Samåkning i Värnamo i sommar???

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
silvr skrev:
2263020 :confused: Har du någon annan hoj än touringhojen??? :va
är sugen på åka jobbar hela veckan men ledig på helgen som sagt : :yoparty
Hittar fan inte bra på vägar runt värnamo heller men hoppas någon som hittar bättre än mig ska med o köra..
Hmmm okej får väll se det men bli inte ledsen när motarden kommer upp bakom o blinkar med hellyset o kör om :tungan

Om ni vill ha bra vägar ska ni följa med til öhr på Onsdag. Tänk om vi kunde få ihop ett hejdundrandes gäng hojjar härifrån... Skulle va Skit kul..
Jag ska dit på onsdag om vädret tillåter iallf. Nån som är sugen?!!!
 

Petter_Ess

Medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 640 ADV
Rumpel skrev:
2263520 Om ni vill ha bra vägar ska ni följa med til öhr på Onsdag. Tänk om vi kunde få ihop ett hejdundrandes gäng hojjar härifrån... Skulle va Skit kul..
Jag ska dit på onsdag om vädret tillåter iallf. Nån som är sugen?!!!

:4skrika Ja det hade varit kul att få ihop ett gäng, det va ett tag sen sisst.... :yoparty
Jag är nog på iallafall, har inte blivit så mycket hojåka på sistone för min del så det börjar rycka i högerhanden.. :tummenupp :yoparty
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Rumpel skrev:
2263520 Om ni vill ha bra vägar ska ni följa med til öhr på Onsdag. Tänk om vi kunde få ihop ett hejdundrandes gäng hojjar härifrån... Skulle va Skit kul..
Jag ska dit på onsdag om vädret tillåter iallf. Nån som är sugen?!!!

Jag ska till ör en sväng.. men kommer ifrån Växjö-hållet så vi kanske ses där.

btw... vilken väg brukar ni köra till ör? Den som går över Rydaholm - Moheda är ju hyffsat, dock för snabb kunde det vara lite krokigare...vet du någon annan?

//KaliZ
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Rumpel skrev:
2263520 Om ni vill ha bra vägar ska ni följa med til öhr på Onsdag. Tänk om vi kunde få ihop ett hejdundrandes gäng hojjar härifrån... Skulle va Skit kul..
Jag ska dit på onsdag om vädret tillåter iallf. Nån som är sugen?!!!


vad är det för ställe? jag ska upp i helgen får se hur långe jag stannar.. nog inte ända till onsdag.. har inte så mycekt att göra.. tjejen jobbar.

silvr skrev:
2263020 :confused: Har du någon annan hoj än touringhojen??? :va
är sugen på åka jobbar hela veckan men ledig på helgen som sagt : :yoparty
Hittar fan inte bra på vägar runt värnamo heller men hoppas någon som hittar bättre än mig ska med o köra..
Hmmm okej får väll se det men bli inte ledsen när motarden kommer upp bakom o blinkar med hellyset o kör om :tungan


har köpt en rejser nu
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
KaliZ skrev:
2265402 Jag ska till ör en sväng.. men kommer ifrån Växjö-hållet så vi kanske ses där.

btw... vilken väg brukar ni köra till ör? Den som går över Rydaholm - Moheda är ju hyffsat, dock för snabb kunde det vara lite krokigare...vet du någon annan?

//KaliZ
Hmmm..
Nej det vet jag inte på rak arm. Blev den vägen förra gången men det är klart, variation förnöjjer.
Men om jag böjjer armen lite så kommer jag fram till följande: Om man kommer från vmo och Bor hållet kan man ta nån kringilikrok väg runt gällaryd Tuddabo och Tagel, vad jag kan se på eniro iallf. Blir bra nkt längre och en bit på moheda vägen men bättre de än flygraka hela välgen :3freak
Tack för mig, Hej
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Eddi skrev:
2265413 vad är det för ställe? jag ska upp i helgen får se hur långe jag stannar.. nog inte ända till onsdag.. har inte så mycekt att göra.. tjejen jobbar.




har köpt en rejser nu
Rejser säger du :) annars kunde du köpt en tejpbit av mig o tejpa över klockan bara :D haha jag har skaffat cykeldator med klocka så har också touringhoj bara problem att skiten skakar sönder jävla vibrator ktm
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
silvr skrev:
2265684 Rejser säger du :) annars kunde du köpt en tejpbit av mig o tejpa över klockan bara :D haha jag har skaffat cykeldator med klocka så har också touringhoj bara problem att skiten skakar sönder jävla vibrator ktm


hahhahahhaa.... fredag vi 9 på kvällen är jag i värnamo.. sen stannar man ett tag...... =) fin stad det där
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Eddi skrev:
2268085 hahhahahhaa.... fredag vi 9 på kvällen är jag i värnamo.. sen stannar man ett tag...... =) fin stad det där
inte denna helgen va? :va
nästa vecka hoppas jag det var lät så innan iaf....
är i götet fre - sön
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Någon som drar till Ör idag? Isf när? :confused: Mina polare sviker så jag får dundra dit själv.

//KaliZ
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Tjoo.
Gör väl ett försök till då, (eftersom det inte blev nån träff på Gnistan för mig så får man väl gottgöra det med lite brumbrum här hemma.)
Nån som känner för att åka en runda på söndag eftermiddag? Ska bli drömväder hela nästa vecka också. Men en liten runda imon vore nice.
Så... någon som är intresserad.
/calle
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Någon här som körde på "Getaryggen" (Bor -> Rydaholm) runt kl 20.00 ikväll? Var troligtvis en Honda 900-1000cc RR av något slag. Är inte så hemma på de modellerna. Hur eller hur så kunde du väl stannat o växlat några ord. Så kunde du fått en komplimang beträffande din feta hoj. Eller blev du för rädd när en touringhoj med klocka låg i bak-hasorna. :pannkyss

Nåja...vi lär nog ses mera på de vägarna i sommar.

//KaliZ
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
jag och froggen åkte på ryggarna förbi ditt men han kör R1 grå/svart
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
min underbara resa till värnamo slutade med att hojen inte ville starta i osby efter tankning.... ingen el funkade helt plötsligt.. batteriet var hellt sönder!!

Hittade enb kille osm hade verktyg och en som hade startkablar.. fick igång den tillslut så nu är jag framme i värnamo sen fredags....

behöver bara köpa olja idag sen är det körning ikväll tror jag..
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Eddi skrev:
2278110 min underbara resa till värnamo slutade med att hojen inte ville starta i osby efter tankning.... ingen el funkade helt plötsligt.. batteriet var hellt sönder!!

Hittade enb kille osm hade verktyg och en som hade startkablar.. fick igång den tillslut så nu är jag framme i värnamo sen fredags....

behöver bara köpa olja idag sen är det körning ikväll tror jag..
Tid o plats? ska försöka åka med isåfall ska iufs göra lite andra saker först men ikväll e toppenväder så fan ROCK ON lite GP touring tempo :banana

Tycks om signaturen eddi? :7peta
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Becker skrev:
2277168 jag och froggen åkte på ryggarna förbi ditt men han kör R1 grå/svart

Nope.. dig hade jag troligtvis kännt igen. Detta var en Honda 1000 RR typ -04-05 någonstans. Hur eller hur...så vore de kul att ut o köra någongång. Du höll lagom tempo...

Har du bytt ställ förresten? Var en uuuiiilande R6 alt R1 som körde mot Horda häromdagen. Satt i trädgårdsmöbeln o käkade. Hojåkarn nickade och skickade framhjulet till väders efter att tagit kurvan mot Horda. :tummenupp

//KaliZ
 
Last edited:

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
KaliZ skrev:
2279039 Nope.. dig hade jag troligtvis kännt igen. Detta var en Honda 1000 RR typ -04-05 någonstans. Hur eller hur...så vore de kul att ut o köra någongång. Du höll lagom tempo...

Har du bytt ställ förresten? Var en uuuiiilande R6 alt R1 som körde mot Horda häromdagen. Satt i trädgårdsmöbeln o käkade. Hojåkarn nickade och skickade framhjulet till väders efter att tagit kurvan mot Horda. :tummenupp

//KaliZ
jepp fick tag i ett tajt ställ som håller inne fläsket så nu ser man nästan tränad ut, ev. att vi blir några till öhr på onsdag men det är inte spikat än
 

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
pajala
Hoj
dakota
nu har jag äntligen beställt en ny hojj, så jag kan köra lite med er igen,
blev ju bara en gång :rolleyes:
så nästa vecka ska jag försöka rulla mot värnamo o se om jag kan hitta någon trevlig hojjåkare :tummenupp
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
silvr skrev:
2278159 Tid o plats? ska försöka åka med isåfall ska iufs göra lite andra saker först men ikväll e toppenväder så fan ROCK ON lite GP touring tempo :banana

Tycks om signaturen eddi? :7peta

eftersom jag bara e gäst här och kan inga vägar mm.... jo hört om en som man ska åka båt också på.. om ni vet vilken det är.

Så beställ någon annan tid och plats så kommer jag i stället.
 

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
pajala
Hoj
dakota
Eddi skrev:
2280434 eftersom jag bara e gäst här och kan inga vägar mm.... jo hört om en som man ska åka båt också på.. om ni vet vilken det är.

Så beställ någon annan tid och plats så kommer jag i stället.


åka båt , då är det säkert bolmsö färjan, masa fina små vägar, plus ett stopp på lin färjan :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top