Söker filmen på snyggaste omkörningen jag sett.

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
skövde
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
riktigt duktig människa som körde om
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Jag hade inte sagt något om det var på bana!

Men va fasen nu är detta på landsväg. Kom igen ni som tycker det var fränt.
Det enda ni åstadkommer är hur andra ser er som puckade och det verkar vara en hel del som är puckade.....

Denna typen av omkörning hör hemma på banan och inte på landsvägen bland folk som inte är vana att bli omkörda tight. Det må vara ett snyggt spår kan hålla med om det. Men marginaler till medtrafikanter på vanlig väg är tokigt små.
Jag fattar inte, kan inte någon förklara som tycker detta är sund landsvägskörning hur ni tänker så att det låter vettigt.
Moppefjunen behöver inte säga något då jag förstår att med er ålder erfarenheter så har ni mkt att lära fortfarande så besvära eder icke.

Men ni som defakto kommit till den åldern att ni anses lämpliga för att få köra tung mc på våra vägar, berätta ni hur man ska försvara denna körning.

Jag kör själv bana och landsväg så någon får övertyga mig verkligen bra för att jag ska fatta!

Nu kommer alla puckon yttra sig om moral osv. Bespara mig den skiten men kom med en sund förklaring på varför detta ä ok istället.
 
Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Men va fasen nu är detta på landsväg. Kom igen ni som tycker det var fränt.
Det enda ni åstadkommer är hur andra ser er som puckade och det verkar vara en hel del som är puckade.....

Denna typen av omkörning hör hemma på banan och inte på landsvägen bland folk som inte är vana att bli omkörda tight. Det må vara ett snyggt spår kan hålla med om det. Men marginaler till medtrafikanter på vanlig väg är tokigt små.
Jag fattar inte, kan inte någon förklara som tycker detta är sund landsvägskörning hur ni tänker så att det låter vettigt.
Moppefjunen behöver inte säga något då jag förstår att med er ålder erfarenheter så har ni mkt att lära fortfarande så besvära eder icke.

Men ni som defakto kommit till den åldern att ni anses lämpliga för att få köra tung mc på våra vägar, berätta ni hur man ska försvara denna körning.

Jag kör själv bana och landsväg så någon får övertyga mig verkligen bra för att jag ska fatta!

Nu kommer alla puckon yttra sig om moral osv. Bespara mig den skiten men kom med en sund förklaring på varför detta ä ok istället.



Men herregud, känns det bättre nu?
en fucking kortfilm på en omkörning, och det ska börjas diskuteras hej villt.
visst omkörningen var vell inte det säkraste han kunde ha gjort där, men nu gjorde han det.
och det råkades fångas på film med.
så kolla och njut, och lägg ner moralkakan.
ingen som säger att detta skulle vara ok, men det är fortfarande kul att kolla på.

du skäller på folk här inne? om det är någon du ska skälla på, så är det vell snubben som gjorde den "GALNA omkörningen"? :va och inte folket här inne. ??
 
Last edited:

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Men herregud, känns det bättre nu?
en fucking kortfilm på en omkörning, och det ska börjas diskuteras hej villt.
visst omkörningen var vell inte det säkraste han kunde ha gjort där, men nu gjorde han det.
och det råkades fångas på film med.
så kolla och njut, och lägg ner moralkakan.

Nej det känns inte bättre för ni som tycker detta är fränt möter jag o alla andra i trafiken dagligen och det känns ju så där att det finns puckon där ute som riskerar oss andra för att deras egon är så stora att dom inte orkar bära på dem själva.
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
Men va fasen nu är detta på landsväg. Kom igen ni som tycker det var fränt.
Det enda ni åstadkommer är hur andra ser er som puckade och det verkar vara en hel del som är puckade.....

Denna typen av omkörning hör hemma på banan och inte på landsvägen bland folk som inte är vana att bli omkörda tight. Det må vara ett snyggt spår kan hålla med om det. Men marginaler till medtrafikanter på vanlig väg är tokigt små.
Jag fattar inte, kan inte någon förklara som tycker detta är sund landsvägskörning hur ni tänker så att det låter vettigt.
Moppefjunen behöver inte säga något då jag förstår att med er ålder erfarenheter så har ni mkt att lära fortfarande så besvära eder icke.

Men ni som defakto kommit till den åldern att ni anses lämpliga för att få köra tung mc på våra vägar, berätta ni hur man ska försvara denna körning.

Jag kör själv bana och landsväg så någon får övertyga mig verkligen bra för att jag ska fatta!

Nu kommer alla puckon yttra sig om moral osv. Bespara mig den skiten men kom med en sund förklaring på varför detta ä ok istället.


va det inte bara ja som skrev fränt:D

nä ärligt, det va uppgjort för filmen:gnissla så ingen vart rädd eller snopet omkört allt va planerat:glömdet
 

Nicotin

Guest
Nej det känns inte bättre för ni som tycker detta är fränt möter jag o alla andra i trafiken dagligen och det känns ju så där att det finns puckon där ute som riskerar oss andra för att deras egon är så stora att dom inte orkar bära på dem själva.

gäsp..orka...
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Men herregud, känns det bättre nu?
en fucking kortfilm på en omkörning, och det ska börjas diskuteras hej villt.
visst omkörningen var vell inte det säkraste han kunde ha gjort där, men nu gjorde han det.
och det råkades fångas på film med.
så kolla och njut, och lägg ner moralkakan.

Så kontentan av ditt inlägg är att du oxå tycker det är puckat att köra om såhär, men att det var skitbra att någon han filma det, och eftersom det blev filmat så blir det helt okej. Följden blir att omkörningen var okej därför att den var filmad, och att man får inte kommentera sådant som är filmat.
lysande argument isåfall, det vinner du många tävlingar i retorik med.:tummenupp

Hade någon spelat in bara ljudet så hade det fortfarande varit en dålig omkörning?
:)

Jag håller med Magnus S i åsikten att detta är en vanlig väg och ingen tävlingsbana. Men nu har ju hela bogesundsvägen blivit omvandlad till tävlingsbana, så man kan ju undra vad första hojen gör där. Han verkar ju inte ens ha en tävlingshoj...
 

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
va det inte bara ja som skrev fränt:D

nä ärligt, det va uppgjort för filmen:gnissla så ingen vart rädd eller snopet omkört allt va planerat:glömdet

Ja man kan ju önska att så är fallet. Then I will rest my case.

Men hur som så är det omdöme som räddar liv inte tur.... Tur har man några gånger men omdömet har man förhoppningsvis hela livet.
Vissa får det tidigt andra får det sent vissa får det aldrig dom måste lite på evig tur.

Jag saknar några av mina vänner som antingen sitter i rullstol eller inte lever mer pga två hjul. Jag älskar det själv och kommer aldrig att sluta men jag kommer jobba allt jag kan för att inte missa mer vänner.
Det är väldigt jobbigt att se hur folk promotar idiotiskt beteende.

Hoppas bara att fler kan jobba för att bevara era vänner i livet.
eller hjälpas åt att göra oss till en smart grupp. Det är inte kul att se sin bästa vän i rullstol resten av sitt liv jag lovar....
 

schizophrana

Guest
Men va fasen nu är detta på landsväg. Kom igen ni som tycker det var fränt.
Det enda ni åstadkommer är hur andra ser er som puckade och det verkar vara en hel del som är puckade.....



Tänker inte säga mer än att 99% av dem som kör hoj "långsamt" på bulten är redan beredda på att sådant där händer både en och två gånger. Även om folk i allmänhet är idioter så är dom inte så korkade att dom inte vet vilken väg dom kör på och vad den innebär.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Skickligt kört att hålla spår och inte vingla till av han som blev omkörd.

Stridspiloten däremot körde som en kratta, missade apex och hade kasst spårval eftersom ha inte utnyttjade hela vägen trots god sikt. :rolleyes:
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
Ja man kan ju önska att så är fallet. Then I will rest my case.

Men hur som så är det omdöme som räddar liv inte tur.... Tur har man några gånger men omdömet har man förhoppningsvis hela livet.
Vissa får det tidigt andra får det sent vissa får det aldrig dom måste lite på evig tur.

Jag saknar några av mina vänner som antingen sitter i rullstol eller inte lever mer pga två hjul. Jag älskar det själv och kommer aldrig att sluta men jag kommer jobba allt jag kan för att inte missa mer vänner.
Det är väldigt jobbigt att se hur folk promotar idiotiskt beteende.

Hoppas bara att fler kan jobba för att bevara era vänner i livet.
eller hjälpas åt att göra oss till en smart grupp. Det är inte kul att se sin bästa vän i rullstol resten av sitt liv jag lovar....

¨

jag är helt fel person att ha detta snack med :rolleyes:

min bästa vän dog förra året
mina andra hoj vänner har brutit näst in till allt i kroppsväg
själv har jag men av hojåkandet av alla avåkningar

tyvärr så åker jag precis som tidigare med all kunskap jag fått i form av livets skola....

adjö:yoparty
 
Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Som vanligt så går sajten sakta med säkert från sporthoj.com till moralpredikan.se.

Nja, det är ju sällan dessa trådarna går mot ökat kunnande.

Bara förvånad att inte tråden redan har spårat ur. Någon måste ju snart på något sätt få fram att en tjej behöver knullas. För det är tre saker som är säkert på sporthoj:
1. Alla trådar måste innehålla någon som varnar för den så farliga "moralpredikan", som sprider sig som spetälska i samhället. Det är ironiskt sett alltid de som har yngsta användarna som pratar om hur det var "förr" på sporthoj.
2. någon finnig oskuldsfjortis måste alltid påpeka varför frågan egentligen beror på att en tjej på något sätt fått för lite kuk i sig...
(kommer snart även i denna tråd, då blir den fulländad)
3 Äldre sporthojsförares erfarenheter skall förnekas och förlöjligas, det enda som är verksamt är darwins hårda urval på kunskapen i populationen.

På något sätt så är många trådar förutsägbara...

dags att leta kryddorna till popcornen
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Apropå inget särskilt, provade Bogan ikväll och VV bör nog måla upp/bättra på kantlinjerna lite bättre :arsele

Spännade att löda på under hastighetsbegränsningen och ändå ha kul :tummenupp Ska testa fler ggr och hålla minnet på högvarv. :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top