Södertäljefolk som vill köra!!

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
...4000 acceptabelt.

Vad snackar vi om för år nu egentligen? :va

När jag hade precis nytaget körkort 2003 så kollade jag på en sprillans gsx-r 1000. If skulle ha inköpspriset i premie. Cirkus 110-120'000 för en helförsäkring. Motiveringen var att jag, enligt statistiken, skulle skrota hojen inom ett år.
Jag försökte få till en "deal" att om jag inte skrotade få tillbaks en del av premien...gick inget vidare. Så det blev en annan hoj.
I höstas kollade jag en R1:a av 07:ans årsmodell(0 mil på höstrea). Samma bolag ville ha 5000...i månaden. Det går åt rätt håll.:tummenupp Snart kanske jag får betalt....:rolleyes: :D

Och nu har jag ju blivit gubbe(läs: passerat 35år) så nu får man rabatt för att man har käpp...:kryckor :hihi :hihi
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Innnnside location baa!

Funderar på att flytta till Södertälje då det ger med 3 timmar extra fritid om dagen...
Men man har ju hört mkt skit om stället (inget konkret dock, alla bara snackar allmänt skit)
Är det mest skrönor?

Hur illa är det på en skala?
Blir man av med hojen över natten eller?
Robbad på blanka dan?
Misshandlad så fort man hamnar i skuggan?

Vad är vettigt att pynta (bostadsrätt)för en lagom schleten 2a på 60 kvadrat i s-telge?
Vilka områden är det som är skit att bo i?
Varför ska jag flytta till Södertälje ?
Motivera gärna :)

Annars så kanske vi ses på nån körning om man nu bestämmer sig för o flytta :yoparty

tack på förhand!
 
Last edited:

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Vad snackar vi om för år nu egentligen? :va

När jag hade precis nytaget körkort 2003 så kollade jag på en sprillans gsx-r 1000. If skulle ha inköpspriset i premie. Cirkus 110-120'000 för en helförsäkring. Motiveringen var att jag, enligt statistiken, skulle skrota hojen inom ett år.
Jag försökte få till en "deal" att om jag inte skrotade få tillbaks en del av premien...gick inget vidare. Så det blev en annan hoj.
I höstas kollade jag en R1:a av 07:ans årsmodell(0 mil på höstrea). Samma bolag ville ha 5000...i månaden. Det går åt rätt håll.:tummenupp Snart kanske jag får betalt....:rolleyes: :D

Och nu har jag ju blivit gubbe(läs: passerat 35år) så nu får man rabatt för att man har käpp...:kryckor :hihi :hihi

Så är det, jag vill ha en flång ny hoj men försäkringarna tar död på det. Rätta mun efter plånboken.
 
Last edited:

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Funderar på att flytta till Södertälje då det ger med 3 timmar extra fritid om dagen...
Men man har ju hört mkt skit om stället (inget konkret dock, alla bara snackar allmänt skit)
Är det mest skrönor?

Hur illa är det på en skala?
Blir man av med hojen över natten eller?
Robbad på blanka dan?
Misshandlad så fort man hamnar i skuggan?

Vad är vettigt att pynta (bostadsrätt)för en lagom schleten 2a på 60 kvadrat i s-telge?
Vilka områden är det som är skit att bo i?
Varför ska jag flytta till Södertälje ?
Motivera gärna :)

Annars så kanske vi ses på nån körning om man nu bestämmer sig för o flytta :yoparty

tack på förhand!

Det är inte så farligt. Håll dig borta från Hovsjö, Ronna, geneta och Fornhöjden bara.
Där bor mest folk som verkar längta till mellanösterns fina traditioner med stenkastning mot bussar, bilbränning, paintballbeskjutning av poliser, körning med stulna crossar på gångvägar och raketskytte mot allt möjligt runt nyår. Sen klagar de på att de inte har något att göra, och inga fritidsgårdar.:pangihuve

www.lt.se här kan du läsa i lokalblaskan hur det står till i stan. Ganska intressant att läsa kommentarerna om artiklarna.

Pris på en 2'a på 60 kvm? Kolla www.hemnet.se och www.bovision.se
Hojen vill du ha i garage, vilket gäller större delen av Sverige iofs.

Du får ca 20 min till slingerbulten. Får köra hoj på Tuvängens gokart bana med BMWklubben varannan vecka.
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
självklart:tummenupp då kanske du kan ta och övertala mig också att det e normalt att motarder e jobbiga att få gasrespons innan dom blivit varma.

Nån halvminut/minut när man precis startat upp så kan det va lite kinkigt. Men sen ska det inte vara några problem. Tror det har att göra med att det är stånka.

Det är inte så farligt.... bla bla bla yada yada yada...

Låter väl som en bra samanfattning av stan! Är nog likadant som i de flesta städer, det finns bra och dåliga områden.
Ligger ganska bra till för en hojåkare, du har schyssta vägar åt vilket håll du än åker! :tummenupp
 
Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Glöm inte att hämta ut din skottsäkra väst som delas ut till alla nyinflyttade tillsammans med ett basic överlevnadspaket :tummenupp

Haha ja de känns lite så på vad man hör från alla, som konstigt nog inte bor i södertälje :va

:tummenupp Tack för inside infon jag fått hittils, de känns grymt bra o höra lite relevant info av folk som bor i s-telge
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Glöm inte att hämta ut din skottsäkra väst som delas ut till alla nyinflyttade tillsammans med ett basic överlevnadspaket :tummenupp


:D :D :D

Haha ja de känns lite så på vad man hör från alla, som konstigt nog inte bor i södertälje :va

:tummenupp Tack för inside infon jag fått hittils, de känns grymt bra o höra lite relevant info av folk som bor i s-telge


Läste en undersökning i Metro nydligen..
Där stod just om att "riktiga" Svenskar flyttade ut ur staden i samma tankt i tror det var 5år skulle det vara bara invandrare kvar...:näsblod
 
Last edited:

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Haha ja de känns lite så på vad man hör från alla, som konstigt nog inte bor i södertälje :va

:tummenupp Tack för inside infon jag fått hittils, de känns grymt bra o höra lite relevant info av folk som bor i s-telge


Äh tokstan funkar bra bara man väljer var man bor, rätt trevlig på sommaren.:hojsmilie
Jag jobbar på Lidingö och t.o.m där finns det mindre bra bostadsområden och saker måste man även där låsa in ordentligt för att få ha ifred.
//Heli
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
:D :D :D




Läste en undersökning i Metro nydligen..
Där stod just om att "riktiga" Svenskar flyttade ut ur staden i samma tankt i tror det var 5år skulle det vara bara invandrare kvar...:näsblod

Hur definerar vi en "riktig" svensk? :va Kanske en same då.....som indianerna i USA.....

Jag anses vara en "2:a generationens invandrare" per definition, då min far är född i Tallinn. Men jag är ju född i Sverige...så varför finns uttrycket invandrare med?
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Tjena!

Glöm inte att skriva i Strängnäsåkartråden ifall ni tänker åka västerut någon gång i sommar. Det vore kul att få haka på.:yoparty

Kan mycket väl hända att vi dyker upp ett par stycken vid Carlssons i sommar oxå.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Tjena!

Glöm inte att skriva i Strängnäsåkartråden ifall ni tänker åka västerut någon gång i sommar. Det vore kul att få haka på.:yoparty

Kan mycket väl hända att vi dyker upp ett par stycken vid Carlssons i sommar oxå.

Strängnes... strängnäs.. hmmm jag tror jag hör talas om det stället någongång.... Vi är ofta åt det hållet, flen, valla osv... iaf om röken leder..
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Hur definerar vi en "riktig" svensk? :va Kanske en same då.....som indianerna i USA.....

Jag anses vara en "2:a generationens invandrare" per definition, då min far är född i Tallinn. Men jag är ju född i Sverige...så varför finns uttrycket invandrare med?

:D :D :D
Då är det ännu värre för mig då jag är en båtflykting
ska kolla med far min om det var de vita (silja) eller röda (viking)
som vi kom över med.
:D :D :D
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
:D :D :D
Läste en undersökning i Metro nydligen..
Där stod just om att "riktiga" Svenskar flyttade ut ur staden i samma tankt i tror det var 5år skulle det vara bara invandrare kvar...:näsblod

Har du någon fakta att backa upp detta påstående med?
En länk t.ex. skulle ju tala till din fördel.
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Har du någon fakta att backa upp detta påstående med?
En länk t.ex. skulle ju tala till din fördel.

Tyvärr inte.. Har sökt på Metro.se
Det ända som kom upp var om "gatuvåldet" i Södertälje och stenkastning på ambulans,brandbilar och bussar som vägrar köra i vissa delar av stan...
Sen orkade jag inte leta längre..
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Tyvärr inte.. Har sökt på Metro.se
Det ända som kom upp var om "gatuvåldet" i Södertälje och stenkastning på ambulans,brandbilar och bussar som vägrar köra i vissa delar av stan...
Sen orkade jag inte leta längre..

Ok de var nobelt av dig att försöka :tummenupp
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Jag är inte svensk men ändå så flytta ja från södertälje...
I fjol mottog södertälje kommun flest flyktingar i hela norden. Sen kan man ju diskutera om det är snällt eller bara dumt.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Jag kan rekomedera ett område som heter Rosenlund.
Bästa området i Hela stan,där är jag uppvuxen:tummenupp

Nåja, jag bodde i Hovsjö i flera år utan ett enda problem med varken hoj eller bil.
Efter 2 veckor i rosenlund så var båda låsen på bilen brutna o tanken på hojen repad.... Så inget är säkert bara för att man bor i ett "lugnt" område....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top