Samåkning för 125cc i Göteborg

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM
Någon som är sugen på att komma ner typ till falkenberg nästan helg och köra? Om vädret blir bra då.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Gött med dagens tur. Gissa vem som fick prova på lite FMX slangning:D
:yoparty :yoparty :yoparty
http://files.filefront.com/2ndgearFmxWheelie2121ZAVI/;10090856;/fileinfo.html

p4270291bg8.jpg

p4270303qu1.jpg

p4270280nt2.jpg

p4270269xw4.jpg

limezxr125lstoppieqb3.png
p4270190gg0.jpg

p4270218lj7.jpg
p4270232dx7.jpg

Bifogat

• P4270290.JPG
    P4270290.JPG
    187.5 KB · Visningar: 30
  • P4270277.JPG
    P4270277.JPG
    120.5 KB · Visningar: 31
  • P4270246.JPG
    P4270246.JPG
    159.7 KB · Visningar: 34
  • P4270302.JPG
    P4270302.JPG
    127.3 KB · Visningar: 31
  • P4270315.JPG
    P4270315.JPG
    64.3 KB · Visningar: 34
  • P4270305.JPG
    P4270305.JPG
    83.1 KB · Visningar: 33
  • P4270271.JPG
    P4270271.JPG
    210 KB · Visningar: 32
  • P4270256.JPG
    P4270256.JPG
    192.2 KB · Visningar: 31
Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Fina bilder! Stoppiesarna ser ju nice ut nu krillan, kommer du en bit nu eller?

Ja han rullade väl en 2-3 meter åtminstone tror jag:tungan , så han börjar få koll på stoppiesarna nu :yoparty

Sen fick han en riktigt hög najs med min hoj också :D
Han fick grymma stoppies med min och jag fick grymma wheelies med hans :yoparty Limez fixar det på båda hojarna, förutom wheelies på min då, mina xr125l wheelies är copyright skyddade ;)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det går framåt kan man säga:Rockbanan

Hoppas det blir lite körning idag och hoppas att Spinner (Urbansson) klarar uppkörningen så han kan ut och spinna lite gummi:yoparty

Ja visst :D

Han kuggade tydligen :D

Men du, vi kör på freeport idag, jag har snackat med Zarrell han kommer dit runt halv fem typ :tummenupp Idag ska det skrapas knän :yoparty

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Spinner, vad va de som gick fel idag?:näsblod :( Du grejar det nästa gång:tummenupp
GaJoL, sluta pimpa hojen o fixa ditt jävla kort nån gång:7peta:rolleyes:

Efter idag så är Limez ego större än någonsin:mad: :huvet :tungan :pannkyss :huvet :huvet

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Bifogat

• 1fgg.JPG
    1fgg.JPG
    151.2 KB · Visningar: 31
  • 2ff.JPG
    2ff.JPG
    157.9 KB · Visningar: 33
  • 3sfs.JPG
    3sfs.JPG
    204.3 KB · Visningar: 31
  • 4ddf.JPG
    4ddf.JPG
    224.5 KB · Visningar: 29
  • 5fghg.JPG
    5fghg.JPG
    176.3 KB · Visningar: 29
  • 6cgcdg.JPG
    6cgcdg.JPG
    202.9 KB · Visningar: 30

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
GaJoL, sluta pimpa hojen o fixa ditt jävla kort nån gång:7peta:rolleyes:

Haha duu, kan säga att jag är så lat nu så jag knappt orkar dra några kablar till baklampan. Så nått vidare hardcorepimping på hojjen blir det inte just nu:D Speciellt kul att man lagt bud på typ 2 gianelli rör och 2 dep pipe, och i sista sekund kommer nån dåre och lägger över-.-

Men min handledare får äntligen hojjen denna vecka så då blir det att börja köra som fan. köra som fan. Teoriprov är bokat o allt, sedan bokar jag en uppkörning vart fan som helst i princip så fort det är klart:p

Angående spinner så snacka jag me honom förrut, tydligen hade han kört segare en vad man behöver (nu ska man tydligen köra för snabbt enligt VV:yoparty , skämt åsido) Men han fick en ny tid i mitten av maj typ :)

EDIT: Snygga skrap där Limez :rolleyes:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Haha duu, kan säga att jag är så lat nu så jag knappt orkar dra några kablar till baklampan. Så nått vidare hardcorepimping på hojjen blir det inte just nu:D Speciellt kul att man lagt bud på typ 2 gianelli rör och 2 dep pipe, och i sista sekund kommer nån dåre och lägger över-.-

Men min handledare får äntligen hojjen denna vecka så då blir det att börja köra som fan. köra som fan. Teoriprov är bokat o allt, sedan bokar jag en uppkörning vart fan som helst i princip så fort det är klart:p

Angående spinner så snacka jag me honom förrut, tydligen hade han kört segare en vad man behöver (nu ska man tydligen köra för snabbt enligt VV:yoparty , skämt åsido) Men han fick en ny tid i mitten av maj typ :)

EDIT: Snygga skrap där Limez :rolleyes:

antingen är de du eller så är de han som är pucko.... antar att de e han för han sa samma sak till mej....

det är inte att han va för seg. det finns en stor del som heter hastighetsanpassning. och kör du 50 på 70väg så har du antagligen inte szett skylten.

eller så har de helt enkelt gått för långsamt hela tiden och han kan därmed bli ett hinder i trafiken.

privatist = kom tillbaka och visa att du kan dehär...

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
privatist = kom tillbaka och visa att du kan dehär...

Man blir ju rätt så sugen på att vara privatist. Liksom, det är tydligen en avgift på 500kr för att bli medlem i nånting så att man får använda manöverbanorna(typ en parkering eller nått på något random ställe, minns inte helt korrekt)
Sedan behövde man boka en dubbellektion för att träna på manöverbanan =1500kr
Detta blir tillsammans 2000kr och det är bara för att visa att man kan köra banan för trafiklärarna så att de kan ge en uppkörningstid. Känns lite bortkastat.

Hur är det med detta "om körskolan godkänt dig så har läraren mer överseende ifall du gör misstag". Stämmer det mycket?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Man blir ju rätt så sugen på att vara privatist. Liksom, det är tydligen en avgift på 500kr för att bli medlem i nånting så att man får använda manöverbanorna(typ en parkering eller nått på något random ställe, minns inte helt korrekt)
Sedan behövde man boka en dubbellektion för att träna på manöverbanan =1500kr
Detta blir tillsammans 2000kr och det är bara för att visa att man kan köra banan för trafiklärarna så att de kan ge en uppkörningstid. Känns lite bortkastat.

Hur är det med detta "om körskolan godkänt dig så har läraren mer överseende ifall du gör misstag". Stämmer det mycket?

jag har gått i samma fälla. och dom informerade mej efter min körlektion:D

de sista?:va va menar du? skolan måste godkänna dej innan dom bokar uppkörning åt dej. kommer nog köra upp som privatist. vet inte hur de blir. har bokat tid provat och lånar skolans hoj. kommer åka dit med dom oxå. men jag tror fortfarande jag kommer räknas som privatist.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
även jag gick i den där förbannade fällan, o den banan som den här avgiften gäller för är ju värdelös, knappt nån ansatts alls att ta satts på när man skall köra högfartsbanan:mad:

@ t4pp3r: Varför följer dem med dig om du är privatist? Kolla så du inte repar lacken, eller?:va nä, skämmt o sido:tungan

Träffade Erik häromdan förresten och han kom ihåg mig, skön kille, ska på återträffsturen nästa vecka med Kramérs:yoparty

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
jag har gått i samma fälla. och dom informerade mej efter min körlektion:D

de sista?:va va menar du? skolan måste godkänna dej innan dom bokar uppkörning åt dej. kommer nog köra upp som privatist. vet inte hur de blir. har bokat tid provat och lånar skolans hoj. kommer åka dit med dom oxå. men jag tror fortfarande jag kommer räknas som privatist.

Var lite skev när jag formulerade mig där. Alla säger ju att när man är privatist så kollar dom extra noga, men är det verkligen sån stor skillnad? Än ifall man skulle blitt godkänd av sin lärare. I vissa fall verkar de kugga folk nästan för skojjs skull, eller så är det kanske historierna som överdrivs endel, vad vet jag?:tungan

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
I vissa fall verkar de kugga folk nästan för skojjs skull, eller så är det kanske historierna som överdrivs endel, vad vet jag?:tungan

Inte för "skoj skull", utan för "statistikens" skull. Läste i nån artikel att det ska skilja 10% i bedömningen på godkända sammt icke godkända körprov mellan den "strängaste" och den "snällaste" insepktören på vv i dem olika provorterna, så myten om att dem kuggar pga statistiken kan mycket väl vara sant:rolleyes:
Men det är lite väl mkt spekuleringar i det där, kuggar man så kuggar man, då var man tydligen inte bra/skärpt nog på sin körning. Gör om gör rätt, jag har själv varit där:huvet

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...