Samåkning i Värnamo i sommar???

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
WetWilly skrev:
2290992 ska du bara ut o vända eller? hade väl egentligen tänkt se bronsmatchen men den börjar ju inte förrän 21 iofs.
så en timme kunde man väl kolla

Bra, då räknar vi med dig ;)
Ska vi säga kl halv åtta vid stenstures då? Är det ok?! Så om det är kul där, stannar jag nog längre, men du/ni kan ju åka hem så ni inte missar matchen.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
AJAJ. Ändrade planer för kvällen, jag skulle visst på annat håll å åka vatten skidor. Runt 7- 8 tiden. Men det kanske inte går, för blåsigt. Och om det inte skulle göra det så åker jag nog vidare till Gislaved, så syns vi där :tummenupp .

Ingen samåkning för mig alltså, men om vi åker dit vore det bra om jag vet var det ligger. Har testat söka på welands stora parkering, på eniro. Men inte hittat nått.

Kan någon peka ut det på enrio så jag vet vad jag ska bege mig hän.

/CALLE
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
blir inget greklaved för mig heller..
 

Bifogat

  • map.jpg
    map.jpg
    80 KB · Visningar: 45
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjena!

Lite smått irreterande läge här just nu. Bytte framhjulslagren igår och sabbade packboxarna. Behöver en ny packbox (helst två) som tätar mot axeln. Ni har inga liggandes? Eller känner någon som vet var man kan få tag på? Vill inte vänta flera dagar på detta eländet. Det är ju en vanlig standardtätning...som troligtvis finns liggandes på diverse industrier.

Packboxens dimensioner är:
Ytterdiameter:42mm
Innerdiameter: ca 28mm
Tjocklek: 8mm
ev...beteckning: NOK, AE1544F <- Svårt att se men troligtvis såhär.

Kom igen nu grabbar... :Bugar
//KaliZ
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
KaliZ skrev:
2292277 Tjena!

Lite smått irreterande läge här just nu. Bytte framhjulslagren igår och sabbade packboxarna. Behöver en ny packbox (helst två) som tätar mot axeln. Ni har inga liggandes? Eller känner någon som vet var man kan få tag på? Vill inte vänta flera dagar på detta eländet. Det är ju en vanlig standardtätning...som troligtvis finns liggandes på diverse industrier.

Packboxens dimensioner är:
Ytterdiameter:42mm
Innerdiameter: ca 28mm
Tjocklek: 8mm
ev...beteckning: NOK, AE1544F <- Svårt att se men troligtvis såhär.

Kom igen nu grabbar... :Bugar
//KaliZ
Vilken otur du verkar ha med din hoj :död
Ska kika om jag kan få tag i något..
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
silvr skrev:
2292283 Vilken otur du verkar ha med din hoj :död
Ska kika om jag kan få tag i något..

Inte då! Ladd-regulatorn m.m. efter 4000 mil är slitdelar på en VFR...var egentligen ingen större fara med lagret. Inget glapp eller så mest en liten antydan till korrosion i lagerbanan. Upptäckte det när jag bytte däcken och sjukligt pedantisk som man är så MÅSTE bara detta åtgärdas :3freak . Sedan kostar lagren bara ca 40:- styck...å jag har semester så det är bara att byta :banana Tog inte 10 min att byta dem... förutom att jag inte har någon ny packbox. Men det fixar sig imorron. Ska besöka lite företag i stan..se vad de kan ha för kul.

Men nu härnäst vet i sjutton. Den går ruskigt bra just nu...vet inte vad jag ska hitta på. :(

//KaliZ
 

Mickemeister

Kör så det ryker
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Gnosjö
Hoj
VFR 800 VTEC Svart, KTM 250 EXC-02
Vad det någon som var i Gislaved igår(racet), åkte förbi Weland vid 22-tiden va en jävla massa stylade bilar på parkeringen.
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
KaliZ skrev:
2292953 Inte då! Ladd-regulatorn m.m. efter 4000 mil är slitdelar på en VFR...var egentligen ingen större fara med lagret. Inget glapp eller så mest en liten antydan till korrosion i lagerbanan. Upptäckte det när jag bytte däcken och sjukligt pedantisk som man är så MÅSTE bara detta åtgärdas :3freak . Sedan kostar lagren bara ca 40:- styck...å jag har semester så det är bara att byta :banana Tog inte 10 min att byta dem... förutom att jag inte har någon ny packbox. Men det fixar sig imorron. Ska besöka lite företag i stan..se vad de kan ha för kul.

Men nu härnäst vet i sjutton. Den går ruskigt bra just nu...vet inte vad jag ska hitta på. :(

//KaliZ
Blankpolera? :banana
Du kan köpa motard om du gillar o mecka :7peta
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
silvr skrev:
2293254 Blankpolera? :banana
Du kan köpa motard om du gillar o mecka :7peta

Rekondar bilar på fritiden, så blankpolera går fet-bort. :död
Däremot motard har jag funderat på länge. En XR650 hade varit fint. Men men vi får se...är lite sugen på en ducce till nästa år. Kommer säkerligen ångra allt som innebär att sälja VFR:en...

//KaliZ
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
KaliZ skrev:
2293619 Rekondar bilar på fritiden, så blankpolera går fet-bort. :död
Däremot motard har jag funderat på länge. En XR650 hade varit fint. Men men vi får se...är lite sugen på en ducce till nästa år. Kommer säkerligen ångra allt som innebär att sälja VFR:en...

//KaliZ
VFR och motard :yoparty

Motard e faktiskt lite långtråkig på landsväg som svänger men inte svänger väldigt mkt.... Rakor e wheelie pratice... o när det svänger som fan e motard kul men annars måste man ha mera fart o det har den inte ju :(
Aprillia SXV5.5 verkar rolig men fan pengar dem ska kosta...
Hmmm plugg o hoj e dålig kombination
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Imorron ska jag till Ör. Någon som vill hänga på? Åker ifrån Horda-trakten denna gången och inte ifrån växjöhållet. Eftermiddagen är det som är aktuellt för min del.

//KaliZ

Edit: Glöm det jag skrev. För min del blir det att övningsköra dit med en nybörjare framför mig...så vi får rejsa dit en annan gång gubbar. Fast kommer ni dit...så var inte blyga! :tungan
 
Last edited:

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
KaliZ skrev:
2297830 Imorron ska jag till Ör. Någon som vill hänga på? Åker ifrån Horda-trakten denna gången och inte ifrån växjöhållet. Eftermiddagen är det som är aktuellt för min del.

//KaliZ

Edit: Glöm det jag skrev. För min del blir det att övningsköra dit med en nybörjare framför mig...så vi får rejsa dit en annan gång gubbar. Fast kommer ni dit...så var inte blyga! :tungan


Jag är på, vilken tid?
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
MHK skrev:
2300277 Jag är på, vilken tid?

Men tjena...så dags nu. Var du där? Hade ett snabb-ärende i stan annars gick det i väääldigt maklig takt, med sällskapet jag körde med, å :tuttar på cutsen. Hade du tänkt ta miatan dit?? Vi tar det nästa onsdag! Marängswiss i solen is tha shit!!! :yoparty

//KaliZ
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjolaba!

*trådlyft*

Va håller ni hus grabbar? Solen skiner och väldigt få hojar är ute på vägarna..tycker jag.

Behöver lite vägtips. Tänkte ta bolmsö-färjan och handla lite tax-free...vad för väg rekomenderas sedan? Ska man vika av åt forsheda eller hur brukar ni köra? En passagerare :tuttar ska åka med på en långtur så ett eller ett par trevligt fik/glass-ställen längs vägen tackar jag inte nej till. Så dela med er av lite favoritrutter med goa småvägar.

//KaliZ
 

Henrik E

Nakenfis
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Kawa Z750 -07
Jag fixade mitt kort i tisdags, hurra för mig. :fyllisar Sen att det var lagom till att man fick semester gör inte denna veckan sämre.

KaliZ:
Ja har inget bra tips på vilken väg du ska åka, men cafèt i Herrestad är fint och mysigt med sjöutsikt.
 

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
pajala
Hoj
dakota
KaliZ skrev:
2306211
Va håller ni hus grabbar? Solen skiner och väldigt få hojar är ute på vägarna..tycker jag.

//KaliZ


jag gled en runda i eftermiddags genom värnamo några varv, såg inte en enda hojj ute,
men väl på mcdonalds fick jag se en iaf :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top