Samåkning för 125cc i Göteborg

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition

Körde bakhjul och tränade på Freeports parkering trots att motorn är halv paj och hojen är svin seg.

Jag fick upp den på gränsen svin högt up ändå och balanserade den.
Sen kom jag på hur man gjorde rull stoppies också, bara att flytta fram kroppsvikten så är det bus enkelt. Wheelade förbi ingången också där nån klappade händerna.
Så jag var helt övertaggad och hade världens självförtroende. Men så drog jag på för mycket, åkte över och som reflex drog jag ner benen istället för att klippa till bakbopmsen, det gick så sjukt fort :rolleyes: . Sen hade ja i princip en tusendels sekund på mig att avgöra om jag skulle släppa taget eller hålla kvar och dras/springa efter hojen. Men jag släppte så den åkte ner och fortsatte i 2 meter och ramlade av sig själv, så höger handtags skydd knäcktes och backspegel krossades. Så jävla störande, och pappa blev inte glad heller. "Hur fan tänkte du" undrade han eftersom den ska lämnas in på måndag för service :gråta

Last edited:

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Körde bakhjul och tränade på Freeports parkering trots att motorn är halv paj och hojen är svin seg.

Jag fick upp den på gränsen svin högt up ändå och balanserade den.
Sen kom jag på hur man gjorde rull stoppies också, bara att flytta fram kroppsvikten så är det bus enkelt. Wheelade förbi ingången också där nån klappade händerna.
Så jag var helt övertaggad och hade världens självförtroende. Men så drog jag på för mycket, åkte över och som reflex drog jag ner benen istället för att klippa till bakbopmsen, det gick så sjukt fort :rolleyes: . Sen hade ja i princip en tusendels sekund på mig att avgöra om jag skulle släppa taget eller hålla kvar och dras/springa efter hojen. Men jag släppte så den åkte ner och fortsatte i 2 meter och ramlade av sig själv, så höger handtags skydd knäcktes och backspegel krossades. Så jävla störande, och pappa blev inte glad heller. "Hur fan tänkte du" undrade han eftersom den ska lämnas in på måndag fär service :gråta

:pannkyss men du klarade dig helt eller?

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Ja ja det var på ettans växel, relativt långsamt så jag fick inte en skråma. Men jag stör mig på att jag inte hann dra i bakbromsen :huvet

Edit: Hann få lite bilder innan kamera batteriet tog slut, 20min innan vurpan. Synd att det inte blev filmat :gnissla

freeportparkinglot1kk5.png
freeportparkinglot3oy8.png

freeportparkinglot2ya3.png

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
kallt kallt kallt kallt. va å handlade lite olja idag. 728 spänn:yoparty

ang gp imån. vilka ska dit? jag är på... inte för att jag orkar åka 300 mil med dom stora grabbarna men vi kanske kan ta en sväng själva?

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Jaha jag trodde typ det var idag ha ha. Det blir nog ingen hoj åkning för mig i helgen efter dagens vurpa :gråta

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
kallt kallt kallt kallt. va å handlade lite olja idag. 728 spänn:yoparty

ang gp imån. vilka ska dit? jag är på... inte för att jag orkar åka 300 mil med dom stora grabbarna men vi kanske kan ta en sväng själva?

Så du köpte en helt kartong?
Jag ska på hockey imån så jag kan tyvärr inte. Men på söndag hur ska vädret vara och e någon på?
Btw det e svin kallt nu kom precis hem brrr.

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Jag såg att jag skulle ha innebandymatch vid 13-tiden imon i Kållered.. Hinner alltså inte till GP.. Nästa vecka borde det dock nog kunna ordnas om någon annan e på :)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag såg att jag skulle ha innebandymatch vid 13-tiden imon i Kållered.. Hinner alltså inte till GP.. Nästa vecka borde det dock nog kunna ordnas om någon annan e på :)

Ska du spela i ekenhallen imon mot våra 92or? kanske ser dig då, ska spela matchen efter:tummenupp Dock så ska jag spela en match innan oxå i mölycke vilket gör att jag kmr lite senare till den matchen, så jag kanske missar dig, men lycka inte till i så fall på matchen:D (eller äh, jag skiter i våra 92or:tungan )

E också på nästa vecka, nu är min hoj nästan helt påställd:yoparty nån här förresten som vet hur man gör oljebyte?:gnissla

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Ska du spela i ekenhallen imon mot våra 92or? kanske ser dig då, ska spela matchen efter:tummenupp Dock så ska jag spela en match innan oxå i mölycke vilket gör att jag kmr lite senare till den matchen, så jag kanske missar dig, men lycka inte till i så fall på matchen:D (eller äh, jag skiter i våra 92or:tungan )

E också på nästa vecka, nu är min hoj nästan helt påställd:yoparty nån här förresten som vet hur man gör oljebyte?:gnissla

Om det är samma motor som i Xr:en så vet jag hur man gör

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd

Vi ska möta era 92or ja.. om första platsen i tredje serien med vårt andra lag hahaha... :tuttar :D, tror det blir en rätt tråkig match faktiskt

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Tog ungefär 10 sekunder innan jag blev skadad, ingen hojkörandes på minst en vecka nu. Handleden e cp :(

Jb6

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha WR 250 X - 08 Honda XR 125 - 04
Frölunda!!!!!:yoparty Frölunda!!!!!:yoparty Frölunda!!!!!:yoparty Frölunda!!!!!:yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...