Sökes: nyaste sporthojarna för året att delta i årets olika GTBoard.com event

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Är det jag som ser fel, eller kör ni dragracing med RULLANDE START...? Varför då, om man får fråga...? Om ni nu ska köra rakt fram, varför inte RIKTIG dragracing med stillastående start...?

För det första så lär 99% av ägarna till S1000RR och liknande hojar vara betydligt mer intresserade av att köra på vägar som faktiskt svänger. Att tävlingsformen (den som visas i videon, i alla fall) dessutom verkar vara arrangerad så att hojen blir ett rent offerlam (för att ägaren till en svindyr bil ska få bekräftelse på att han kan köra ifrån en hoj för ynka hundringen...?) lär inte bidra till fler intresserade hojåkare.

Bara mina 0.02...

Förra året var det med lite turbobusor, det slutade med att UGR lambon (1500hk) och alla andra superbilar blev förnedrade av den näst starkaste busan på 350hk.

Det slutade ju förstås att ingen ville köra mot hojarna... Därför blev det väl lite annorlunda i år kan jag tänka mig?

Det ultimata nästa år blir ju att bilarna rejsar och plockar fram de två-tre bästa som möter de två-tre snabbaste hojarna i ett litet slutspel?

Jag tycker att det är jättefräckt att lilla Sverige med Gustav i spetsen kan rådda ett sånt här event med miljontals views, så sträck på dig Gustav:tummenupp

Till er som gnäller så är det ju detta som gäller, alltid: There are always room for improvement!

J

Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Varför då?

Blir man sur om man skulle bli ifrånåkt av en Veyron?

Jag tyckte det faktiskt var rätt kul att bli avhängd av en Veyron :)

http://www.youtube.com/watch?v=GVyAZYcie74

Tycker du gör ett fantastiskt jobb med att lyckas rodda ihop ett sånt här event med alla fantastiska bilar och det är riktigt roligt att sitta och kolla alla race.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar :)

Om man bara vill ha dit originalhojar tyder det väl egentligen på att bilförarna vill ha en liten möjlighet att köra ifrån en sporthoj ;-)

Jag hade gärna kommit och kört med min daytona och fått pisk av var och varannan bil och fortfarande haft ett brett leende hela dagen men var tyvärr upptagen på annan del av landet.

Nog om detta från gnällspiken, nu ska jag kolla på film.

Not sent from an iProduct...

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Haha, vad pratar du om? OK, YouTube? Ngn bättre förslag till vidoesida?

Lägga upp meningslösa klipp "teaser" och i slutet av klippet skylta med en adress till nån hemsida anser jag vara ett värdelöst och gammalt trick.

Lägg upp en ordentligt klipp som visar ett verkligt klipp på bil vs MC om du känner att du ändå ska lägga upp nåt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Om man bara vill ha dit originalhojar tyder det väl egentligen på att bilförarna vill ha en liten möjlighet att köra ifrån en sporthoj ;-)

Det är inte så konstigt att det är så, ingen kör väl race för att förlora? :) jag tycker inte det är något fel med det iofs, race blir ju dessutom bättre desto jämnare man matchar deltagarna.

Jag tycker det är ett coolt event och att lyckas få dit en Veyron är ju hur coolt som helst, oavsett vad den kör mot, vinner mot eller förlorar mot. :tummenupp

Kan inte rullande starter ha något med notan på brända kopplingar att göra också? Undrar vad en koppling kostar till en Veyron? :gnissla

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Håller med!

Det är ju för fan pinsamt

precis..CCX roddade ett klockrent arranegmang, hur jag än vänder och vrider på de så känner jag ingen med en Bugatti Veyron att köra race med.
el en 1500 hästars Lambo..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...håller med, det är alltid kul att se HELA filmer från det här eventet, trots att det är handhållna mobilkameror (hur epa realtivt sett är det sett till vad ni har på plats?).

En gopro eller två lär väl pojkarna med stora byxfickor ha råd med? :hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sammanfattningsvis:
Bevisligen kan en standardsporthoj av modernt snitt ge en trimmad superbil en match.
De bilägare som ställer upp är vidsynta nog att anse det ballt att ha en bil som nästan klår en hoj.
Ungtupparna på tvåhjuling ställer inte upp eftersom de inte är klart överlägsna.

Förra året var det med ett par-tre turbohojjar.
Då gnälldes det över att få bilägare ville köra mot dem.

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Lägga upp meningslösa klipp "teaser" och i slutet av klippet skylta med en adress till nån hemsida anser jag vara ett värdelöst och gammalt trick.

Lägg upp en ordentligt klipp som visar ett verkligt klipp på bil vs MC om du känner att du ändå ska lägga upp nåt.

Jag hjälper Gustav, här är en Lambo med 1500hk ägd av en ryss som förmodligen lagt lika mycket pengar på sin bil som vad två-tre snitt villor i Danderyd kostar mot en 350hk busa.

Björks 1000hk BMW (som iofs inte är lika snabb som den berömda 330:an....:crash) mot busa:

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Ja men det där är inte min hoj min är inte original. Har du vägarna förbi Örebro så kan vi testa eller på bikeweek v30 vore skoj

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Ja det är skitsamma vad man kör för hoj, retas bara lite med Pops som vill ställa s1000rr i posörfacket :)

Du missförstod mig lite tycker inte s1000rr är en posör hoj.
Har man ett event o bara välkomnar 2012-2013 års hojar så får man räkna med att det inte blir så många hojar:tungan

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Mot de vassaste standardbilarna som finns och ev. lite trimmat med första event i början av maj. Datum medellas snarast. Vi fick möta S1000RR förra året och den gick ju bra

Jag söker mest de nyaste standardhojjarna ska jag försöka så nu kan åka mot de vassaste standardbilarna för gatan.

Om jag har förstått det här rätt så handlar det här arrangemanget om en samling av förare med nya, dyra och snabba fordon som träffas på en flygraka och gasar på rejält med jämna mellanrum. Till alla pojkars stora glädje, oavsett ålder. Eller hur?

Men varför efterfrågas just bara de allra senaste sporthojarna? Är det för att hålla den fattiga pöbeln borta från överklassens te-party? Om man nu ändå ska hålla på med att blanda fordonsklasser så vore det väl såväl roligare som intressantare att se på när en 25 år gammal standardhoj steker snudd på allting i den senaste sportbilsklassen? Inte många nya standardbilar, vars prislapp är på mindre än 7 siffror, drar ju ifrån en literklubba från 80-talet under acceleration 0-250 km/h. Faktum är ju att det inte ens är många av bilarna i miljonersklubben som göra det.

Att nån köpt en ombyggd bil med 17 turbos och >1000 hk och accar rätt så jämnt mot en 30 000-kr-hoj är väl inte såå chockerande? yawn-stretch.gif

Att de bilburna överklasspojkarna har problem med att acceptera en förlust mot möjligen allt annat än den senaste superduperbågen är ju förståeligt men vore det inte lite kul att blanda in åtminstone liiiite realitycheck i sammanhanget? (Som motorcyklist så skulle jag vilja kalla det hela ovanligt påpasslig comic relief. )

Kom ihåg inför nästa års arrangemang:
Inse underhållningsvärdet i att se hur en 25 år gammal ratbike visar röven för Stureplansstekarens senaste Ferrari.

SÅ får ni många hits på Dintub!

Det är säkert åldersrelaterat men jag börjar tycka att det är en rätt så löjlig sysselsättning att hålla på o tävla snabbast rakt fram i en maskin som man har köpt. Jag hyser stor respekt, och utifrån ett tekniskt perspektiv stor beundran, för de som själva rent handgripligen bygger egna fordon och motorer och t.ex. tävlar i dragracing. Men att en yuppie köper sig en sportbil med aktiv-megaexklusiv-dyr-som-fan-o-för-honom-helt-nödvändig-launch-controll och tävlar i acceleration rakt fram är ju, ärligt talat, rätt så patetiskt.

Tänk om vi nån gång fick se Väjrån, Königsägg, Sånda, Färrari, Lambogini, Påsche m.fl. göra upp på en bana med kurvor istället för på parkeringen utanför nån dyr krog. Det lär väl aldrig ske men OJ va barnsligt kul det vore att se!
old_man_smiley.gif

(F-n, tror nästan jag börjar bli vuxen snart.)

Last edited:

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
Bra sagt! Det bara klagas men när det väl gäller dyker EN motorcykel upp som drar innan lunch.

Kanske enda gångne detta sekel en Bugatti veyron fanns för att rejsa i Sverige...

Nu får ni fan ta mig skärpa er!
Var,när,hur får vi hojåkare någonsin den minsta chans att möta dessa bilar?
CCX erbjuder en unik möjlighet att vara med om något som vi andra bara kan drömma om.
Jag skulle gärna vara med med min hoj( när den är klar:gnissla) om jag var välkommen,och jag skulle ta ett nederlag(vilket aldrig skulle hända:tungan) med tanke på vad jag har fått varit med om.
Att möta dessa bilar är få förunnat.
Klaga hit,klaga dit.....fy fan!

Tycker jag

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
Värdelsöt trick? Jag hade vart tacksam om du hade en teaser på liknande rejs. Särskilt om ja gvet att det kommer ett komplett, gratis.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS