Södertäljefolk som vill köra!!

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Vad har du för försäkring.

Jag betalar på Folksam 3500.- / år och halvförsäkring, på en Suzuki 750 R - 00 som e reggad på 140 hk. Du borde kolla runt lite.

Jo, jag skall kolla runt lite, blev bara lite sne och var tvungen o skriva av mig lite. Men de är galna på försäkringsbolagen nu alltså.... Plus att du bor på landet ;-) JAg pröjsade något sådant när jag bodde i nykvarn men efter flytten till södertälje... ja dubbelt upp direkt.

vadå? fick du dyrare försäkring efter den vart fel reggad? borde inte du ha haft lika dyr försäkring tidigare eftersom den bara varit felreggad 1 år?

lägg ut den på blocket annars fick nyss min såld:tummenupp

Bytte bolag förra året....
 
Last edited:

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Vad har du för försäkring.

Jag betalar på Folksam 3500.- / år och halvförsäkring, på en Suzuki 750 R - 00 som e reggad på 140 hk. Du borde kolla runt lite.
Är du säker på att den är reggad på 140 hk? De flesta -00 kom med fel ECU, det var en "garanti åtgärd" på dem. Min -96 kostar mer än -00'an i försäkring pga det.
Vad är annars anledningen att 128hk/179kg torr kostar mer än 141hk/166kg torr?

JAg pröjsade något sådant när jag bodde i nykvarn men efter flytten till södertälje... ja dubbelt upp direkt.
Att det är dyrt i Slöddertälje beror delvis på att stan ligger med i topplistorna på brott.

Kolla folksams sporthojsförsäkring. kan vara prisvärt. Tänk bara på att självrisken är 25% även vid stöld och brand.
Trygg hansa kan vara värt att kolla också. De premierar folk som inte byter hoj varje år.
 
Last edited:

suzukirolle

Enhörningen
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Enhörna
Hoj
Suzuki gsxr1300 Hayabusa
Är du säker på att den är reggad på 140 hk? De flesta -00 kom med fel ECU, det var en "garanti åtgärd" på dem. Min -96 kostar mer än -00'an i försäkring pga det.
Vad är annars anledningen att 128hk/179kg torr kostar mer än 141hk/166kg torr?


Att det är dyrt i Slöddertälje beror delvis på att stan ligger med i topplistorna på brott.

Kolla folksams sporthojsförsäkring. kan vara prisvärt. Tänk bara på att självrisken är 25% även vid stöld och brand.
Trygg hansa kan vara värt att kolla också. De premierar folk som inte byter hoj varje år.

Min hoj är importerade och därför reggad med 141 hk. Med det så har jag iallafall 3500 kr för halvförsäkring. Monica som har den svensksåld är reggad på 100 hk. och hon betalar ca. 3000 kr.

Jo, jag skall kolla runt lite, blev bara lite sne och var tvungen o skriva av mig lite. Men de är galna på försäkringsbolagen nu alltså.... Plus att du bor på landet ;-) JAg pröjsade något sådant när jag bodde i nykvarn men efter flytten till södertälje... ja dubbelt upp direkt.



Bytte bolag förra året....

Vi bor också i Södertälje. Så du borde komma i närheten av min premie.
 
Last edited:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Oj vad länge sen jag skrev här...:rolleyes:

Nu får det f_n bli sommar snart, står inte ut längre...:hojcbr


Håller med.....abstinens nåt så fruktansvärt efter mc-mässan.....:yoparty

Jag ska till Gotland med actionpics 30 Maj till 1 Juni...:tungan

:hoppa :hoppa :hoppa :hoppa Vill vill vill ha sol och värme.....:nicka
 

gymfrida

Båtflykting
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Södertälje
Hoj
FZR 600R och Izh Planeta-62
Hmm det verkade ju lovande ända tills helgen...
Snöstorm i Sandviken, Gävle..
Var hos far och skottade massor med snö....

men SNART!!!
Måste dock köpa ny blinkers och laga kåpan... BLÄ!




Håller med.....abstinens nåt så fruktansvärt efter mc-mässan.....:yoparty

Jag ska till Gotland med actionpics 30 Maj till 1 Juni...:tungan

:hoppa :hoppa :hoppa :hoppa Vill vill vill ha sol och värme.....:nicka

Välkomna hem efter en trevlig semester!!!
:tummenupp

Vad har du för försäkring.

Jag betalar på Folksam 3500.- / år och halvförsäkring, på en Suzuki 750 R - 00 som e reggad på 140 hk. Du borde kolla runt lite.
 
Last edited:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Hmm det verkade ju lovande ända tills helgen...
Snöstorm i Sandviken, Gävle..
Var hos far och skottade massor med snö....

men SNART!!!
Måste dock köpa ny blinkers och laga kåpan... BLÄ!

Hörde av min syster att de fått 3 decimeter snö på 2 timmar i Trollhättan.
Vi fick en hagelskur här i Göteborg som varade ett par minuter....:va

Men det har blåst.....nåt så in i hoppsan....så jag var på båtmässan....:dummer :nicka :hihi
 
Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Hmm det verkade ju lovande ända tills helgen...
Snöstorm i Sandviken, Gävle..
Var hos far och skottade massor med snö....

men SNART!!!
Måste dock köpa ny blinkers och laga kåpan... BLÄ!






Välkomna hem efter en trevlig semester!!!
:tummenupp

För min del får det gärna snöa till slutet av juni. Sedan vill jag köra hoj på semestern... sen kan det snöa igen. Det är iaf ungefär så länge jag kommer ha råd att försäkra hojen.... Liten Lista:
Folksam: 5132/år Trafik. Varje påställning kostar 50:- Men ingen övre gräns.
LÄnsförsäkringar: 8540/år trafik
Tennant: 6550/år trafik men då måste man ta hemförsäkring åxå... ?
Dina: 11000/år!
IF: 13000/år!! Hon hade faktiskt mage att ifrågasätta mitt val av mc. Jag kontrade med hennes val av attityd...

Bilsport & Mc: 24000/år!!!! Vilka nötter...
Salus ansvar: 7600/år halvförsäkring, ej avställbar Ganska bra ändå...

And we have a winner!
Trygg-Hansa: 5234/år trafik 7041/år halv. Avställbar med säsongsbetalning!
Ställer jag av bilen har jag kanske råd att fika på hojturerna i sommar

Undrar om jag inte borde posta det här under ngn försäkringstråd egentligen... Sorry.
 
Last edited:

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Någon i södertälje trakten som är sugen på att leka lite?
Alltså köra stunt?
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
För min del får det gärna snöa till slutet av juni. Sedan vill jag köra hoj på semestern... sen kan det snöa igen. Det är iaf ungefär så länge jag kommer ha råd att försäkra hojen.... Liten Lista:
Folksam: 5132/år Trafik. Varje påställning kostar 50:- Men ingen övre gräns.
LÄnsförsäkringar: 8540/år trafik
Tennant: 6550/år trafik men då måste man ta hemförsäkring åxå... ?
Dina: 11000/år!
IF: 13000/år!! Hon hade faktiskt mage att ifrågasätta mitt val av mc. Jag kontrade med hennes val av attityd...

Bilsport & Mc: 24000/år!!!! Vilka nötter...
Salus ansvar: 7600/år halvförsäkring, ej avställbar Ganska bra ändå...

And we have a winner!
Trygg-Hansa: 5234/år trafik 7041/år halv. Avställbar med säsongsbetalning!
Ställer jag av bilen har jag kanske råd att fika på hojturerna i sommar

Undrar om jag inte borde posta det här under ngn försäkringstråd egentligen... Sorry.


Det där låter som rena reapriserna för mig..:va
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
NJa... tycker du. Jag kan inte fatta att någon vågar ens säga att de vill ha 24 000 för en trafikförsäkring.....

Kan berätta varför.
Inget bolag får neka någon en trafikförsäkring eftersom det är lag på att alla motorfordon är i trafik ska ha en sådan.
Sen väljer bolaget att sätta en premie som ej är lockande. För att slippa just en viss typ av motorfordon.
Motorcyklar av försäkringsklass 7 och uppåt är överrepresenterade i olyckor.
Dessa motoryklar utgör endast 10% av hojkolektivet. Men står för över 50% av olyckorna.
Sedan år 00 har denna föräkringsklass hos folksam altid gått med förlust. Dvs motorcyklar i klass 1-6 har varit de som sponsrat oss sporthojsförare.. där av prisbilden.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Kan berätta varför.
Inget bolag får neka någon en trafikförsäkring eftersom det är lag på att alla motorfordon är i trafik ska ha en sådan.
Sen väljer bolaget att sätta en premie som ej är lockande. För att slippa just en viss typ av motorfordon.
Motorcyklar av försäkringsklass 7 och uppåt är överrepresenterade i olyckor.
Dessa motoryklar utgör endast 10% av hojkolektivet. Men står för över 50% av olyckorna.
Sedan år 00 har denna föräkringsklass hos folksam altid gått med förlust. Dvs motorcyklar i klass 1-6 har varit de som sponsrat oss sporthojsförare.. där av prisbilden.

Självklart vet jag varför de säger så, det var mer en retorisk fråga. Men om jag satt där skulle jag faan be om ursäkt för mitt bolag... En japan hade ju förfasiken heldre begått harakiri än gå med på ett sånt uttalande i telefon.
En bekant till mig, polsk snubbe pröjsar 3000spänn för sin hoj i polen hel/ hel... o tro faan inte de har färre olyckor osv än oss...

Nej fram för personlig prissättning. Alla börjar lågt o får sedan pröjsa efter hur man för sig sas...

Fast det som retar mig mest är det faktum att utbildningen hos försäljarna ofta är ruskigt bristfällig. Varje gång jag fått ett sådant horribelt bud har jag frågat hos vem i deras bolag jag skall klaga hos, eller vilken annan instans jag skall vända mig till. Och ingen har kunnat svara på det. En försäljare blev tom arg på mig och lade på luren efter ett ganska ohyfsat uttalande om motorcyklister överhuvudtaget.... Skall man acceptera sånt?

Edit:
Självklart fanns det en del mycket proffsiga och kunniga försäljare av dem jag talat med.
 
Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Självklart vet jag varför de säger så, det var mer en retorisk fråga. Men om jag satt där skulle jag faan be om ursäkt för mitt bolag... En japan hade ju förfasiken heldre begått harakiri än gå med på ett sånt uttalande i telefon.
En bekant till mig, polsk snubbe pröjsar 3000spänn för sin hoj i polen hel/ hel... o tro faan inte de har färre olyckor osv än oss...

Nej fram för personlig prissättning. Alla börjar lågt o får sedan pröjsa efter hur man för sig sas...

Fast det som retar mig mest är det faktum att utbildningen hos försäljarna ofta är ruskigt bristfällig. Varje gång jag fått ett sådant horribelt bud har jag frågat hos vem i deras bolag jag skall klaga hos, eller vilken annan instans jag skall vända mig till. Och ingen har kunnat svara på det. En försäljare blev tom arg på mig och lade på luren efter ett ganska ohyfsat uttalande om motorcyklister överhuvudtaget.... Skall man acceptera sånt?

Edit:
Självklart fanns det en del mycket proffsiga och kunniga försäljare av dem jag talat med.

men sen är det bilsport och mc som inte ens vill försäkra sporthojar.
finns väll inte så mycket att klaga på 24 trafik?? fått mycket värre bud när jag hadde gixxern. men det e bara att le åt saken och kolla nästa bolag. tycker därimot inte att 7k e för mycket om man tänker på vad man kan få för bud.
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
NJa... tycker du. Jag kan inte fatta att någon vågar ens säga att de vill ha 24 000 för en trafikförsäkring.....


Sälj kwacken för 24' istället. :tummenupp

Då sparar du 48'......:va Jo, 24' i fickan för hojen plus att du "slipper" premien. Bra va? Dessutom får Södertälje en gladare Örjan som inte är bitter på försäkringsbolagen.. :rolleyes: :)

Jag har inte ens vågat ringa försäkringbolagen.....gsx-r 750-05 i Göteborg med ett mc-kort från 2003...:brinnerup
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Sälj kwacken för 24' istället. :tummenupp

Då sparar du 48'......:va Jo, 24' i fickan för hojen plus att du "slipper" premien. Bra va? Dessutom får Södertälje en gladare Örjan som inte är bitter på försäkringsbolagen.. :rolleyes: :)

Jag har inte ens vågat ringa försäkringbolagen.....gsx-r 750-05 i Göteborg med ett mc-kort från 2003...:brinnerup

Nä du, man får gnetarunt som faan för att hitta något. Nu blir det till slut Folksam iaf. +35års försäkringen tills jag hunnit gå smc-kurserna sedan blir det byte till folksams smc-försäkring.
5761:- halv/helår inte avställningsbar då. Sedan får jag några kr till i rabatt när jag gått smc-kurserna. Antagligen inte så mycket att man får igen pengarna på kurserna o smc's medlemsavgift men jag får ju lära mig lite mera iaf. OCH att jag faktiskt får ta ut hojen på bana!

24000 btw. Jag skal väl ha 30kkr iaf om den skall säljas :mad:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top