Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Speedgirl skrev:
2487450 :tummenupp Så kul som jag hade i lördags har jag inte haft på länge. Det var en perfekt dag (förutom olyckorna). Tyckte att det klaffade bra med tanke på hur många vi faktiskt var.
Och Jkay.....du var en suverän reiseleiter. Körde ju vilse i Dalby, är det smittsamt????? :lol :lol :lol

:tummenupp
Jepp OERHÖRT smittsamt!!! :D

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Speedgirl skrev:
2487450 :tummenupp Så kul som jag hade i lördags har jag inte haft på länge. Det var en perfekt dag (förutom olyckorna). Tyckte att det klaffade bra med tanke på hur många vi faktiskt var.
Och Jkay.....du var en suverän reiseleiter. Körde ju vilse i Dalby, är det smittsamt????? :lol :lol :lol
Ummmpfff .. det finns ca 4 gator i Dalby ... hur f*n kan man komma fel där?? :D

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Slappa skrev:
2489245 För tusan du är ju elitsoldat i hemvärnet och kan inte orientera:D

Om dom egenskaperna kommer ut (Att jag KAN navigera) måste jag likvidera alla närvarande för att bibehålla hemligheten och rikets säkerhet på rätt sida. :rolleyes:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
JKay skrev:
2489342 Om dom egenskaperna kommer ut (Att jag KAN navigera) måste jag likvidera alla närvarande för att bibehålla hemligheten och rikets säkerhet på rätt sida. :rolleyes:

Eller är det så att alla är lite vilse bara för att göra fienden helt vilse. Går ju inte att hitta er när inte ens ni själv vet var ni är :hihi

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Mitra skrev:
2489357 Eller är det så att alla är lite vilse bara för att göra fienden helt vilse. Går ju inte att hitta er när inte ens ni själv var ni är :hihi

Nu ska du vara tyst! :hihi

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Lite sent men ändå: tack för ett sketakul arrangemang! :)

Det var riktigt riktigt roligt och jag ser fram emot nästa år.

Reflektion på SirBarretts film då även jag skymtar till i omkörningen:

Som nybörjare trodde jag att en hoj i kanten på vägen med en förare med sporthoj-tröja var Reisleiter (hjälpreda) som stod och räknade in alla efter lunchstoppet.

Har fler än RL såna tröjor på sig?
Även jag förstod att man inte kör om varann när man kör i grupp, men en stilla hoj vid vägkanten med RL-liknande person var svårt att tolka. Sorry.
Å andra sidan, hade inte så många kört om hade inte varningssignalen hunnit gå bak i ledet för att varna när kön körde i fatt, så det var väl tur i oturen?

Detta med avstånd är väl tudelat? Nära avstånd minskar risk för förvirring och skickar varning snabbare bakåt, men ökar risk för gruppklot?

Som i olycka nr 2 bakom ett krön måste ju hojarna ligga tight för att varningen ska gå bakåt. Om inte blir det tokklotning när kön ska gasa ifatt?

*reflektioner från en grymt glad och nöjd nybörjargruppkörare* Med respekt för de i olyckorna, men det tror jag nog ni förstår.

CC82

Helt Väck
Gick med
22 Sep 2006
Hoj
Kawasaki GPX 600R
SirWankalot skrev:
2489776 Lite sent men ändå: tack för ett sketakul arrangemang! :)

Det var riktigt riktigt roligt och jag ser fram emot nästa år.

Reflektion på SirBarretts film då även jag skymtar till i omkörningen:

Som nybörjare trodde jag att en hoj i kanten på vägen med en förare med sporthoj-tröja var Reisleiter (hjälpreda) som stod och räknade in alla efter lunchstoppet.

Har fler än RL såna tröjor på sig?
Även jag förstod att man inte kör om varann när man kör i grupp, men en stilla hoj vid vägkanten med RL-liknande person var svårt att tolka. Sorry.
Å andra sidan, hade inte så många kört om hade inte varningssignalen hunnit gå bak i ledet för att varna när kön körde i fatt, så det var väl tur i oturen?

Detta med avstånd är väl tudelat? Nära avstånd minskar risk för förvirring och skickar varning snabbare bakåt, men ökar risk för gruppklot?

Som i olycka nr 2 bakom ett krön måste ju hojarna ligga tight för att varningen ska gå bakåt. Om inte blir det tokklotning när kön ska gasa ifatt?

*reflektioner från en grymt glad och nöjd nybörjargruppkörare* Med respekt för de i olyckorna, men det tror jag nog ni förstår.

LUGNT ....NON TAKEN:tummenupp

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
CC82 skrev:
2489149 Kör man inte vilse hittar man inga nya guld korn:hojbusa

Helt riktigt!!!! Men där var inte så många guldkorn just där, men va fan jag hittade några nya vägar iallafall.....
Nästa gång får jag väl hålla mig tätt intill JKay så jag inte bli vilsen igen...:tungan

CC82

Helt Väck
Gick med
22 Sep 2006
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Speedgirl skrev:
2490052 En tanke slog mig.... hur många gånger har han kört fel? Med hänsyn till era inlägg verkar det vara ett vanligt förekommande fenomen! :va

Han kör nog inte vilse han vet bara inte vart han ska :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...