Södertäljefolk som vill köra!!

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Nu har man hämtat hem hojen efter en lång vinter. dom har gått igenom den ordentligt efter att nån va och tog den förra sommaren...
fan va skönt det va vilken glädje det kan ge, självklart så råka framhjulet lätta framför scania rakan och dom vid busshållsplatsen gav mig en anplåd enligt tanten som låg med bil och grabben bakom.

oroväckande är ju bara att när man kommer hem så står garag dörren vid öppen..... fan om den blir stulen i år igen då lägger jag ner detta.
kan fan inte sluta oroa mig att någon jävla tattare ska pilla på den.
men nu har man kraftigare lås...

Härligt kille att du har fått tillbaka hojen. Vilka e det som har tittat på hojen under vintern?
I denna stad blir man inte förvånad över vad alla idioter kan hitta på så...... hoppas att du får ha hojen kvar :tummenupp
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Härligt kille att du har fått tillbaka hojen. Vilka e det som har tittat på hojen under vintern?
I denna stad blir man inte förvånad över vad alla idioter kan hitta på så...... hoppas att du får ha hojen kvar :tummenupp

ända ktm meken i stan (mör). dom gjort ett fint jobb.
 

Mystic

Fotografen :P
Gick med
1 Aug 2004
Ort
liten håla nära S-tälje
Hoj
GSX R1100 - 87 , MTB HPD bygge med en Aluminiumram från Logan, En gammal Mercier "landsvägsracer" finns med i källaren.
röris

Jag har hört ryktas att det finns en Södertäljebo här som är VVSare? Hör av dig. Behöver lite hjälp att byta en lång radiator till 2 nya kortare (900x500 typ). PMa eller emaila swedie at sporthoj .com.

Har för mig det är 3 rörisar som brukar hänga vid korvmojjen.. "karlssons" ..Nån av dom har nog grejer.

Nu har man hämtat hem hojen efter en lång vinter. dom har gått igenom den ordentligt efter att nån va och tog den förra sommaren...
fan va skönt det va vilken glädje det kan ge, självklart så råka framhjulet lätta framför scania rakan och dom vid busshållsplatsen gav mig en anplåd enligt tanten som låg med bil och grabben bakom.

oroväckande är ju bara att när man kommer hem så står garag dörren vid öppen..... fan om den blir stulen i år igen då lägger jag ner detta.
kan fan inte sluta oroa mig att någon jävla tattare ska pilla på den.
men nu har man kraftigare lås...

Ja, det där &%£# packet skulle man banka skiten ur.. Blev av med mina samlar bil jag skulle spara på i höstas, man lägger ner 3 somrar en massa energi för att göra iordning så är det fucking alkis pack som snor grejerna & ställer dom nånstans så nästa slödder gäng kan sabba den.. Dom borde dumpas i nått kärr nånstans :( .. Än så länge får hojen vara ifred i garaget, typ ingen vet nog att den står där väl dold heller så.. lika bra det.

Nån mer som märkt att det blivit värre på 4 år? Jag bor i byhålan Nykvarn.. Här var det lungt en gång.. För 3 veckor sedan skulle några dårar bryta sönder grannens dörr mitt i natten..
Det bor dessutom nått white trash i nummer 18 har jag sett.. Massa gap & skrik från fyllona ute vissa helger.. Man skulle bo på landet, riktiga landet .. Inbrott i källaren nu 3 ggr..
 
Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Har för mig det är 3 rörisar som brukar hänga vid korvmojjen.. "karlssons" ..Nån av dom har nog grejer.



Ja, det där &%£# packet skulle man banka skiten ur.. Blev av med mina samlar bil jag skulle spara på i höstas, man lägger ner 3 somrar en massa energi för att göra iordning så är det fucking alkis pack som snor grejerna & ställer dom nånstans så nästa slödder gäng kan sabba den.. Dom borde dumpas i nått kärr nånstans :( .. Än så länge får hojen vara ifred i garaget, typ ingen vet nog att den står där väl dold heller så.. lika bra det.

Nån mer som märkt att det blivit värre på 4 år? Jag bor i byhålan Nykvarn.. Här var det lungt en gång.. För 3 veckor sedan skulle några dårar bryta sönder grannens dörr mitt i natten..
Det bor dessutom nått white trash i nummer 18 har jag sett.. Massa gap & skrik från fyllona ute vissa helger.. Man skulle bo på landet, riktiga landet .. Inbrott i källaren nu 3 ggr..

jag har aldrig haft problem förut att ha hojen i fred men förra året gjordes 2 försök= 1 lyckat.
jag som trodde det va lungt i nykvarn....
 

zussi

TELGETOK
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Honda CBR 600
oroväckande är ju bara att när man kommer hem så står garag dörren vid öppen..... fan om den blir stulen i år igen då lägger jag ner detta.
kan fan inte sluta oroa mig att någon jävla tattare ska pilla på den.
men nu har man kraftigare lås...


Surfade på denna tråd strax innan jag kollade här... en del bra tips iaf.

:tummenupp

Tips för att få behålla Hojen av Tie-Fighter

Eftersom säsongen verkar vara igång, (iaf så stjäls det en massa hojar nu) kan det vara på
sin plats med tips för hur DU ska låsa din hoj på bästa sätt så du får ha den kvar.

- Skivbromslås, bra och billiga MEN, felaktigt fastsatta på bromsskivor är dom tyvärr väldigt
enkla att bryta bort, klippa bort, kapa bort genom att bromskivans metall är avsevärt svagare
än låset. Lås fast skivbromslåset runt drev/kedja så är det mycket svårare för tjuven att
bryta upp och sticka på hojen. En vinkelslip kapar upp de flesta lås på någon minut tyvärr.

- Lås fast hojen, Skaffa en kedja (klass 25) eller annan fast låsanordning så du kan dra fast din hoj i lämplig
lyktstolpe eller annan fast förankrad föremål. Allt för att försvåra att någon kommer förbi
och lyfter in din pärla i en skåpbil eller dylikt.

- Larm, skaffa ett av försäkringsbolagen godkänt mc larm, i flera fall får du självriskreducering
om hojen ändå blir stulen. Larmet tjuter och avskräcker samt i en del fall låser hela hojen
elektroniskt (Immobilizer), dvs insprutning och annan elektronik 'fryses'.

- Skaffa kapell, skyddar mot insyn och väder och vind.

- Lägg inte ut bilder på din fina hoj där regnr syns! Det är enkelt att få fram adress/ägaruppgifter från VV.

Skriv SERIÖSA inlägg om du har tips på vad man kan göra för att få behålla sin hoj
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155107
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
jag har aldrig haft problem förut att ha hojen i fred men förra året gjordes 2 försök= 1 lyckat.
jag som trodde det va lungt i nykvarn....

Trevligt att stöta på dig på IKEA igår,,

ja ni ser även hojåkare kan gå där. Blir så när man är småbarnsförälder också. :D:yoparty
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har inget vettigt garage alldeles i närheten så jag kan ta hojen till jobbet så jag säljer nog och är utan hoj i år... Jag läste bl.a. i LT att småbuset tycker att det har blivit svårare att hitta mopeder i Tälje att stjäla så då tar de bussen till Nykvarn och Järna istället. Suger att man inte ska våga hojen på gatan men här är det nog = idioti tyvärr.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
tänkte bara medela att om ni ser en svart skåpbil med grått längst ner och regskylt BOZ709 så kan det vara någe skumt med den.
reggskylten säger att det är en WV jetta från 92 och avställd.
4 st ryssar lr polacker lr liknande som verkar åka omkring och glo.

mistänker att det e nått skumt så jag ska låsa fast min extra bra.
synd bara att landminor är olagligt.

har redan tipsat pappa blå. kanske dom kan ta och göra någon nytta förutom att stå med laser och sammla in pengar till deras fikabröd.
 
Last edited:

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Aprilia

Hej. Var förbi Lindström racing på lännockvägen och fick se att dem har börjat sälja Aprilia....Touno och motarden e riktigt fina!!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Är det någon samling i Södertälje för körning? Har en gathoj nu... en Triumph Street Triple :) Riktigt kul hoj för gata!
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Är det någon samling i Södertälje för körning? Har en gathoj nu... en Triumph Street Triple :) Riktigt kul hoj för gata!


Du har inte läst tråden va? :tummenupp

Slussgrillen nere vid slussen är stället där alla brukar samlas.
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Jo, men tid och dag hade ju underlättat ;)

Står alla och käkar o degar eller åker man hoj något?


Alla dagar alla tider! Är ju ofta någon som ska ut och åka en sväng.

Annars är det väldigt vanligt med en tur 11.00 på lördagar, brukar bli en redig tur i Södermanland då! :yoparty

Kolla även på Tokforumet, där annonseras det ut åkningar!
http://www.telgetokarmc.se/
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Alla dagar alla tider! Är ju ofta någon som ska ut och åka en sväng.

Annars är det väldigt vanligt med en tur 11.00 på lördagar, brukar bli en redig tur i Södermanland då! :yoparty

Kolla även på Tokforumet, där annonseras det ut åkningar!
http://www.telgetokarmc.se/
Jag kom ifatt dom idag mellan Trosa och Gnesta. Det var kul och se andra gasa. Fick lov att köra förbi och att vinka in dom för att säga hej! Måste ju hitta "åkarbuddies" som gasar lite! Och det gjorde dom! :)

Imorgon lite tuvängsgasa kanske!
 

Mystic

Fotografen :P
Gick med
1 Aug 2004
Ort
liten håla nära S-tälje
Hoj
GSX R1100 - 87 , MTB HPD bygge med en Aluminiumram från Logan, En gammal Mercier "landsvägsracer" finns med i källaren.
skit bra sagt!

tänkte bara medela att om ni ser en svart skåpbil med grått längst ner och regskylt BOZ709 så kan det vara någe skumt med den.
reggskylten säger att det är en WV jetta från 92 och avställd.
4 st ryssar lr polacker lr liknande som verkar åka omkring och glo.

mistänker att det e nått skumt så jag ska låsa fast min extra bra.
synd bara att landminor är olagligt.

har redan tipsat pappa blå. kanske dom kan ta och göra någon nytta förutom att stå med laser och sammla in pengar till deras fikabröd.

Hahaha, bra sagt! :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top