Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
En hel del kommentarer ang matstället/maten. En sak som underlättar för oss organisatörer är att få in anmälningar lite tidigare. Det var 62 förbeställda luncher, vi var väl typ 100 som skulle äta. Det var grymt många som dök upp sista dagarna. Det hela blir svårt att få ihop på perfekt sätt. Jag själv tycker det funkade bra. Jag tycker inte heller hela grejen får bli för stelbent/strukturerat. Folk skall få dyka upp när som, vi får ta det som det kommer då istället.

Men hur som helst är det aldrig fel att ta in kommentarer o synpunkter för att ändå förbättra det hela:tummenupp

Liten reflexion över årets turer. Själv tycker jag vägarna är lite roligare mera norrut. Lite mer kurvor, lite mysigare vägar genom skogslandskap dock lite mer risker med det. Det blåser mer på öppna landskap, tog i rätt bra igår. Men sammanfattningsvis tycker jag ändå alla valda vägar har varit av hög kvalité.

anot

MepMep
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Nope
Speedgirl skrev:
Ja jag känner mig rätt skyldig till detta inlägg. Men va fan, var det inte vilseturen? Trodde man var tvungen att köra vilse minst en gång. Stort tack iallafall, jag hittade till Eslöv (förre Jkays grupp). :D
Det är tur att någon i vår grupp tog vilse på allvar :)

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Men hallå, märkte ni att jag inte gjorde ett enda fel, ingen vilsekörning alls(200 m räknas inte) Jag tappade inte min grupp, gruppen tappade inte mig. Allt flöt på perfekt i min grupp, pjur pros mao. Fy fan vad jag är bra:rolleyes:

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
BMW R 1250R -21
PGH skrev:
2484876 Men hallå, märkte ni att jag inte gjorde ett enda fel, ingen vilsekörning alls(200 m räknas inte) Jag tappade inte min grupp, gruppen tappade inte mig. Allt flöt på perfekt i min grupp, pjur pros mao. Fy fan vad jag är bra:rolleyes:

Ja fy va duktig du är :pannkyss

Robbann

bild av Dede
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
FZ6-04 . CBR600RR-07
PGH skrev:
2484876 Men hallå, märkte ni att jag inte gjorde ett enda fel, ingen vilsekörning alls(200 m räknas inte) Jag tappade inte min grupp, gruppen tappade inte mig. Allt flöt på perfekt i min grupp, pjur pros mao. Fy fan vad jag är bra:rolleyes:

JA..: DU VAR JÄTTE BRA!!!:pannkyss

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
PGH skrev:
2484791 En hel del kommentarer ang matstället/maten. En sak som underlättar för oss organisatörer är att få in anmälningar lite tidigare. Det var 62 förbeställda luncher, vi var väl typ 100 som skulle äta. Det var grymt många som dök upp sista dagarna. Det hela blir svårt att få ihop på perfekt sätt. Jag själv tycker det funkade bra. Jag tycker inte heller hela grejen får bli för stelbent/strukturerat. Folk skall få dyka upp när som, vi får ta det som det kommer då istället.
Nu ska jag också ta chansen att gnälla av mig lite (det är ju måndag morgon).

Ibland undrar jag hur folk resonerar...
Alla vet att det blir en lång runda.
Alla vet att vi kommer att stanna för ett matstopp
Alla vet att det tar tid att fixa mat till 80 - 100 personer.

VI gör allt för att detta ska löpa smidigt genom att be er förbeställa.
VI ser till att det finns ett antal alternativ att välja mellan.
VI förhandlar rabatterade enhetspriser.

Varför i he*#"%e drösser det då in 25-30 pers på restaurangen som bara förväntar sig att detta ska fixa sig??!? :mad:

Tror vi ska lägga till detta i vår text kring mat:

Förbeställt = förtur till mat och garanterad sittplats på matstället.

I övrigt tycker jag detta är otroligt kul! :)

Kapten Blåskägg skrev:
2484554 Ser ut som ni gjort ett bra jobb igen, grattis :)

Mvh Jensa
Vi tackar för berömmet. Hoppas du/ni också fortsätter organisera trots senaste tidens tragiska händelser. :pannkyss

Last edited:

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
gt550
Vi var några som diskuterade det här med catering, man kanske skulle kunna fixa en catering längs vägen med någon slags buffé. Tror att det är lättare med utspisningen av så många då. I Stockholm hade de engagerat FMCK, som hade kokvagnen ute och serverade ärtsoppa, knäckor och pannkaka. Skulle kanske kunna vara något?????

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
fargo skrev:
2486108 Vi var några som diskuterade det här med catering, man kanske skulle kunna fixa en catering längs vägen med någon slags buffé. Tror att det är lättare med utspisningen av så många då. I Stockholm hade de engagerat FMCK, som hade kokvagnen ute och serverade ärtsoppa, knäckor och pannkaka. Skulle kanske kunna vara något?????

Bara svårt att få någon att ställa upp eftersom rundan ställs in vid regn = inga pengar för catering firman.

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
gt550
Inskickat av SirBarret
Nä der är klart det inte är bra att folk drar fult på rakorna, men visst jag dro på när tillfället gavs men det var ju inte tal om hastigheter 200+ utan mer 150-170km/h men visst det är snabbt det med.

Prboblemet med kurvorna är nog mer om man ligger lite längre bak i gruppen. Men sen vet jag inte hur fort du menar att det går när du skriver att det stod nästan stilla i kurvorna?? En del kurvor körde vi igenom kanske i 100km/h en del andra 70-75km/h. Visst jag körde nästan längst fram och upplevde säkert situvationen annorlunda.

------------------------------------------------------------------------

Kommentera gärna, och då menar jag inte kvalité på filmen.

Anledningen till hastigheten är långsam är att endurohojen körde och tuta, så jag drog ner på mitt tempo mycket. Jag låg och körde som 2:a man med Jkay framför mig.
Har sett filmen, och grunnat lite.
Vill bara meddela att det var mitt fel att det small, och är väldigt lättad att ingen skadade sig. Skadorna på hojarna löser sig, då jag har försäkring som täcker detta. Hade mått väldigt dåligt om det hade varit någon som hamnat riktigt krisigt till.
Naturligtvis borde man ha gjort annorlunda när efterklokheten sätter in och tagit det lugnare. Men jag är som alla andra, lite "Tarzan" då och då och vid detta tillfället var det att försöka hänga med, (och det gjorde man ju verkligen), när vi körde om er som hade stannat.
Trots att man vid min ålder borde vara erfaren och alltid förvänta sig det värsta, så kan det ju "skita sig".
Jag tycker att dessa vilserundorna är jättetrevliga och hoppas ni som arrangörer fortsätter ert fina arbete med att organisera dessa.:Bugar :Bugar :Bugar
Hoppas till slut att ingen blir rädd att åka framför mig, så jag kan fortsätta att delta i dessa evenemang.:hej :hej :hej

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
BMW R 1250R -21
fargo skrev:
2486175 Har sett filmen, och grunnat lite.
Vill bara meddela att det var mitt fel att det small, och är väldigt lättad att ingen skadade sig. Skadorna på hojarna löser sig, då jag har försäkring som täcker detta. Hade mått väldigt dåligt om det hade varit någon som hamnat riktigt krisigt till.
Naturligtvis borde man ha gjort annorlunda när efterklokheten sätter in och tagit det lugnare. Men jag är som alla andra, lite "Tarzan" då och då och vid detta tillfället var det att försöka hänga med, (och det gjorde man ju verkligen), när vi körde om er som hade stannat.
Trots att man vid min ålder borde vara erfaren och alltid förvänta sig det värsta, så kan det ju "skita sig".
Jag tycker att dessa vilserundorna är jättetrevliga och hoppas ni som arrangörer fortsätter ert fina arbete med att organisera dessa.:Bugar :Bugar :Bugar
Hoppas till slut att ingen blir rädd att åka framför mig, så jag kan fortsätta att delta i dessa evenemang.:hej :hej :hej
Var inte ute efter någon syndabock, utan bara reflektera över faran med att köra om inom gruppen och att folk får sig en liten tankeställare. Saktar personen framför ner så ska man ju inte köra om tycker jag, oftast så finns det ju en anledning till varför tempot gick ner. Nu får vi se fram emot en ny säsong med fler vilse körningar. Alla gör vi våra misstag, sj så höll jag kanske inte avståndet fram alltid. Nä klart du ska med nästa gång :)

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
JKay

:tummenupp Så kul som jag hade i lördags har jag inte haft på länge. Det var en perfekt dag (förutom olyckorna). Tyckte att det klaffade bra med tanke på hur många vi faktiskt var.
Och Jkay.....du var en suverän reiseleiter. Körde ju vilse i Dalby, är det smittsamt????? :lol :lol :lol

Bandittjej

jag vill inte ha vinter
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Bandit 1200 S
Speedgirl skrev:
2487450 :tummenupp Så kul som jag hade i lördags har jag inte haft på länge. Det var en perfekt dag (förutom olyckorna). Tyckte att det klaffade bra med tanke på hur många vi faktiskt var.
Och Jkay.....du var en suverän reiseleiter. Körde ju vilse i Dalby, är det smittsamt????? :lol :lol :lol
och varför körde du vilse???:tungan

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Speedgirl skrev:
2487450 :tummenupp Så kul som jag hade i lördags har jag inte haft på länge. Det var en perfekt dag (förutom olyckorna). Tyckte att det klaffade bra med tanke på hur många vi faktiskt var.

jädra dalby igen tror alla (jag me :tomten ) kört vilse i den hålan :D

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Vilse i Dalby

Bandittjej skrev:
2487796 och varför körde du vilse???:tungan

Är inte riktigt säker. Men det kan bero på att tre trevliga guys lämnade gruppen och jag följde med. Instinkt kanske???? :tummenupp

Zenit skrev:
2487821 jädra dalby igen tror alla (jag me :tomten ) kört vilse i den hålan :D

Ja bra!!! Vi skyller på hålan!!! :tungan

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin