Södertäljefolk som vill köra!!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Alicia skrev:
Minimoto är för dom som har små ben. Mina skånkar går knappt att veckla ihop så där. Har bara testat köra minimoto en gång visserligen men kan inte säga att det var direkt skönt.
ok då... Vi får väll hitta på nått annat då... :)
Risken finns ju dessutom att Göran kommer med och då är jag ju iaf inte snabbast :4skrika

svampe skrev:
Man behöver inte veckla ihop sig. det räcker att kunna ställa sig på knä för att mecka med skiten. :huvet

Ja och då är det ingen som slår Svampe.... För det finnns ingen som meckar så mycket ... :7peta
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
SENSEI skrev:
ok då... Vi får väll hitta på nått annat då... :)
Risken finns ju dessutom att Göran kommer med och då är jag ju iaf inte snabbast :4skrika



Ja och då är det ingen som slår Svampe.... För det finnns ingen som meckar så mycket ... :7peta

Jag kör vad som helst, minimoto, fiddy, gocart. Gocart skulle vara riktigt kul å testa, aldrig kört förut.
 

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Södertälje/pershagen
Hoj
Obesiktigad...
Alicia skrev:
Jag kör vad som helst, minimoto, fiddy, gocart. Gocart skulle vara riktigt kul å testa, aldrig kört förut.

Ok, då åker vi. Verkar som om det finns lite intresse. jag säger gocart, kan snacka med snubben på gocart hallen. eller känner ngn honom? Så PM:a mig så dealar vi om vem som tar snacket om priser o aktiviteteter. För att sedan go ut på stada o käka lite. Ska kolla upp lite lämpliga ställen med schysst krubb (till bra pris) o ändå hyffsad "shapad" miljö. Ett icke motorrelaterat alternativ är ju Pantball.... Säg er åsikt så fortsätter resan härifrån och nu. //A.Skog
 

Flexonline

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Slöddertälje
Hoj
black R6 2006
skog skrev:
Halloj
Det var jag som gick omkull på gammla Järna vägen förra veckan..... :död

Precis som mc-coy skriver så hade jag änglavakt som överhuvudtaget lever idag. Gick in i "döds kurvan, Schmetarkurvan eller den super roliga kurvan" kärt barn har många namn. Mot P-hagen hastigheten lagom, men ändå för snabt. Det släpte både bak o fram samtidigt. Sedan låg jag o kramades med vägstaketet, Jäv.. vad ont det gjorde / gör, smärta är ett nytt begrepp för mig nu. Nu blir det inget mer åkande för mig på ett tag. Kommer att ha min "hoffman" ställning i ca tre månader till. Sedan är jag hojlös just nu.. Ska väl försöka sälja delarna. o på så sätt få i hopp till en grund plåt på en ny mc. Så är det ngn som vill ha lite delar till R1-00 maila så skickar jag bilder på hojen. :). Men måste tacka för dom fina turer vi har haft tidigare i år :tummenupp. Ha det gott bästa vänner...........


Tja, satt o glodde genom tråden i brist på annat o göra...e lite nyfiken vilken den beryktade kurvan är EXAKT. Kan nån vänlig själ upplysa mig?:)
 

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Södertälje/pershagen
Hoj
Obesiktigad...
Flexonline skrev:
Tja, satt o glodde genom tråden i brist på annat o göra...e lite nyfiken vilken den beryktade kurvan är EXAKT. Kan nån vänlig själ upplysa mig?:)

Om du åker mot Järna från P-hagen så kommer du till ett "gupp" efter det så har du en snäv vänsterböj. Tror att den också lite mera "folkligt" kallas för Brandalssundskurvan. That's the one...
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
skog skrev:
Ok, då åker vi. Verkar som om det finns lite intresse. jag säger gocart, kan snacka med snubben på gocart hallen. eller känner ngn honom? Så PM:a mig så dealar vi om vem som tar snacket om priser o aktiviteteter. För att sedan go ut på stada o käka lite. Ska kolla upp lite lämpliga ställen med schysst krubb (till bra pris) o ändå hyffsad "shapad" miljö. Ett icke motorrelaterat alternativ är ju Pantball.... Säg er åsikt så fortsätter resan härifrån och nu. //A.Skog
Tror jag kan dra ett snack med gokarthallen.. Eller Svante.
Vi är ju några som hänger där nästan varje Söndag... :)
Vem vet vi kanske kan lyckas lura med Lindsröm och kompanjon med:)

Lägger upp bild på nya hojen :)
 

Bifogat

  • 600an 010.jpg
    600an 010.jpg
    128.6 KB · Visningar: 73
Last edited:

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Kul att det blev en 600 nu kanske man kan hänga på dig i sommar, ska bli intressant om du kommer sakna de sista 150cc vad gäller vrid.
Ska bli skoj att se nya skapelsen.
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
gymfrida skrev:
Grattis!

Minimorran har inte skvallrat.... :mad:

Kul... :banana
Vem har sagt att jag visste något då?? :7peta
Du vet väl att sporthoj är vår bästa kommunikationskanal.. :tummenupp
Det är det som är spänningen i vårt förhållande: att komma hem och läsa vad sambon haft för sig.. :hihi
 

gymfrida

Båtflykting
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Södertälje
Hoj
FZR 600R och Izh Planeta-62
ja ja...

:argpådato

Jag antar att minimorran har rätt där...
he he..

snart är det tårtdags!!

deit är gutt föir töis dei!!
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
GSX1100FRAD skrev:
Kul att det blev en 600 nu kanske man kan hänga på dig i sommar, ska bli intressant om du kommer sakna de sista 150cc vad gäller vrid.
Ska bli skoj att se nya skapelsen.
Den nya är en "Lindström Edition" Tror inte jag kommer sakna några cc.. :)
Lite lull lull är det ju med på den.. så det blir ruskigt intressant och höra komments om den sen :)

Heli skrev:
:rofl :rofl :rofl

Det verkar som Sensei gett en helt ny inriktning, ny innebörd av dekaltrimmat.
Haha.. nu ska vi inte avslöja något :)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
lerox78 skrev:
fan vad skönt det var att avverka ca 2 -3 mil idag på hojen,,,,, :banana :banana
Ha,,, var ner på carlsson och visade upp min nya hoj i början på veckan..
Körde från Lindsröm racing ner till slussgrillen.. vidare upp till garaget..
Kallt var det ute.. och skitigt...

Och hojen stod på släp :)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
skog skrev:
I morgon är det mars.. Så det börjar väl bli dax för en kick off. Ingen "vanlig" pubkväll utan en kick off med avslutande mat o dryck? Något motorrelaterar på f.m/ e.m sen gör man sig i ordning för att sedan äta en matbit o kanske intaga en pilsner eller ett glas vin, eller varför inte flera? Detta inte bara för att mäta styrka i vem som är snabbast starkast mest ärr osv. Utan också för rulla lite apelsiner till varandra, lite mjuka såna där H.R prylar. O framför allt ha lite KUL i väntan... Intresse? //A

Efter att ha talat me Skog så har vi bestämt oss för att köra gocart. Under vilka former är inte ännu bokat, Men nångon typ av mini Lemans, mini GP är väll tanken.
Kvällen avslutas sen på en krog eller nått...
Det vi nu behöver veta är vilka som hänger på.

Tanken är första eller andra lördagen i april..
Obligatorisk lista
1. SENSEI
2. Skog
3.
4.
5.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top