Södertäljefolk som vill köra!!

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Nä du, man får gnetarunt som faan för att hitta något. Nu blir det till slut Folksam iaf. +35års försäkringen tills jag hunnit gå smc-kurserna sedan blir det byte till folksams smc-försäkring.
5761:- halv/helår inte avställningsbar då. Sedan får jag några kr till i rabatt när jag gått smc-kurserna. Antagligen inte så mycket att man får igen pengarna på kurserna o smc's medlemsavgift men jag får ju lära mig lite mera iaf. OCH att jag faktiskt får ta ut hojen på bana!

24000 btw. Jag skal väl ha 30kkr iaf om den skall säljas :mad:

:såjaponken

Tror du kan tjäna en del på att gå SMcs kurs. Kolla med Folksam, de kan se skillnaden direkt när du ringer. Du får bara se till att vara lite gullig i telefon.

"Skulle söta snälla fröken kunna hjälpa mig?", får du fråga. :nicka :hihi

//medlem i "glada Örjan klubben"
 

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Nä du, man får gnetarunt som faan för att hitta något. Nu blir det till slut Folksam iaf. +35års försäkringen tills jag hunnit gå smc-kurserna sedan blir det byte till folksams smc-försäkring.
5761:- halv/helår inte avställningsbar då. Sedan får jag några kr till i rabatt när jag gått smc-kurserna. Antagligen inte så mycket att man får igen pengarna på kurserna o smc's medlemsavgift men jag får ju lära mig lite mera iaf. OCH att jag faktiskt får ta ut hojen på bana!

24000 btw. Jag skal väl ha 30kkr iaf om den skall säljas :mad:


Va inte så negativ nu....... Det finns ju en skitfin trajja i B-lunda som jag vet att du gillar..:) Billig försäkring också 4800 :- hel/helår Bara och köpa så hjälper du ju Danne samtidigt så han får rejsa...:pannkyss

Nisse
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Va inte så negativ nu....... Det finns ju en skitfin trajja i B-lunda som jag vet att du gillar..:) Billig försäkring också 4800 :- hel/helår Bara och köpa så hjälper du ju Danne samtidigt så han får rejsa...:pannkyss

Nisse

Pah! Vill danne rejsa får Danne jobba :tungan
Trodde du sålt trajan vid det här laget.... Nej jag har kvar min kwack. Blir det tanke på nyköp så skall de bli just NYköp..... Rejält sugen på en RC8a....

:såjaponken

Tror du kan tjäna en del på att gå SMcs kurs. Kolla med Folksam, de kan se skillnaden direkt när du ringer. Du får bara se till att vara lite gullig i telefon.

"Skulle söta snälla fröken kunna hjälpa mig?", får du fråga. :nicka :hihi

//medlem i "glada Örjan klubben"

Hmm, jag lär nog inte tjäna några pengar men kanske spara lite.... För du tror väl inte att smc kan tänkas pröjsa mig för att visa upp mig på banan? :tungan

Till en början med skall jag bli medlem i smc, sedan får vi se om det finns några platser på kurserna och OM jag har tid att åka och, och , och..... :huvet
 
Last edited:

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Så var Hoj-X:en bokad.

:banana :öl :trött :dricka :Rockbanan :fyllisar :trött :3freak


Är det någon annan här som ska åka?


Nej för f-n,
var i Tallinn i helgen som var, det blåste utav f-n ute på havet.
Höll på t.o.m ramla ur sängen när jag skulle försöka sova :näsblod och JA jag försökte bedöva det med mer alkohol, funkade inte på mig.
Hoppas ni får det trevligare ...jag pallar nog inte med för det gungar fortfarande under fötterna. :va
//Heli
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Nä du, man får gnetarunt som faan för att hitta något. Nu blir det till slut Folksam iaf. +35års försäkringen tills jag hunnit gå smc-kurserna sedan blir det byte till folksams smc-försäkring.
5761:- halv/helår inte avställningsbar då.

Allvarligt, är 480 spänn i månaden nåt att lipa över? Det är ju en snikig krogkväll med fulöl och promenad hem i månaden.
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Nej för f-n,
var i Tallinn i helgen som var, det blåste utav f-n ute på havet.
Höll på t.o.m ramla ur sängen när jag skulle försöka sova :näsblod och JA jag försökte bedöva det med mer alkohol, funkade inte på mig.
Hoppas ni får det trevligare ...jag pallar nog inte med för det gungar fortfarande under fötterna. :va
//Heli

Var tydligen inte tillräckligt full...då bryr man sig inte om man sover rullandes på golvet..:hihi :hihi :fyllisar

Pah! Vill danne rejsa får Danne jobba :tungan
Trodde du sålt trajan vid det här laget.... Nej jag har kvar min kwack. Blir det tanke på nyköp så skall de bli just NYköp..... Rejält sugen på en RC8a....



Hmm, jag lär nog inte tjäna några pengar men kanske spara lite.... För du tror väl inte att smc kan tänkas pröjsa mig för att visa upp mig på banan? :tungan

Till en början med skall jag bli medlem i smc, sedan får vi se om det finns några platser på kurserna och OM jag har tid att åka och, och , och..... :huvet

hm, du ska nog inte fundera på en RC8a om du gnäller över premien till kwacken.....:va

Spara tjäna.:tungan ...same same but different. Den som spar han har...men inte särskilt roligt...:)

Dessa OM, om inte men(läs: män) hade funnits, hade kärringen varit kung. :tummenupp

Allvarligt, är 480 spänn i månaden nåt att lipa över? Det är ju en snikig krogkväll med fulöl och promenad hem i månaden.

480 spänn...då är det fest, riktig dj-vla fest. Den som spar han....:rodnar :rolleyes: :hihi
 
Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Allvarligt, är 480 spänn i månaden nåt att lipa över? Det är ju en snikig krogkväll med fulöl och promenad hem i månaden.

Det där är ju ett av problemen, vi har vant oss vid att få premier på 20-30 000 så vi tycker att 5-6000 om året är billigt.... Det är dyrt! 2000spänn hade varit billigt och 4000 acceptabelt.
Jag har väldigt små marginaler i min ekonomi, så alla sätt att spara är nödvändiga. Har sagt upp Internetuppkopplingen hemma, satt bilen på trafikförsäkring plus att den kommer ställas av när jag tätat grenröret på kwacken. Jag går inte ut och dricker på puben längre.

Jag är singel och jobbar kommunalt med låg inkomst. 500/månaden är mycket pengar. Sedan skall det tankas, ätas o servas åxå.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
500:- i månaden för 108hk, ca 240-250km/h i toppfart och 0-100 på ca 4 sek. Dyrt?
Lite info om just försäkringar.
Klass 7-11 har aldrig gått med vinst hos något försäkringsbolag. För varje 100-lapp som går in i bolagen så går ca 150 spänn ut. Klass 7-11 är subventionerad av klass 1-6.
Jag vill inte heller betala höga försäkringar men en sporthoj som kostar 6000:- i halvförsäkring är inte helt sällan billigare än vad en vanlig familjebil kostar i helförsäkring. Det är rehabiliteringskostnader som är dyrast. Att ersätta en hoj i en krasch kan vara småpotatis i sammanhanget.

Jag har kollat lite försäkringar och sett att om man har ett nytt körkort, ca 20-25 år och bor i zon 1 så kan en -06 bandit 650 med 85hk kosta runt 20k i helförsäkring.
En ny ER6 med samma person kan kosta 12k.
6k för en visserligen 10 år gammal hoj, men en lätt hoj med 108hk känns ok.

Vi har fått premier på ca 9000:- hel på -00 gixxern och ca 5800:- halv på -96 gixxern hos folksam.
Med tanke på prestandan i mopparna och att vi bor i zon 2 så är det ganska billigt.
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Hmmm... tror vi får sätta Örjan på en kurs i privatekonomi.... :tungan :pannkyss

Jag har ju millen, motarden, sportbil, en bil till, stor j***a lägenhet och för mig går det ihop lätt! :va

Marcus, var går man med i klubben?? :D :hihi

Svampe, 9 000 för gixxern är ju bra! är ju nästan nere i vad jag pröjsar för millen... måste bero på att du e gubbe... :arsele
Ska kolla vad Folksam kan erbjuda efter sporthojskurs... för det lär det bli ett par i sommar! :fakta
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Hmmm... tror vi får sätta Örjan på en kurs i privatekonomi.... :tungan :pannkyss

Jag har ju millen, motarden, sportbil, en bil till, stor j***a lägenhet och för mig går det ihop lätt! :va

Marcus, var går man med i klubben?? :D :hihi

Svampe, 9 000 för gixxern är ju bra! är ju nästan nere i vad jag pröjsar för millen... måste bero på att du e gubbe... :arsele
Ska kolla vad Folksam kan erbjuda efter sporthojskurs... för det lär det bli ett par i sommar! :fakta

Du jobbar inte kommunalt.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Svampe, 9 000 för gixxern är ju bra! är ju nästan nere i vad jag pröjsar för millen... måste bero på att du e gubbe... :arsele

Det är faktisk en premie på Heli. Den ska ställas över på henne, det är ju faktiskt
mest hennes hoj.
Du har ju lantbruksbidrag på millen. Tack vare föreningen "rädda traktorerna":tungan
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Det är faktisk en premie på Heli. Den ska ställas över på henne, det är ju faktiskt
mest hennes hoj.
Du har ju lantbruksbidrag på millen. Tack vare föreningen "rädda traktorerna":tungan

Ah... gixxern är en tjejhoj! :tungan

Klart jag har... jobbar ju i ett företag ägt av Lantmännen! :gnissla

För mig är TH billigare än Folksam trotts att jag gått sporthojskurs...:näsblod


Var så förra gången jag kollade. Men det kan ju ändras!

jag hittade en lösning.
Motard heter det och är roligt det med :tummenupp

Kul med flera med motard! Vi får ta och rasta dem tillsammans till sommarn! :tummenupp
 
Last edited:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Marcus, var går man med i klubben?? :D :hihi

www.love_kwack.com/sloddertalje :tummenupp :hihi :hihi

Du har ju lantbruksbidrag på millen. Tack vare föreningen "rädda traktorerna":tungan

:hihi :hihi Tur jag gått över till japanpressad fyra....

"vanliga banåkningar"?
Tryghansa vardet bara SMc kanske?

Yepp, Trygg Hansa och If gäller inte på andra bankörningar. Då får man köra i gruppen licens/ oförsäkrad.....och där kan de gå riktigt dj-vla fort när rejsputtarna får värme i slicksen....:yoparty
 
Last edited:

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
"vanliga banåkningar"?
Tryghansa vardet bara SMc kanske?
Precis. Trygg hansa och IF har fått för sig att trafikförsäkringen inte gäller på bana. Om det blir ett prejudikat så kommer de troligen att få fel.

Äddit: Maru var före.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top