Samåkning i Lund

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Swish skrev:
2069975 Det gjorde jag redan igår, var ingen skillnad då. Så då satte jag in hojen och gick och surade. Kom ut till den i förmiddags och startade den och den har betett sej normalt hela dagen...
då var det kanske inte så roligt ändå :näsblod bra att den funkar i alla fall. själv står man där med paj blinkers o utan kick :huvet

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
herge skrev:
2069761 jag vill åka! :) men bara en liten detalj, jag måste få mitt kort först :) Ingen i lund som vill övningsköra med mig? skulle vara perfekt att få övningsköra lite i ett par veckor framöver

tja

en polare till mig jag delar garage med har inge körkort heller. Vi ska börja köra nästa vecka. Jag har inte haft mitt kort i 5 år som man ska för lagligt kunbna övningsköra så gör det lite på egenhand. Vill du vara med så häng på.

moha skrev:
2069783 Jag var ute en timme ca. det blåser som fan. Jag stod vid garageporten och skulle köra då det börjar regna. :3freak men lite mer än en timme blev det i alla fall :yoparty

hänger gärna på lundarundan imorn, vilken tid hade ni tänkt er? skall ändå vara i eslöv 14.00 :tungan

jag hänger som sagt med om någon tar tag i det och om vi blir några stycken. Vågar inte själv ta tag i det för har gjort så 3 gånger och aldrig dykt upp. Känner mig forfarrande dum :näsblod

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
K-k-aa-n be o-och-h f-få tala-a om-m att d-de-t är k-allt o k-kör-ra i re-egn och b-lå-åst :gnissla (Både igår o idag...) NOCK faaan skiner SOLEN när man kommer HEM!!

:sjuk :squid

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
chukabowa skrev:
2069891 imorron är det väll MotoGP på tv eller??? då kan man ju inte köra hoj. Och så skulle jag behöva en ny blinkers innan jag ger mej ut på vägen igen :rolleyes:

EDIT: såhär ser den ut :brinnerup

Sorry, MotoGP gick igår. Idag, söndag, snöar det dessutom mitt i regnskurarna :mad:

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Edvardsson skrev:
2071078 jag hänger som sagt med om någon tar tag i det och om vi blir några stycken. Vågar inte själv ta tag i det för har gjort så 3 gånger och aldrig dykt upp. Känner mig forfarrande dum :näsblod

tjenare,

hur var det nu, vågar man gå ut i detta jävla väder. :mad:
inte jag i alla fall. det ser ut som man får åka det tråkiga fyrhjuliga fordonet idag :huvet

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
chukabowa skrev:
2069982 då var det kanske inte så roligt ändå :näsblod bra att den funkar i alla fall. själv står man där med paj blinkers o utan kick :huvet

Mm, alltid är det nåt som klyddar.. Just nu är jag så jävla förbannad så jag funderar starkt på att sticka ut och köra, trots väder och vind...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Som vanligt så har skåne regn och resten av sverige strålande sol

sitter i Uppsala.. kanonväder

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ljunghusen skrev:
2071688 Som vanligt så har skåne regn och resten av sverige strålande sol

sitter i Uppsala.. kanonväder

Det brukar faktiskt vara tvärtom, av min erfarenhet att dömma...

Zkuggan

Medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
KTM RC8 Red Bul
Ja då har man varit ute både idag och igår, fint till en början men avslutat med att man blivit helt genom blöt båda dagarna. Hoppas på en fin dag imorgon istället :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Spiderman R1 skrev:
2072074 Ja då har man varit ute både idag och igår, fint till en början men avslutat med att man blivit helt genom blöt båda dagarna. Hoppas på en fin dag imorgon istället :)

Ja usch ja.. Ostabilt väder!

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Ah jag hämtade hem hojen igår :) Körde 24 mil från Småland ner till Lund. Givetvis började det regna efter bara två mil... Det slutade iofs vid Halmstad men då var jag redan blöt som fan. Sen mot Hbg började det blåsa som sjutton och det blev värre vid Landskrona!

De sista två milen frös jag som fan och kunde inte sluta stöna och skaka. Fick köldkramp i låren när jag svängde in här hemma. Jag är lite klen i början på säsongen :4skrika

Givetvis hade jag regnstället i ryggsäcken hähä :hihi

Nu måste jag bara tvätta skinnjackan så jag kan bygga upp en ny stank för säsongen...

Edit: Det kändes ändå jävligt härligt att vara ute på vägarna igen ;)

Last edited:

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
TL 1000S
Nån som är sugen på att köra en vända idag/ikväll?
Samling Statoil Norra Fäladen vid 18.. eller nått annat förslag?
Jag är ledig så alla tider och platser funkar...

Ducati_Johan

Medlem
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
Ducati 750 Paso
-chris- skrev:
2073561 Nån som är sugen på att köra en vända idag/ikväll?
Samling Statoil Norra Fäladen vid 18.. eller nått annat förslag?
Jag är ledig så alla tider och platser funkar...

Skulle kunna tänka mig en runda kl 18 om det är fortsatt fint väder som det är nu. Kommer till Statiol Norra Fäladen kl 18 om det är någon som vill följa med

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
tjena. jag var ute en sväng nu och jag kan säga att det inte blåser spec mycket, inte i Malmö i alla fall. men det känns som hela poliskåren är ute och de är ute efter oss! jag körde inte alls fort men hade ändå polisen i hälarna vid 2 tillfällen inom 30 min. ta det lungt och var rädda om er..

PS någon i malmö som är sugen på en runda. jag är ute nu! :banana

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
jag tänkte också köra en runda i em/kväll.. får se om jag har vägarna förbi fäladen.. Jag utgår ifrån Staffanstorp..

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Spiderman R1 skrev:
2072263 Ja de kan man lugnt påstå.... Är du ute o kör trots du inte har kort?

ja, har ju uppkörning om en vecka, så jag måste ut och ö-köra trots väder och vind... Jag har inte världens mest lämpade hoj för krypkörning nämligen.. Fast det går rätt bra ändå tycker jag :) Förutom att hojen inte tycks palla trycket, men men.. Petitesser...

Coola Ola

Guest
Swish skrev:
2072214 Ja usch ja.. Ostabilt väder!

Lugn o fin. Jag kommer tillbaka till Skåne i slutet av veckan så då kommer det fina vädret tillbaka med mig. Just nu är jag i Gbg-trakten så här är 10-15 plusgrader, klarblå himmel och strålande sol!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning