Samåkning för 125cc i Göteborg

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
NEE FY FAN nu börjar snö skiten igen:huvet Blev typ glad när det nästan var helt bort smält :mad:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Haha tycker ärligt synd om dig nu, varje gång du är taggad på att ta din första hojtur blire skitväder o så:D

Aa, men det har ju varit ett par fina dagar, men då har man ju så klart haft match:mad: Och när man väl har kunnat köra, ja då är det att hojen är avställd, som hindrar:huvet :huvet

Men jag hoppas på nästa vecka, det brukar ju enligt tradition komma snö nån gång på våren och nu är denna "gången" så det finns stort hopp om bra väder dem närmsat veckorna:banana:tummenupp :yoparty

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Aa, men det har ju varit ett par fina dagar, men då har man ju så klart haft match:mad: Och när man väl har kunnat köra, ja då är det att hojen är avställd, som hindrar:huvet :huvet

Men jag hoppas på nästa vecka, det brukar ju enligt tradition komma snö nån gång på våren och nu är denna "gången" så det finns stort hopp om bra väder dem närmsat veckorna:banana:tummenupp :yoparty

Ahh förra våren var ju inte att leka med asså :tummenupp Så fett drygt att sitta här utan körkort, dyker fan från älvsborgsbron snart:gnissla Ångrar mig så fett mycket att jag inte började i somras med det istället..

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ahh förra våren var ju inte att leka med asså :tummenupp Så fett drygt att sitta här utan körkort, dyker fan från älvsborgsbron snart:gnissla Ångrar mig så fett mycket att jag inte började i somras med det istället..

Jag gjorde samma misstag som dig:gnissla Konsekvenser av det: har fortfarande prövotid:huvet

(gissa 3 ggr vem som kommer kommentera:rolleyes: )

men se till att fixa det nu då, GaJoL. Ska du köra privat eller på körskola?
Ska du köra på körskola så pallra dig till någon skola fort som fan o boka lektioner (tips, Kramérs vid Ullevi norra) http://www.str.se/hemsidor/index.asp?strnr=1326&filial=

ska du göra det privat? övningskör då utan bara helvete om du har möjlighet till det?

Och se äevn till att fixa teorin snabbt som fan, sedan så kan du hänga med ut o köra i sommar:banana

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Jag gjorde samma misstag som dig:gnissla Konsekvenser av det: har fortfarande prövotid:huvet

(gissa 3 ggr vem som kommer kommentera:rolleyes: )

men se till att fixa det nu då, GaJoL. Ska du köra privat eller på körskola?
Ska du köra på körskola så pallra dig till någon skola fort som fan o boka lektioner (tips, Kramérs vid Ullevi norra) http://www.str.se/hemsidor/index.asp?strnr=1326&filial=

ska du göra det privat? övningskör då utan bara helvete om du har möjlighet till det?

Och se äevn till att fixa teorin snabbt som fan, sedan så kan du hänga med ut o köra i sommar:banana

Har inte så svårt för trafik direkt, kört grymt mycket moppe o så i stan och aldrig haft några problem med det, jag kommer börja övningsköra privat så fort jag fixat hojen, tror inte jag ska gå på trafikskola, eller jag går ju redan teorikurs på tommys dock. Det som jag mest skall fokusera på är väl att lära känna hojen och manöverbanan, all körning kan jag i princip:)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Boka teori så fort du kan o plugga satan. Sean så är det bara att boka uppkörning samma dag som du klarat teorin. Ligger du bara i så kanske du har ditt kökort i juni (med tanke på dem långa köerna:/).

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Boka teori så fort du kan o plugga satan. Sean så är det bara att boka uppkörning samma dag som du klarat teorin. Ligger du bara i så kanske du har ditt kökort i juni (med tanke på dem långa köerna:/).

Tror jag bokar prov på torsdag och ser när det blir av:) Har typ lärt mig 3 saker liksom på 3 teorilektioner och det är bara parkeringskyltar o sånt oviktigt för oss mc förare:D Sen blire nötning hela helgen:gnissla Kan köra upp i andra städer om det så behövs annars, sålänge jag får kortet innan sommarn:huvet

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Tror jag bokar prov på torsdag och ser när det blir av:) Har typ lärt mig 3 saker liksom på 3 teorilektioner och det är bara parkeringskyltar o sånt oviktigt för oss mc förare:D Sen blire nötning hela helgen:gnissla Kan köra upp i andra städer om det så behövs annars, sålänge jag får kortet innan sommarn:huvet

Köra upp i en annan stad är ett bra alternativ, Stork3n här på forumet körde upp i Norrköping om jag inte missminner mig:va

Men viktigt att lära sig är även på enkelriktade gator, placering, och lär dig hur en enkelriktad gata brukar se ut (utom att den brukar vara smal:rolleyes: ) alltså hur du kan utskilja om vägen är enkelriktad eller ej, på tex skyltar eller hur bilarna är parkerade (på väster sida)

Sedan en grej som dem brukar vara petiga på på uppkörningarna är landsvägskörningen, hur du skär kurvorna och att du håller tempot uppe (men såklart, kolla dig noga för vid hinder som parkerade bilar, bussar ect).

Ja, dem på Tommys kan nog lära dig en hel del, se till att hänga me på lektionerna så har du en bra grund.
för övrigt så tog min kompis både lätt- och mellankortet på tommys, en kanonskola enligt honom:tummenupp

(opps, långt inlägg)

Last edited:

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Köra upp i en annan stad är ett bar alternativ, Stork3n här på forumet körde upp i Norrköping om jag inte missminner mig:va

Men viktigt att lära sig är även på enkelriktade gator, placering, och lär dig hur en enkelriktad gata brukar se ut (utom att den brukar vara smal:rolleyes: ) alltså hur du kan utskilja om vägen är enkelriktad eller ej, på tex skyltar eller hur bilarna är parkerade (på väster sida)

Sedan en grej som dem brukar vara petiga på på uppkörningarna är landsvägskörningen, hur du skär kurvorna och att du håller tempot uppe (men såklart, kolla dig noga för vid hinder som parkerade bilar, bussar ect).

Ja, dem på Tommys kan nog lära dig en hel del, se till att hänga me på lektionerna så har du en bra grund.
för övrigt så tog min kompis både lätt- och mellankortet på tommys, en kanonskola enligt honom:tummenupp

(opps, långt inlägg)

Tack för alla tips:) Jo tommys är nice, trevliga gubbar det :D Landsvägar tycker jag är svinlätta, ända jag inte gillar är korsvägen, etc i rusningstrafik (dock brukar jag aldrig ha problem med det ändå typ) Bokar mig en uppkörning så fort jag gjort teorin iaf, så får jag hardcore övningsköra :yoparty

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
Köra upp i en annan stad är ett bar alternativ, Stork3n här på forumet körde upp i Norrköping om jag inte missminner mig:va

japp norrköping va de, ringde och sa att jag ville ha den snabbaste uppkörningstiden i Hela sverige. Funka fint och dra dit hojen på släp och sen åka hem. Så det ska man inte vara rädd för.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Funka fint och dra dit hojen på släp och sen åka hem. Så det ska man inte vara rädd för.

Exakt:tummenupp
En i mitt lag körde upp i 3 olika städer (för b-körkort iof). hade han inte chansat på de så kanske han inte hade haft sitt körkort idag, så att åka långväga för uppkörning verkar ju vara skiten:tummenupp

Hur blir det för herr t4pp3r tro, med mellankortet?:va

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Övningskörde du nått själv/körde du moppe innan?

Körde 200 mil på moped, dock ingen övningkörning själv. Dock är det bättre att boka många lektioner samtidigt, jag bokade vid 3 olika tillfällen vilket ledde att det drog ut på tiden ordentligt:huvet

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Körde 200 mil på moped, dock ingen övningkörning själv. Dock är det bättre att boka många lektioner samtidigt, jag bokade vid 3 olika tillfällen vilket ledde att det drog ut på tiden ordentligt:huvet

Har verkligen ingen lust att lägga massa pengar på körlektioner/vänta länge. Kommer inte direkt på något som jag inte kan liksom:va Hur gjorde ni andra? Verkar som om man kan få kortet rätt billigt om man bara har trafikvana+övningskört litegranna?

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
1000 inlägget :D :yoparty

Setill att planera hur du ska ta körkortet ordentligt och lägg ner ledig tid på körkortet:tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...