Samåkning för 125cc i Göteborg

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
pfft, har du hjulet upp "högt" så tar du upp den lite till, du säger att du ligger på bakan 10 meter? Menar du skuttefjutt eller att du kör bakhjul?
När du har hjulet såpass högt att du inte behöver öka farten, då är det rätt att växla upp så att du inte behöver varva lika mycket och ligger stabilt sålänge du inte trillar villsäga :rolleyes:

men fabbe, han kan köra mycket längre. Har sett videona på han på youtube kolla du med :tummenupp Det är hans motor som är nått vajsing med :va

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Puuuh nu klarade man besiktningen. Allt gick skitbra tills de inte hittade mitt ramnummer(antagligen är ramen omlackad så numret inte syns). Dom sa att de inte var någon idé att besiktiga hojen pga av det, jag började svettas men så sa någon av göbbarna "Öh, kolla upp motornumret". Och det var samma som ramnumret skulle vara så dom lät den gå igenom för denna gången..Sjuk tur måste jag säga!

Nu dör hojen var 10de meter-.- fick leda skiten flera kilometer..

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Eller när jag hade 600an och var pryfärsk på hojar. Skulle burna vid ljusen precis utanför fiket en tidig morgon. Börjar varja när snygga tjejenkompisen går över vägen.. När kopplingen är påväg ut och bakdäcket börjar röra på sig litegranna.. Då får skiten fäste efter väldigt lite rök och cykeln slänger upp framhjulet i luften och drar framåt, varpå jag hänger som ett jävla snöre efter hojen..
Ren flyt att jag inte la mig. Men väl i skolan fick man kommentaren "Grym wheelie" :hihi :rofl

Tog du hojen till skolan när du gick på cyber? Vart ställde du hojen då?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Äh, vi lär åka till arken. Det är väl "på vägen" för din del?

Ja dit är de inte spec långt för min del. åker ner på 10 min lr nåt.

pfft, har du hjulet upp "högt" så tar du upp den lite till, du säger att du ligger på bakan 10 meter? Menar du skuttefjutt eller att du kör bakhjul?
När du har hjulet såpass högt att du inte behöver öka farten, då är det rätt att växla upp så att du inte behöver varva lika mycket och ligger stabilt sålänge du inte trillar villsäga :rolleyes:

fan va enkelt de låter. köra bakhjul tycker jag borde vara en sån sak man lär sej naturligt. som att lära sej gå. men inte fan är det så. träna träna träna träna åsså går de säkert åt helvete nån gång så vågar man inte prova mer:tummenupp precis som min skidåkning på senare dar.:huvet

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Jag vet inte om det är värt att ge mig fan på att lyckas wheela på den när motorn är kass. Jag tror att det som främst gör att det skiter sig är att motorn är så seg så jag måste gasa på och ta i som fan för att överhuvudtaget få upp den, och då varvar den upp direkt. När hojen är reparerad ska jag börja träna varje dag igen så då kommer jag förhoppningsvis kunna köra över 100a meter :tummenupp

fan va enkelt de låter. köra bakhjul tycker jag borde vara en sån sak man lär sej naturligt. som att lära sej gå. men inte fan är det så. träna träna träna träna åsså går de säkert åt helvete nån gång så vågar man inte prova mer:tummenupp precis som min skidåkning på senare dar.:huvet
Enligt mig handlar det bara om envishet, ger du dig fan på det och tränar så kan du göra vad som helst :mattias Det är klart att naturbegåvning underlättar men någon direkt skicklighet krävs nog inte till att börja med, bara man är enveten och tränar tränar tränar :tummenupp
He he har du varit lite övermodig med skidorna?

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag vet inte om det är värt att ge mig fan på att lyckas wheela på den när motorn är kass. Jag tror att det som främst gör att det skiter sig är att motorn är så seg så jag måste gasa på och ta i som fan för att överhuvudtaget få upp den, och då varvar den upp direkt. När hojen är reparerad ska jag börja träna varje dag igen så då kommer jag förhoppningsvis kunna köra över 100a meter :tummenupp

Enligt mig handlar det bara om envishet, ger du dig fan på det och tränar så kan du göra vad som helst :mattias Det är klart att naturbegåvning underlättar men någon direkt skicklighet krävs nog inte till att börja med, bara man är enveten och tränar tränar tränar :tummenupp
He he har du varit lite övermodig med skidorna?

i know. jag har gått lite långsamt framåt och det är ganska bra faktiskt. nu har jag hyfsad höjd. gäller bara att stanna där och börja växla:tummenupp

ja jag var lite dum för ett par år sen. hade åkt blades aslänge. snurrade som ett mongo på alla småhopp. började åka långa skidor. äääh fan inga ben jag är bäst tänkte jag och skulle glänsa för alla polare på skolresan. efter första dan va höften knallblå efter ett mindra lyckat försök på en 360. mitt smalben va oxå duktigt blått efter ett RIIIIKTIGT misslyckat försök på en rail. ramlade av med ena skidan och smacka den andra på smalbenet. sen va knät lite tillknycklat oxå.

efter det har jag inte vågat ett skit. hoppar på stora bigjumps utan problem men har inte vågat snurra mer än 180 (sw 180 gick bra oxå). Men de låssnade nu uppe i hemsedal. ett par öl i liften på kvällsåkningen och jag var kungen igen:yoparty. inte riktigt:D men nu vågar jag snurra igen iaf:)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
i know. jag har gått lite långsamt framåt och det är ganska bra faktiskt. nu har jag hyfsad höjd. gäller bara att stanna där och börja växla:tummenupp

ja jag var lite dum för ett par år sen. hade åkt blades aslänge. snurrade som ett mongo på alla småhopp. började åka långa skidor. äääh fan inga ben jag är bäst tänkte jag och skulle glänsa för alla polare på skolresan. efter första dan va höften knallblå efter ett mindra lyckat försök på en 360. mitt smalben va oxå duktigt blått efter ett RIIIIKTIGT misslyckat försök på en rail. ramlade av med ena skidan och smacka den andra på smalbenet. sen va knät lite tillknycklat oxå.

efter det har jag inte vågat ett skit. hoppar på stora bigjumps utan problem men har inte vågat snurra mer än 180 (sw 180 gick bra oxå). Men de låssnade nu uppe i hemsedal. ett par öl i liften på kvällsåkningen och jag var kungen igen:yoparty. inte riktigt:D men nu vågar jag snurra igen iaf:)

Ahh aj fy fan vurpa på en rail är inte kul :näsblod , sist jag åkte skidor tog jag med mig mc brallorna och ryggskyddet:tummenupp . Använde dom resten av veckan efter att jag blev på åkt av en jävla unge första dagen, så jävla rädd att skada mig. Sen den dagen vi åkte i funparken med as feta hopp hade jag blades. Mycket svårare att hålla balansen ju plus att jag inte åkt lika mycket som med skidor. Hade varit sjukt mycket enklare om jag hade hafft skidor som jag hoppat med dagen innan och fått in känslan med men jag samlade mod och åkte i ganska hög fart över ett hopp med bladesen ändå. 20 snowboard åkare satt och kollade på så jag tänkte att jag fick skärpa mig lite och ta fart, flög som fan och klarade mig utan att vurpa men jävlar vad flamsig jag såg ut i luften, flaxandes :D, Så kommer massa småglin efter och hoppar lika högt fast mer kontrollerat, dock med skidor men det tänkte väl inte publiken på :rolleyes:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Ahh aj fy fan vurpa på en rail är inte kul :näsblod , sist jag åkte skidor tog jag med mig mc brallorna och ryggskyddet:tummenupp . Använde dom resten av veckan efter att jag blev på åkt av en jävla unge första dagen, så jävla rädd att skada mig. Sen den dagen vi åkte i funparken med as feta hopp hade jag blades. Mycket svårare att hålla balansen ju plus att jag inte åkt lika mycket som med skidor. Hade varit sjukt mycket enklare om jag hade hafft skidor som jag hoppat med dagen innan och fått in känslan med men jag samlade mod och åkte i ganska hög fart över ett hopp med bladesen ändå. 20 snowboard åkare satt och kollade på så jag tänkte att jag fick skärpa mig lite och ta fart, flög som fan och klarade mig utan att vurpa men jävlar vad flamsig jag såg ut i luften :D Så kommer massa småglin efter och hoppar lika högt fast mer kontrollerat, dock med skidor men det tänkte väl inte publiken på :rolleyes: .

been there done that. kör in på gröna kickarna och prova och snurra då. är ju hur lätt som helst och snurra.

det är nte så farligt att ramla på rails. va just de att jag slog skidan på smalbenet som itne va speciellt mysigt.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
been there done that. kör in på gröna kickarna och prova och snurra då. är ju hur lätt som helst och snurra.

det är nte så farligt att ramla på rails. va just de att jag slog skidan på smalbenet som itne va speciellt mysigt.

Mmm men jag åker både skidor, blades och snowboard så jag hnner aldrig bli super skillad på nåt :)

Gör för det mesta jävligt ont att vurpa tycker jag, andra dagen låg jag i en jävligt go kurva i högfart och svängde snävt, blev riktigt fina g krafter:D men så släppte plötsligt greppet på ena skidan så den tummlade upp längs utsidan av låret på mig medan jag gled över den så kanten drog i på 3 ställen typ. Gjorde sjukt ont genom mina tunna vanliga thermobrallor. Därför tänker jag alltid använda skydd framöver, mc brallorna var faktiskt riktigt sköna och varma. Ska nog skaffa en riktigt fräck race hjälm till nästa år också, för det är delvis därför jag inte vågar träna för mycket på hopp, gör ont att vurpa med bara mössa på. Du borde kanske skaffa smalbens skydd till nästa gång också :kryckor

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tog du hojen till skolan när du gick på cyber? Vart ställde du hojen då?
Jag kände alla "nötter" på skolan så jag var inte orolig för att någoting skulle hände, då ställde jag den på baksidan vid elhuset eller vad det nu är..
Slutade iaf med att jag hade den vid cykelbanan precis över vägen på framsidan..
Men jag bodde iof bara 10m gångväg därifrån så det blev väl inte så ofta jag tog hojen :rolleyes:

Ja dit är de inte spec långt för min del. åker ner på 10 min lr nåt.

Det kanske är lättare för folk att börja med det när det räcker med lätt gaspådrag så reser sig cykeln?
Lär dig hantera fotbromsen direkt så blir det bättre i slutändan när du övar. Du är rädd att det ska gå över. Tänk såhär, när du fortfarande accelerar så är du inte nära att gå över :)
Ta det succesivt så kommer det gå bra sen, å luta dej inte framåt mot tanken som mer eller mindre är en reflex :mad:

Nää, ta de lugnt med motorn tills den är frisk :)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Det kanske är lättare för folk att börja med det när det räcker med lätt gaspådrag så reser sig cykeln?
Lär dig hantera fotbromsen direkt så blir det bättre i slutändan när du övar. Du är rädd att det ska gå över. Tänk såhär, när du fortfarande accelerar så är du inte nära att gå över :)
Ta det succesivt så kommer det gå bra sen, å luta dej inte framåt mot tanken som mer eller mindre är en reflex :mad:

GÄÄÄSP, god morgon:)

jagtänker redan på de du nämner. men skall funka praktiskt oxå:tummenupp

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
GÄÄÄSP, god morgon på er med he he. Fy fan vad typiskt stressade som en galning till skolan förut och när jag kom fram hade jag glömt mina vanliga skor. Och jag kan ju gärna inte gå runt i mc kängorna hela dagen, så jag fick åka hem och skobba första lektionen :huvet .

Men på vägen hem tog jag en omväg och tränade på en parkerings plats. Jag kände att det fanns potential för jag körde riktigt högt och då gick det en bit. Tränade även lite stoppies, men det gick riktigt dåligt eftersom jag inte rullat på framhjulet sen i september, men det var en bra börja i alla fall :D
Är hemma och vänder för att hämta skorna men jag ska se om jag hinner väg inom o träna lite innan min nästa lektion börjar, he he. Får se om jag kan få till wheeliesarna tillräckligt bra för att kunna köra genom centrum oh styla lite efter skolan :yoparty

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
GÄÄÄSP, god morgon på er med he he. Fy fan vad typiskt stressade som en galning till skolan förut och när jag kom fram hade jag glömt mina vanliga skor. Och jag kan ju gärna inte gå runt i mc kängorna hela dagen, så jag fick åka hem och skobba första lektionen :huvet .

Men på vägen hem tog jag en omväg och tränade på en parkerings plats. Jag kände att det fanns potential för jag körde riktigt högt och då gick det en bit. Tränade även lite stoppies, men det gick riktigt dåligt eftersom jag inte rullat på framhjulet sen i september, men det var en bra börja i alla fall :D
Är hemma och vänder för att hämta skorna men jag ska se om jag hinner väg inom o träna lite innan min nästa lektion börjar, he he. Får se om jag kan få till wheeliesarna tillräckligt bra för att kunna köra genom centrum oh styla lite efter skolan :yoparty

Film är obligatorsik, så ta med kameran:7peta :tummenupp

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

haha jag hade årets degigaste outfit i skolan den dan jag å nisse pisse åkte hoj. hade bara två lektioner så jag drog på mej ett par mjukisbrallor som är allt annat än fräscha. hål på x antal ställen, olja, färg och massa andra goa grejer på dom. och det viktigaste av allt, mina knarrande mcboots:)

har traskat en hel skoldag i mcboots oxå btw. gjorde samma tabbe fast jag va inte så taggad på att åka 4 mil för att få ett par dojjor. rätt soft å knalla iväg ut å käka med mcdojjor:)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...