Klotgren
bilar hamnar till slut alltid i köer
Är det jag som ser fel, eller kör ni dragracing med RULLANDE START...? Varför då, om man får fråga...? Om ni nu ska köra rakt fram, varför inte RIKTIG dragracing med stillastående start...?
För det första så lär 99% av ägarna till S1000RR och liknande hojar vara betydligt mer intresserade av att köra på vägar som faktiskt svänger. Att tävlingsformen (den som visas i videon, i alla fall) dessutom verkar vara arrangerad så att hojen blir ett rent offerlam (för att ägaren till en svindyr bil ska få bekräftelse på att han kan köra ifrån en hoj för ynka hundringen...?) lär inte bidra till fler intresserade hojåkare.
Bara mina 0.02...
Förra året var det med lite turbobusor, det slutade med att UGR lambon (1500hk) och alla andra superbilar blev förnedrade av den näst starkaste busan på 350hk.
Det slutade ju förstås att ingen ville köra mot hojarna... Därför blev det väl lite annorlunda i år kan jag tänka mig?
Det ultimata nästa år blir ju att bilarna rejsar och plockar fram de två-tre bästa som möter de två-tre snabbaste hojarna i ett litet slutspel?
Jag tycker att det är jättefräckt att lilla Sverige med Gustav i spetsen kan rådda ett sånt här event med miljontals views, så sträck på dig Gustav
Till er som gnäller så är det ju detta som gäller, alltid: There are always room for improvement!
J
Last edited: