Samåkning för 125cc i Göteborg

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Surt, men du ska väl plugga ur den sen?

Varför skulle jag strypa den om jag ändå tänkt köra ostrypt i så fall. Näh strypningen ska sitta kvar, annars gäller ju inte försäkringen vid olycka...

Men jo fett trimkitt ska på med stor krök/expansions kammare, behövs verkligen när man har så avancerad 4 taktare som jag har :D .

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
fan wille. tom krillan kör ostrypt:skrämd

men låt han köra med 4 kw mindre eller vad det nu är, annars kommer ju försäkringsbolaget/polisen på honom direKCt att dem är ostrypt:pannkyss

vadå "tom", vafan e det så jävla otroligt för, bara för att jag e rädd om lappen så är jag inte nitinsk på alla punkter till o vara laglig:rolleyes:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Varför skulle jag strypa den om jag ändå tänkt köra ostrypt i så fall. Näh strypningen ska sitta kvar, annars gäller ju inte försäkringen vid olycka...

Ähh, de är bara vagnskada som inte gäller :tummenupp Och då slipper man att över huvudtaget teckna helförsäkring, då räcker det med halv, eller så hoppas man på att ingen snor skiten och kör på trafik :yoparty

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Ni kanske inte har sett hur jag kör... men jag tror jag kan behöva vagnskade försäkring och slippa strul med försäkringsbolaget. Sen går den hur bra som helst ändå, jag får upp den på bakhjulet på 3ans växel som innan, måste bara ta i lite mer.

Jag tror knappt strypningen gör sitt jobb helt o hållet för den går jävligt bra för att vara nerstrypt strypt nästan 7kw. Men jag ska inte säga för mycket *host* den gick igenom besiktningen och allt så den e laglig trots att den går bra. Har ingen andledning att ta bort strypningen, om man efter en olycka nu tar in den demonterar ser man att där faktiskt sitter en strypning, sen att den gick bättre än den skulle kan ingen bevisa.

Helförsäkring för den är inte så dyrt ändå eftersom det inte e en sporthoj, så det e lätt värt det. Sen har man ju sett hur mkt motarder som stulits det senaste nu så man vill helst vara trygg. Vilken idiot kör på bara trafik försäkring egentligen?

Last edited:

Jb6

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha WR 250 X - 08 Honda XR 125 - 04
Helförsäkring för den är inte så dyrt ändå eftersom det inte e en sporthoj, så det e lätt värt det. Sen har man ju sett hur mkt motarder som stulits det senaste nu så man vill helst vara trygg. Vilken idiot kör på bara trafik försäkring egentligen?

Hur mycket betalar du för försäkringen ? :)

Kan du inte slänga upp några bilder eller filmer ;)

:tuttar

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vilken idiot kör på bara trafik försäkring egentligen?

Jag kommer troligtvis att göra det :tummenupp :)
Det gäller bara att inte parkera någon annanstans än i garaget över natten, och ha ordentligt med lås:tummenupp

Men, det är självklart annorlunda om man har en nyare hoj som är mer stöldbegärlig :tummenupp

Trevligt ikväll föresten:tummenupp :yoparty

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Sporthoj :ligg ister:mattias deras hojar är så farliga att man kör ihjäl sig direKCt på dem, blir pheta pengar för för säkrings bolagen.

Nått som händer idag, nått köra?:confused: :confused:

krillan nu har du dödat de skämtet för längesen. lagom är bäst...

och åka. ja de ska jag. till besiktningnen:gnissla

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
den frasen är odödlig:7peta

och nu menade jag samåkning, du kanske inte har observerat att tråden heter Samåkning i gbg:va inte "köra till besiktning-tråden":rolleyes:

jo de tycker jag vi ska döpa om den till:)

haha de va ena leten gubbe som skulle klättra upp på min stora moppe och provköra hahahahah. han nådde inte ner:D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy