Verkligen. dubbelkoppling of 4WD gör allt superenkelt.
Har den inte dessutom launch-control?
Jag trodde launch-controlen i en Veyron bestod i att de flyger ut en kille från fabriken som kör dragracet åt dig
Som jag förstått det är s1000RR den snabbaste standardgathojen som finns så rätt meningslöst att ha nått annat där eller? Men visst hade jag velat se nån go R1a med crossplanemotor och det riktigt sköna ljudet smiska flygraka för den delen =)
Du verkar itne förstå så mycket av att äga en supersportbil.
Bara för man äger en Veyron (han ägde faktiskt två) komemr itn ehan bränna €25 000 bara för att du ska bli glad... Han kanske kan göra det om du betalar för det (innan).
Är det bara jag som tycker att upplägget är till motorcykelns fördel?
50-300 rakt fram är ju det som motorcyklar är överlägsna på.
Jag vill inte ge mig in i debatten om detta arrangemang, eftersom det inte intresserar mig.
Men eftersom detta är en ren teknikfråga så kan jag ge min syn på den:
Denna typ av gatbilar har som regel (trots sina extrema prestanda) ett sämre vikt/effektförhållande än gatmotorcyklar.
Medan denna typ av bilar å andra sidan ofta har högre effekt/luftmotstånds-förhållande än gatmotorcyklar.
Det gör att det accelerationsmässigt ofta går till dessa bilars fördel desto snabbare ingångshastighet man har.
Det märks rätt tydligt även med vanliga hojar. En ER6 tar lätt en +300hk porsche 0-100, trots att Porschen med sin fina aerodynamik har avsevärt högre topphastighet.
Du har visserligen rätt, men jag anser ändå att det är svårare att få till en bra start med mc.
Min uppfattning är att det är rullande start för att spara på drivlinor, samt att man minimerar förarens inverkan och visar skillnaderna mellan maskinerna tydligare? Vill man inte starta från noll eller köra bana kan väl bilägaren få avgöra det själv utan ifrågasättande?
Vill man se dragrace finns det andra arrangemang.
Flera av de hojägare som hörs i denna tråd borde kanske backa några steg och reflektera över att jorden inte styrs efter dennes åsikter?
Det är ett riktigt trevligt arrangemang ni driver, och kul att ni vill ha med hojar som referens. Kanske läge att headhunta hojförare till nästa evangemang för att slippa dras ner av gnället?
Nu försöker jag inte vara otrevlig eller dumförkara någon, men:
Äger man två (!) Veyron så tycker jag att man borde vilja starta lite hårt och bränna lite däck.
Att däcken kostar en liten struntsumma borde inte spela någon roll.
Min hoj kostar kanske en hundradel eller mindre av en Veyron men jag tjänar också en hundradel eller mindre än den där killen och jag har råd att bränna däck ibland.
Kul är det dessutom!
Jag vill inte ge mig in i debatten om detta arrangemang, eftersom det inte intresserar mig.
Men eftersom detta är en ren teknikfråga så kan jag ge min syn på den:
Denna typ av gatbilar har som regel (trots sina extrema prestanda) ett sämre vikt/effektförhållande än gatmotorcyklar.
Medan denna typ av bilar å andra sidan ofta har högre effekt/luftmotstånds-förhållande än gatmotorcyklar.
Det gör att det accelerationsmässigt ofta går till dessa bilars fördel desto snabbare ingångshastighet man har.
Det märks rätt tydligt även med vanliga hojar. En ER6 tar lätt en +300hk porsche 0-100, trots att Porschen med sin fina aerodynamik har avsevärt högre topphastighet.
Vore kul att se din hoj in action mot en bugatti rakt fram
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |