Samåkning i Lund

Fitte

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
SV1000N
Jag vill också följa med =) Har kört hoj i 3 år, men aldrig kört i grupp! Man kan väl lugnt säga att det är dags! Så är man välkommen? :tungan

Funderar nästan på att trotsa skitvädret och dra ut en sväng nu faktiskt....det e väl ingen som dött av lite regn? :tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag får nog mina pengar av försäkringsbolaget på fredag (alternativt måndag, men hoppas VERKLIGEN på fredag!) så till helgen ska det inhandlas hoj :)

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Jag får nog mina pengar av försäkringsbolaget på fredag (alternativt måndag, men hoppas VERKLIGEN på fredag!) så till helgen ska det inhandlas hoj :)

vad bra
för om grabbarna ska ut och köra så ska minnsan vi tjejer ut och köra själva.

och sen att vi bara har bikini under skinnstället det får de fan missa:D :D :D :tuttar :tuttar

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
VISA PATTARNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :tuttar

/puss GLANS

haha, så det har redan spritt sej? :tungan

hojbrud: om jag inte är och köper hoj på söndag kan jag hjälpa till att gräva, men det beror ju helt på hojköpet!

Fan vad härligt det ska bli med hoj igen, saknat det som fan!

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
Japp, då var det min tur...

Peter_sjukhus.jpg

Körde från Genarp till malmö igår morse men blev stoppad av en hård bil i nya esarp. Så nu e den 1.5 månader gamla ninjan totalkrashad...
Jag körde i 60-70 km/h i och med att det hade börjat spö regna. Vägen jag körde på är en huvudled begränsad till 70 km/h. Jag får syn på en vit front på en volvo 850. Jag saktar ner ytterligare för att försäkra att föraren ser mig, men helt plötsligt kör bilen ut och jag tvingas till att pallnita. föraren har fortfaande ingen koll på att jag kommer föränns hennes son i baksätet skriker till och smällen av min mc träffar hennes vänstra bakdörr. I och med vinkeln på bilen så åker jag längs med hennes bils sida och skjuts sen iväg av vägen och otroligt nog ut på en gräsmatta framför gården. Vad som är lite mer skrämmande är att jag precis missat en stubbe och en uppstickande stenbrunn. Så efter att jag rullat runt ett antal meter så blir jag liggandes och föraren kommer springandes och ringer ambulans. Kanke kan vara att jag hade dålig tidsuppfattning vid olyckan, men både väntan på ambulans och färd mot sjukhuset gick fort.

Så väl på sjukhuset efter ett "antal" röntgenbilder så visar det sig att jag bara har en öppen fraktur (mellan knoge och handled) se bild.

Peter_fraktur.jpg

Har även hyffsat ont i min vänstra höft(öppet sår) och skenben, som antagligen även dom tog smällen mellan mc och bil. Annars så har jag bara några skrapsår, muskelsträckningar och en ond vänsteraxel. Personalen på sjukhuset sa gång på gång att jag hade haft änglavakt och att i liknande fall så hamnar folk på intensiven i ett antal dagar eller på rättsmedicinska. Själv så gick jag ut ur sjukhuset på egna ben 6 h efter krocken, så jag anser att jag har haft sjukligt med tur..

Tror faktiskt det här var droppen för mig, inte för att jag är rädd, utan för att jag känner att jag tappat glöden och det roliga i att köra. iallafall den närmsta framtiden..

Sorry om jag drar ner stämningen lite, men jag kan tänka mig att det finns en del folk här som behöver höra en sån här story.

//Peter

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
1. Jag hänger gärna med snart och kör. Kan vi inte kör alla varför ska vi dela upp oss i killgäng och tjejgäng? vad är poängen i det? :confused:

2. Fy fan vilken tur i oturen du haft... jävla bilister. Så står det väl i tidningen. "Mc såg sig inte för och körde in i bil". Typist....

3. Säg till när ni vill ut och köra och var vi ska träffas så kommer jag! Säg inte till 10 minuter innan, utan någon timme eller dag innan helst.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Sorry om jag drar ner stämningen lite, men jag kan tänka mig att det finns en del folk här som behöver höra en sån här story.

//Peter

skönt att höra att du lever,och att du klarade dig så pass bra..
hojen går alltid att fixa.

krya på dig:pannkyss

Hejsan..

Nu e det ett tag sen minnesstunden men Bandittjej fick 11 stycken träd som måste ner i jorden.

6 av träden e dessutom riktigt stora och vi skulle behöva hjälp att gräva och de träden ska vara i minneslunden.

bjuder på lite grillat på söndag efter vi har grävt ner träden.

Givet vis ska träden ner hemma hos Bandittjej
adress kommer upp om det finns intresse för att hjälpa till.

Jag vet att hon blir glad för att få hjälp.
Oavsett väder så e det verkligen på tiden att det blir gjort.

Så alltså:
Klä er i arbetskläder på söndag och kom ut till Bandittjej (bor mellan landskrona och eslöv)

vilken tid ska vi sätta?
middagstid kanske vi kan börja. och/eller när du har tid.

bjuds på lite mat. men får gärna vet ungefär hur många som kommer.

tack på förhand
hojbrud & Bandittjej

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...