Samåkning i Lund

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
Fan va trist att höra peter, blev chockad när jag såg bilden först och ditt namn. Skönt att höra att du klarade dig så bra iaf. Känner igen den känslan med hojjåkandet efter en krash som kunde slutat så mycket värre men det kommer nog tillbaka, det possitiva i det hela är väl att om du börjar köra igen blir ännu mer riskmedveten om det nu skulle trösta, ibland spelar det ju ingen roll med sådana bilister...

om man ändå hade bil och råd att köra en 250 prototyp racer på bana istället...

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Peter_sjukhus.jpg

Körde från Genarp till malmö igår morse men blev stoppad av en hård bil i nya

//Peter

Shit pommefrit. du får inte skrämmas så där, såg först bara bilden o kännde en ilning i hela kroppen...
men jävlar vilken tur du hade, änglavakt var det nog.. riktigt skönt att det gick så bra som det gick..

jävla bilister, fy fan

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
Fan va trist att höra peter, blev chockad när jag såg bilden först och ditt namn. Skönt att höra att du klarade dig så bra iaf. Känner igen den känslan med hojjåkandet efter en krash som kunde slutat så mycket värre men det kommer nog tillbaka, det possitiva i det hela är väl att om du börjar köra igen blir ännu mer riskmedveten om det nu skulle trösta, ibland spelar det ju ingen roll med sådana bilister...

om man ändå hade bil och råd att köra en 250 prototyp racer på bana istället...

Shit pommefrit. du får inte skrämmas så där, såg först bara bilden o kännde en ilning i hela kroppen...
men jävlar vilken tur du hade, änglavakt var det nog.. riktigt skönt att det gick så bra som det gick..

jävla bilister, fy fan

skönt att höra att du lever,och att du klarade dig så pass bra..
hojen går alltid att fixa.

krya på dig

Sorry, var inte meningen att skrämas :p
Jodå, kommer säkert få lite ryck lite då å då efter att köra mc, men lånar en polares för tillfället isåfall.. Kommer nu istället lägga pengarna på något annat trevligt. Men får se hur det blir med lagningen av hojjen eller om jag får pengar istället. Snackade med mekanikerna på kawa center och deras första bedömning är att det inte är lönt att laga den, vilket jag faktiskt hoppas på.

Kan tänkas vara lite chicken, men jag har tappat suget och det roliga i det hela. Men skulle lätt vilja köra bara på bana.
Det sjuka är att samma olycka höll på att hända mig inne i malmö i förrgår. En bil som körde rätt ut så jag fick pallnita så hårt att jag gjorde min första stopie på mc :p

Nu ska jag iaf vara gipsad i ett antal veckor, så får se om suget kommer tillbaka, är trots allt bara en dag sen det hände.

//Peter

Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Nu över till annat, någon som e sugen på att köra imorgon om vädret tillåter? Kan mellan 10-1430. Inget gazz i warp 3 eller så bara ut o glida i lagom inspirerat tempo.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Nu över till annat, någon som e sugen på att köra imorgon om vädret tillåter? Kan mellan 10-1430. Inget gazz i warp 3 eller så bara ut o glida i lagom inspirerat tempo.

tjenare... vilken konstig tid.. =)
jag är ganska sugen...

fler??

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Är detta bättre då, klockan tionollnoll till fjorton och tretti. Om ngn vill, säg en plats så är jag där.

hahhaha... Hohoho.. mycket bättre!! tror inte jag får på skinnstället... druckit för mycket öl :=(

jobbar:(
men det e i alla fall fint vädet idag:)
ha en trevlig tur

jobbar? det är ju sommarlov ;)

Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Du är inte den första som frågat...!
Men jag säger inget!
Ni får se, helt enkelt.. :)

Får jag inte reda på det nu så kan det kvitta, blundar då du Swishar förbi:tungan

Men jag sätter en peng på en TL 1000 om det blir plastraket.

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Sorry, var inte meningen att skrämas :p
Jodå, kommer säkert få lite ryck lite då å då efter att köra mc, men lånar en polares för tillfället isåfall.. Kommer nu istället lägga pengarna på något annat trevligt. Men får se hur det blir med lagningen av hojjen eller om jag får pengar istället. Snackade med mekanikerna på kawa center och deras första bedömning är att det inte är lönt att laga den, vilket jag faktiskt hoppas på.

Kan tänkas vara lite chicken, men jag har tappat suget och det roliga i det hela. Men skulle lätt vilja köra bara på bana.
Det sjuka är att samma olycka höll på att hända mig inne i malmö i förrgår. En bil som körde rätt ut så jag fick pallnita så hårt att jag gjorde min första stopie på mc :p

Nu ska jag iaf vara gipsad i ett antal veckor, så får se om suget kommer tillbaka, är trots allt bara en dag sen det hände.

//Peter

man blir skakis så det är helt normalt !! .. skönt att det gick så bra ändå ..

men det blir kärringen som är ansvarig för olyckan och hennes bolag som tar skadorna väl ?

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
man blir skakis så det är helt normalt !! .. skönt att det gick så bra ändå ..

men det blir kärringen som är ansvarig för olyckan och hennes bolag som tar skadorna väl ?

Är faktiskt inte särskillt uppriven eller rörd över vad som har hänt, har bara tappat suget lite. Så lägger det som sagt på hyllan för denna säsongen och hoppas att suget kommer tillbaka sen.

Jepp, högst troligt. Har inte fått helt klart besked än, men vore konstigt om jag skulle behöva betala ett körvöre. Men konstigare saker har hänt :p

//Peter

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..

Är faktiskt inte särskillt uppriven eller rörd över vad som har hänt, har bara tappat suget lite. Så lägger det som sagt på hyllan för denna säsongen och hoppas att suget kommer tillbaka sen.

Jepp, högst troligt. Har inte fått helt klart besked än, men vore konstigt om jag skulle behöva betala ett körvöre. Men konstigare saker har hänt :p

//Peter

nej det är inte så världen ramlar samman .. men var själv osäker på om jag skulle köra mer, men ville upp snabbt igen efter man kommit på benen

när man läser va du skrivit så är det inte mycket att diskutera , hade liknande för nån vecka sen när jag körde från jobbet på Sturup o körde norrut mot Hässleberga på småvägar .. en Hemglass bil som körde rakt ut , som tur e kom jag i rätt hastighet och hade bilen .. tvärnitade så däcken skrek .. och tjejen som körde bilen såg rätt skitnödig ut ... kom underfull med hade jag kört MC och hållt hastigheten hade jag inte haft en chans ... hon bara drog rakt ut i vägen!! ... hoppas läkning o allt går bra :tummenupp

//anders

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...