Samåkning för 125cc i Göteborg

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
som tur va reservtank den gången i lundbytunneln. men mitt batteri va dött så jag va tvungen att rulla igång hojfan. de va innan den va fighter ( var med nsren alltså) å de va inte lång raka och de va nåt skit på marken som va halt som fan.

har fått riktig torrsoppatorsk ett par gånger oxå. 2 gånger när jag vart påväg hem sent på kvällen/natten. båda på samma ställe. typ 1km till närmsla mack:banana sen har jag fått en gång med nsren oxå. typ 2 km till mack.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Förstår inte hur man kan få bensin stopp flertal gånger. Har man fått det en gång bör man ju ha lärt sig att alltid hålla koll på tanken och tanka när man kör på reserven...

Däremot är det jobbigt när man måste böja sig ner till bensin kranen för att switcha till reserven, särkilt på motorvägen :gnissla

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Förstår inte hur man kan få bensin stopp flertal gånger. Har man fått det en gång bör man ju ha lärt sig att alltid hålla koll på tanken och tanka när man kör på reserven...

Däremot är det jobbigt när man måste böja sig ner till bensin kranen för att switcha till reserven, särkilt på motorvägen :gnissla

nej är inte speciellt jobbigt att böja sej ner. men man hör fan inte motorn och nsren va inte speciellt hetsig så jag kände inte att den dog.

den andra gången jag fick soppatorsk med nsren va förra vintern. åkte till bussen men inget mer. sen när jag väl skulle tanka kom jag bara halvvägs.

dom gånger de har hänt med crmen har varit lite onödigt. kört samma strecka flera gånger på reserven och klarat mej. men denna gången skulle min kompis prova och han körde längre än jag trode så kom inte heller enda fram.

den sista gången va la bara slarv lr nåt. kommeri nte riktigt ihåg. men så äre.

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Reservtank:fakta :mattias Om det nu inte var en riktigt torr soppatorsk t4pp3r fick.

Hur går det me körkortet då, GaJoL?

Jodå, ska boka teoriprovet snart, sen blire övningskörning lite granna nu efter att hojen besiktigas på torsdag. Får hoppas att jag blir klar med kortet till våren nu:gnissla

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Vankas det stor samåkning, eller?
vi får väl se. hur långt brukar ni köra när ni kör?
Njae, skall köra med "gänget". Tyvärr håller vi nog inte riktigt samma tempo så att vi kan ha någon samåkning.. men det är alltid kul att tjöta lite :)
edit, Men om vi bara åker i stan ska det ju inte vara några problem. Väglaget är ju ändå skit på landsvägarna :tummenner

Fabbe såg dig o ditt gäng köra dagligen i princip i mölndal o hela stan i somras typ ;)
Haha kul att man syns :yoparty (uppmärksamhets-älskare)
Brukar bli några svängar där i mölndal när vi håller oss inne i stan :)

Ropa hej nästa gång :jäs

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Njae, skall köra med "gänget". Tyvärr håller vi nog inte riktigt samma tempo så att vi kan ha någon samåkning.. men det är alltid kul att tjöta lite :)
edit, Men om vi bara åker i stan ska det ju inte vara några problem. Väglaget är ju ändå skit på landsvägarna :tummenner

Haha kul att man syns :yoparty (uppmärksamhets-älskare)
Brukar bli några svängar där i mölndal när vi håller oss inne i stan :)

Ropa hej nästa gång :jäs

Underbart att man jämt är upptagen när det är fint hojväder:huvet :mad:
Hade gärna kommit förbi för att tjöta både hojar o kanske cybergymnasiet:D

Sedan så har jag då aldrig sett er i mölndal, eller ens inne i stan o då har jag varit jävligt mycket inne i stan o runt dem delarna som man kan tänkas se er.
Ios så har jag både i år och förra året sett rätt lite hojar:rolleyes:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

som jag misstänkte. jeffla fartdårar:mad:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Underbart att man jämt är upptagen när det är fint hojväder:huvet :mad:
Hade gärna kommit förbi för att tjöta både hojar o kanske cybergymnasiet:D

Sedan så har jag då aldrig sett er i mölndal, eller ens inne i stan o då har jag varit jävligt mycket inne i stan o runt dem delarna som man kan tänkas se er.
Ios så har jag både i år och förra året sett rätt lite hojar:rolleyes:
Haha cyber, tjena.. Kul ställe att skrämma upp fotgängare på.
Om du kommer från götatunneln och ska mot hagakyrkan så att säga. Rödljusen utanför arbetsförmedlningen - När dom ljusen slår över till grönt, och man bränner iväg & upp på bakan:rolleyes: så är det alltid en massa fotgängare som försöker smita över övergångsstället utanför CG.
Vet itne varför men jag älskar folk inser att det inte var någon bra ide att smita över sådär :rolleyes: :rolleyes:

Eller när jag hade 600an och var pryfärsk på hojar. Skulle burna vid ljusen precis utanför fiket en tidig morgon. Börjar varja när snygga tjejenkompisen går över vägen.. När kopplingen är påväg ut och bakdäcket börjar röra på sig litegranna.. Då får skiten fäste efter väldigt lite rök och cykeln slänger upp framhjulet i luften och drar framåt, varpå jag hänger som ett jävla snöre efter hojen..
Ren flyt att jag inte la mig. Men väl i skolan fick man kommentaren "Grym wheelie" :hihi :rofl

som jag misstänkte. jeffla fartdårar:mad:
Äh, vi lär åka till arken. Det är väl "på vägen" för din del?

Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Ahh vad sugen jag blir på att köra nu. Hojen lämnas inte in för service förrän på måndag :rolleyes: . Så tills dess får jag nöja mig med toppfart på 90, segt konstigt acc och att bara kunna köra bakhjul i 10 meter innan den varvar för mycket :huvet

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ahh vad sugen jag blir på att köra nu. Hojen lämnas inte in för service förrän på måndag :rolleyes: . Så tills dess får jag nöja mig med toppfart på 90, segt konstigt acc och att bara kunna köra bakhjul i 10 meter innan den varvar för mycket :huvet

Upp med henne högre upp så att du slipper öka hastigheten hela tiden :)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Upp med henne högre upp så att du slipper öka hastigheten hela tiden :)

Nja alltså jag ligger ganska högt, grejen är att det är något fel med motorn efter att jag vurpade, den accar segt och varvar upp sig mycket fortare än vanligt, så man hinner knappt dra up den innan man borde växla. Sen är det nåt som gör att den motorbromsar som fan också, så om man inte gasar åker framhjulet ner igen. Egentligen bör jag inte ens försöka köra bakhjul tills den är lagad, men jag gör det ändå för att få lite träning :D

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Nja alltså jag ligger ganska högt, grejen är att det är något fel med motorn efter att jag vurpade, den accar segt och varvar upp sig mycket fortare än vanligt, så man hinner knappt dra up den innan man borde växla. Sen är det nåt som gör att den motorbromsar som fan också, så om man inte gasar åker framhjulet ner igen. Egentligen bör jag inte ens försöka köra bakhjul tills den är lagad, men jag gör det ändå för att få lite träning :D

pfft, har du hjulet upp "högt" så tar du upp den lite till, du säger att du ligger på bakan 10 meter? Menar du skuttefjutt eller att du kör bakhjul?
När du har hjulet såpass högt att du inte behöver öka farten, då är det rätt att växla upp så att du inte behöver varva lika mycket och ligger stabilt sålänge du inte trillar villsäga :rolleyes:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...