverick för den fina körningen :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
chukabowa skrev:
2484518 Ja man får väll tacka för den fina rundan. skönt att våran lilla räcergrupp slapp olyckor o skit. Tack Maverick för den fina körningen :tummenupp
Tack alla för allt beröm.

Vi gör så gott vi kan och vi kommer ALDRIG att kunna tillfredställa allas önskemål varken om tempo, gruppstorlekar eller mat. Vi får bara hoppas att vi lyckas göra den stora massan nöjd och så länge vi får såhär bra gensvar fortsätter vi med detta.

Som jag sa, över 100 pers på Statoil den 23:e september är fantastiskt. :2cool

Bilder finns nu i bildtråden (var annars...) :tungan

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
JAG HADE SKITKUL!

hemsk känsla i olycka nr:1 där jag var i mitten och fick bevitna precis allting,
krasch framför och pang pang pang bakom och på sidan:näsblod
visste inte vad jag skulle göra lr vem jag skulle hjälpa.
tur iaf att det gick så bra som det gjorde.
Allt heder till Snaijk som fortsatte köra med klotad hoj:yoparty

för övrigt.. tack så hemskt mycket för gott sälskap och kanon runda skitgod halvkall mat, men stämmningen vid matbordet vägde upp för de!

imorrn ställer jag av hojen så detta var min sista, visserligen med lånehoj men jag är VERKLIGEN inte lessen för att plåga en vtr i 40 mil:D

tycker att celtanic roddade kanon, vi kom ju dit vi skulle och man skrattade imma på visiret när vi för sjuhundratolfte gången saktade ner och vände pga felkörning, känns som det hör till:tummenupp

CS nästa år:tummenupp

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Maverick_ou812 skrev:
2484546 Tack alla för allt beröm.

Vi gör så gott vi kan och vi kommer ALDRIG att kunna tillfredställa allas önskemål varken om tempo, gruppstorlekar eller mat. Vi får bara hoppas att vi lyckas göra den stora massan nöjd och så länge vi får såhär bra gensvar fortsätter vi med detta.

Som jag sa, över 100 pers på Statoil den 23:e september är fantastiskt. :2cool

Bilder finns nu i bildtråden (var annars...) :tungan

Ser ut som ni gjort ett bra jobb igen, grattis :)

Mvh Jensa

Solid snake

Guest
imaster skrev:
2484663 Tror nån är sugen på twin nästa säsong... :hihi
Det tror jag med, han vart glad när den reste på bara gas, som jag sa att den skulle göra om han gasade tillräckligt mycket. :hihi

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
vilsen

anot skrev:
2482888 :D Skönt att höra att du är återfunnen. Vi som lämnade JKay i Dalby för att åka till Lund, fick ytterligare en (vilsen) person med oss som egentligen skulle till Eslöv :D

Ja jag känner mig rätt skyldig till detta inlägg. Men va fan, var det inte vilseturen? Trodde man var tvungen att köra vilse minst en gång. Stort tack iallafall, jag hittade till Eslöv (förre Jkays grupp). :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept