Samåkning i Lund

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Förs av allt måste jag tacka Goba (tror jag det va...) För den guidade turen hem, utan dig hade jag just nu varit i trelleborg, frågat efter vägen till Stockholm och slutat i Göteborg med det lokalsinnet som jag har. :tummenupp

Med det avklarat....måste fråga.... var det med menigen att när ni såg att jag hoppade ner som sista man att ni inte skulle stanna vid väg korsen???

I så fall vill jag tacka, för det blev 90 väg hela vägen hem och det är ju fantastiskt roligt!!:huvet :huvet

Ska det verkligen krävas att när man kör med Polack racing att man sätter en av polackerna som etta och en som sist för att hålla ihop gruppen??:D

Ha de gött pågar så ses vi väl imorgon.
/
J

d e fan lugnt du hade nog hittat ujtan mej...synd att de försvann bara.. men så är det när man kört i en o halv månad som jag.... ja får jobba lite me kurvteknik... hursomhelst här en bild på han ja sa va lik dig, owen wilson alltså...

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    3.5 KB · Visningar: 157

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
d e fan lugnt du hade nog hittat ujtan mej...synd att de försvann bara.. men så är det när man kört i en o halv månad som jag.... ja får jobba lite me kurvteknik... hursomhelst här en bild på han ja sa va lik dig, owen wilson alltså...

HEHE.. jo, jag har fått höra det förr.. vi har ju trots allt samma stora krokiga snok!! Man kanske skulle ta och flytta till ameri-cat och försöka bli po...filmstjärna...:D

Gibbe

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
KTM Superduke -06
Gemensam körning till onsdagsgazzet.. samling Spartagaraget (högst upp) 17.15 om nån e sugen :tummenupp

Kan någon förklara lite lätt var spartagaraget ligger???
E rätt ny här på forumet o ar inte varit med på någon samåkning så de hade varit skoj att köra med er...:)

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
skippar körningen idag.... måste kolla på hojen lite så inte ramen är knäckt eller så innan jag er mig ut i snabb grupp igen.. Men nästa onsdagsgazz då jävlar ska det köras motogp tempo!! Kimmse hoppas du är på... :tummenupp

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
synd att gazzet sluta som det gjorde..var kanonkul annars...vi får helt enkelt försöka vara mycket mer organiserade samt försäkra oss att alla vet vilka regler som gäller...o kanske köra liiiite lugnare...var inte mycket till marginaler igår kändes det som...

visst e det kul o brassa på...men e inte värt risken att nån gör sig illa...

mycket kul att vi blev ett så stort gäng på så kort varsel!!

får ta o köra en långrunda nån dag framöver o upptäcka lite nya vägar :)

vill du låna e det okey...ska jag plocka ner det till lund? när e besiktningen?

besiktningen har jag inte bokat än men ska göra nu så jag slipper körförbud:D ..
Men jag gör nog så att jag lånar av pgh när de blir dags så slipper du hämta det, han hade hemma:yoparty . Tack annars:tummenupp

Annars har jag ett till min som ligger som du kan få låna, bolt on. Tänkte om det var lite klöddigt för dig Majoon och plocka ner det.

Det låter ju skitbra, är du hemma nåt till helgen måntro

mvh Eric

Last edited:

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Tack!

Till dem som varnade för "blåljusen" på vägen mellan Revinge-Sjöbo nu precis! Är er evigt tacksam! :tummenupp

Last edited:

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
var höll alla lundabor hus egentligen...ni missade världens kanongazz!!...o de mumsiga kakorna...o allt tjötande...o det sköna baklängesgazzet hem igen !!!

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Söderåsen är kanonfin asfalt, sjukt mycket bättre än Häckeberga...! Jag ska med dit, så om du hänger på blir du inte enda sporthojen. Men den som tycker att SOlid Snake kör sakta där måste va en riktig raceputte i så fall, för där går det undan! :)

kör lite för fort för sitt eget bästa verka det som idag :D

Solid snake

Guest
2908146 Söderåsen är kanonfin asfalt, sjukt mycket bättre än Häckeberga...! Jag ska med dit, så om du hänger på blir du inte enda sporthojen. Men den som tycker att SOlid Snake kör sakta där måste va en riktig raceputte i så fall, för där går det undan! :)
Idag gick det fort minsann! Idag hamnade till och med jag i spenaten, fast jag höll mig på hjulen. :tungan

Det såg ut som att där var grus ju, fast det var ju bara jag som såg grusen verkar det som... :huvet :gnissla

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
besiktningen har jag inte bokat än men ska göra nu så jag slipper körförbud:D ..
Men jag gör nog så att jag lånar av pgh när de blir dags så slipper du hämta det, han hade hemma:yoparty . Tack annars:tummenupp

Det låter ju skitbra, är du hemma nåt till helgen måntro

mvh Eric

Jepp, bara pm:a mig, Vet ej när du skall bes. Tänk på att med start 5 maj kör jag på SRW å då behöver jag det, bullerkrav :) Men för övigt e det lugnt.

/Pär

Solid snake

Guest
Nu får jag ta tag i detta för Chuka verkar ha glömt det tror jag. :va

Iaf! Körning på lördag vid 12-13 tiden, var vi ska köra vet jag inte.

Swisharn och Chuka babblade om att bada, var vet jag inte och jag bryr mig föga lite om det för jag ska inte bada iaf. :tungan

Sen ska vi väl käka nånstans också, men det får vi lösa när vi är ute och kör, mig spelar det ingen roll för det blir gratis för min del eller hur Swish? :tungan

Listan!

1. Solid
2. Chukatibowa
3. Swish
4. Stoooffe (?)
5.
6.
7.
8.

Ska jag leda turen så tar jag det redan här, den som kör som en idiot i gruppen, kör om etc etc får kliva av turen.

Och om vi tappar nån så stanna och vänta, dyker personen ändå inte upp så se för fan till att åka tillbaka och se så att personen inte ligger i ett dike någonstans.

Last edited:

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
"Ska jag leda turen så tar jag det redan här, den som kör som en idiot i gruppen, kör om etc etc får kliva av turen."

är det fortfarande mina omkörningar ni gnäller om?? HERREGUD! värre än kärringar..:arsele :D

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Jepp, bara pm:a mig, Vet ej när du skall bes. Tänk på att med start 5 maj kör jag på SRW å då behöver jag det, bullerkrav :) Men för övigt e det lugnt.

/Pär

Kanon, ska snacka me besiktningen imorrn och höra om jag kan ställa hojen där över dagen nån gång nästa vecka.. PMar när jag vet när,

mvh Eric

Solid snake

Guest
2909313 "Ska jag leda turen så tar jag det redan här, den som kör som en idiot i gruppen, kör om etc etc får kliva av turen."

är det fortfarande mina omkörningar ni gnäller om?? HERREGUD! värre än kärringar..:arsele :D
Jaha, men tänk om det kommer fler som inte har kört med oss innan då som kör som du gjorde?

Fast om vi kör på söderåsen har jag svårt att tänka mig att du kan köra om mig när det inte är rakt...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jäkla massa tjafs om omkörningar här, en vettig omkörning har väl aldrig dödat nån?

T.o.m. du solid körde om en massa folk på SLT i höstas (inte bara mig :hihi) och Eddi och jag körde om varandra fram o tebax när vi körde ner till Ducati sist.
Klart man inte ska göra tajta omkörningar i kurvor och sånt men, som sagt, en vettig omkörning skadar väl ingen? Eller har jag missat nåt nu som har hänt som påverkat det..?

C'mon, chilla. Det är inte räjsingverksamhet vi sysslar med, jag lovar er att försäkringarna gäller ändå och den som leder turen har knappast nåt som helst juridiskt ansvar inför nån annan i gruppen.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...