söker jobb i Örebrotrakten

juhap

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki gsxr 750
erik skrev:
Har kompisar som sommarjobbat på Arla, hörde inge klagomål eller synpunkter mer än det vardagliga "tugget" (som väl iofs finns i produktionen på alla företag...)

Procordia verkar dra ner som det ser ut, vissa delar flyttas till Eslöv som jag fattat det. Har även hört rykten om uppsägningar i Kumla men det vet jag inget om.

Cerealia verkar ha snurr på verksamheten men vet inte så mycket mer, har en kompis som jobbar där och han hatar sitt jobb och pratar hela tiden om att sluta men gör det aldrig... kanske för att det inte är så illa ändå? Dock är han inte tekniker utan har ett vanligt produktionsjobb och det gör säkert skillnad i hur man upplever jobbet.

Har fått svar från Procordia, dom hade precis varslat personal, så där fanns inget jobb men väntar fortfarande svar från Arla och Cerealia. Det är bara att hålla tummarna :tummenupp
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Annars finns det snart ett lastbilschaufförsjobb ledigt.

Runktider, långa dagar, skrotbilar, skrotsläp.
Men kollegierna är iofs ganska snälla.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Stefan skrev:
Annars finns det snart ett lastbilschaufförsjobb ledigt.

Runktider, långa dagar, skrotbilar, skrotsläp.
Men kollegierna är iofs ganska snälla.

Vad ska du göra istället?
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Ligatus skrev:
kolla hos granqvist! han behöver nog nån när nu när jag slutar!
lite coolare o köra stål på norge än köra lots.. :tungan :tuttar
Det kunde du ju sagt lite tidigare....
Nu är ju allt klart med Milles och chefen är en gammal kompis så jag kan inte svika honom nu.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Stefan skrev:
Det kunde du ju sagt lite tidigare....
Nu är ju allt klart med Milles och chefen är en gammal kompis så jag kan inte svika honom nu.
vafan du är ju en lönehora som alla andra, inte någon jäkla lojal labrador. ta det jobbet som ger mest flis till killen med 23000 i försäkringspremie på r1an.
:hihi och eller det som är ballast.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Stefan skrev:
Det kunde du ju sagt lite tidigare....
Nu är ju allt klart med Milles och chefen är en gammal kompis så jag kan inte svika honom nu.
Jag kan ju inte truckerjargongen sådär till 100% men det känns som att köra lots i Örebro är ett rätt behagligt jobb med vettiga tider. Köra stål till norge verkar vara jobbiga tider osv osv. Är det inte bättre med jobbet på Milles?? :confused:
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Supermoto skrev:
Jag kan ju inte truckerjargongen sådär till 100% men det känns som att köra lots i Örebro är ett rätt behagligt jobb med vettiga tider. Köra stål till norge verkar vara jobbiga tider osv osv. Är det inte bättre med jobbet på Milles?? :confused:


Men å andra sidan så är tider inget man får haka upp sig på om man ska köra lastbil men lotsarna har något lindrigare arbetstider.
Fast de vore ju helt klart coolt att köra lite på Norge ett tag, om inte annat för att fylla på bankkontot till våren.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Supermoto skrev:
Jag kan ju inte truckerjargongen sådär till 100% men det känns som att köra lots i Örebro är ett rätt behagligt jobb med vettiga tider. Köra stål till norge verkar vara jobbiga tider osv osv. Är det inte bättre med jobbet på Milles?? :confused:

Behagligare tider men sämre lön. (Grundlönen är givetvis samma men tilläggen varierar med arbetsuppgiften). Dock är det lite som Stefan säger, en lastbilschaffis kan inte hänga upp sig på tider, då ska man byta jobb...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top