Samåkning i Värnamo i sommar???

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Rumpel skrev:
2314529 Gott me lite respons här i tråden.
Becker förslag om att ta bolmsö låter ju bra å så, men kanske lite för långt för mig. Blir väl över femton mil? :va går inte längre än så på en fulltank :tungan

Jag tar nog i så fall vägen som Kaliz föreslår, så kan vi mötas upp i hyggestorp då. Någon mer som är med på de?
Vilket hus bor du i Kaliz, om man utgår från hyggestorpskrysset och kommer från bor.
Första huset på höger sida när du kommer ifrån Bor. Det första du ser är en magasinsgavel och sedan ett långt staket. Stanna mitt i krysset bara o vrid på skallen så kan du inte missa det. Är det bestämt att det blir över bolmsö nu eller? Fakk jag kan inte den vägen ännu...så det blir inte att löda stumt genom kurverna för min del, men jag hinner nog ifatt er på lagan -> rydaholm-vägen! :banana Hur eller hur så skriv någon rad innan kl 12 imörra...så vet jag om det är fastslaget över bolmsö eller om jag kan ansluta i Hyggestorp istället.

eriksson. skrev:
2314610 Sten Stures 16:00 fulltankat!
ja kommer!

hm har väl bara kört ryggen 2-3 gånger så då har du sett mig alla gånger isåfal!! :hihi
njae vanlig lack fast det är visst lite svarta flaaames på tanken oxå :tuttar
Japps då är det dig och dina svarta flames jag sett. :banana

//KaliZ
 
Last edited:

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
vi behöver inte köra färja bara ett förslag om ett gäng åker från stures vid fyra så åker vi till kaliz i hyggestorp på vägen.....osv
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Becker skrev:
2315278 vi behöver inte köra färja bara ett förslag om ett gäng åker från stures vid fyra så åker vi till kaliz i hyggestorp på vägen.....osv

Låter skitbra det där, då kan ju Rumpel haka på också! Jag väntar här i hyggestorp då så stannar ni till mellan 16-16.30! Sedan blir det maräng-swiss i Ör! :drool

//KaliZ
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Hur tidigt hade ni tänkt å vara där egentligen :va Det är väl som mest motorcyklar där runt 6-7 tiden. Fast nu har ni säkert redan åkt så då är det här inlägget ganska onödigt :huvet
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
Rumpel skrev:
2316784 Hur tidigt hade ni tänkt å vara där egentligen :va Det är väl som mest motorcyklar där runt 6-7 tiden. Fast nu har ni säkert redan åkt så då är det här inlägget ganska onödigt :huvet

haha skulle inte du med idag? :7peta :arsele :tuttar
stämmer bra att det var mest hojar runt 18-19. så det var perfekt att komma vid 17 o få ett bra bord o slippa kö!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
i morgon torsdag är ni välkommna till Osudden ca kl 18:45 och spela lite beach volly med oss grabbar... å sen bada lite... kanske lite åkning efter...

å på

Söndag kommer det bli några hojar som kommer dra ner mot Halmstad mm... badkläder ska vara med... så dom som vill med får höra av sig..!
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Bazooka skrev:
2317505 i morgon torsdag är ni välkommna till Osudden ca kl 18:45 och spela lite beach volly med oss grabbar... å sen bada lite... kanske lite åkning efter...

å på

Söndag kommer det bli några hojar som kommer dra ner mot Halmstad mm... badkläder ska vara med... så dom som vill med får höra av sig..!

Låter kul o dra till halmstad ska dock ner dit redan på fredag o ska hem på lördag så borje ju kunna haka på igen på söndag hahaha...

Ang Volleyboll sååå är jag osäker vore kul....

Wheeeela vidare nu
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tack för turen idag gubbar! Bilderna lägger jag upp efter semestern när jag är tillbaka i lägenheten. Jisses vad glad jag är att jag inte tog grädde till glassen! :arsele :hihi

Bazooka!! Jag är sugen att lira beach-volley...men osudden... var ligger den? Vägbeskrivning tack :3freak

//KaliZ
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Äh! Jag hittar inte ens dit. Eniro funkar kasst på modem kan jag upplysa om. :mad: Nåväl blir smålands hawaii då ikväll istället... :tuttar

//KaliZ
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
eriksson. skrev:
2317493 haha skulle inte du med idag? :7peta :arsele :tuttar
stämmer bra att det var mest hojar runt 18-19. så det var perfekt att komma vid 17 o få ett bra bord o slippa kö!

Klart som skråen jag skulle med. Om inte alla åkte så himla tidigt. Jag kom ju från jobbet halv fem, och då hade ni ju redan åkt. Å man vill ju knappast ensam :(

Kaliz: Förresten var det jag i den röda saaben, som åkte fisåkte förbi hyggestorp igår och vinkade, lite för sent, (kom från hörda) höll utkik efter en röd VFR, åsså stog den mitt framför näsan på mig, och du också. Vågade inte stanna dock, man vet ju inte vad det är för folk som bor i hyggestorp, åsså var jag hungrig. Men nu vet du att det var jag och inte nån tjyyv, som spanar in sitt byte.

Rumpel
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
KaliZ skrev:
2317716 Tack för turen idag gubbar! Bilderna lägger jag upp efter semestern när jag är tillbaka i lägenheten. Jisses vad glad jag är att jag inte tog grädde till glassen! :arsele :hihi

Bazooka!! Jag är sugen att lira beach-volley...men osudden... var ligger den? Vägbeskrivning tack :3freak

//KaliZ

osudden är där badgubben e på bild... du kan komma dit från 2 håll...

1) du kommer från makedonkan och svänger av mot Vmo. på Malmöv. och sen ner där jag visade med pilen... dock är det en lite bro över vattnet på höger sida av gubben.. men med hoj kommer du över, ej med bil.

2) är att du kör längre upp och svänger av mot sjukhuset istället, men när du kommer upp från 27:an så tar du inte vänster in mot sjukhuset eller stan utan höger... kör ca 1-200 meter och tar första vägen till vänster... där ser man en badskyllt... och vägen är en lite smal lång väg som går över järnvägen och ner mot sjön...


synd att ni inte kom... men det dyker säker upp fler gånger..!!!
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Rumpel skrev:
2319676
Kaliz: Förresten var det jag i den röda saaben, som åkte fisåkte förbi hyggestorp igår och vinkade, lite för sent, (kom från hörda) höll utkik efter en röd VFR, åsså stog den mitt framför näsan på mig, och du också. Vågade inte stanna dock, man vet ju inte vad det är för folk som bor i hyggestorp, åsså var jag hungrig. Men nu vet du att det var jag och inte nån tjyyv, som spanar in sitt byte.

Rumpel
Jasså minsann...det var du det. TJYVAR var exakt det jag tänkte på :fatta! :mad: ...så numera står bössan framme om saab-aset skulle rulla förbi igen. :tungan Nejdå...tänkte nog inte så mkt på det. Alla hälsar här ute vare sig man känner dem eller inte, så det är bara upp med näven eller ner med den och se farlig ut.

Bazooka! Klockrent...då kan jag nog leta mig dit nästa gång. Släng ut en notis när det är dags igen. Beach-Volley e ju så j-kla kul.

//KaliZ
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
blir det nån körning imån lördag skulle bli fint väder, jonny du hakar väl? kaliz bazooka eriksson vad säger ni? några fler fyll på med lämplig tid o plats.
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
ett förslag för onsdagskörningar är fika i Ör. Svänger av i Rydaholm o kör mot vrigstad väg 30. Vet inte om ni varit där men brukar vara över 100 hojar där o det en dålig kväll.
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
Finnishstallion skrev:
2322809 ett förslag för onsdagskörningar är fika i Ör. Svänger av i Rydaholm o kör mot vrigstad väg 30. Vet inte om ni varit där men brukar vara över 100 hojar där o det en dålig kväll.


hrm.. *host*
vi va där i onsdags. 4 styck iallafall.
marängschw...ja nåt. väldigt gott.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
nja vetifan om jag kan hänga på... slutar ca 14:30.. ska ni åt Smålandsstenar eller Greklaved hållet så kan jag hänga på en bit.. men inte annars... där emot på söndag kan jag hela dagen...!!!!

Några här ifrån har planerat att åka mot Halmstad hållet på söndag... å i krokarna runt om... badbyxor är ett måste.. å full tank... nån som vill så höt av er..!!!! planerad avgång ca 10-11 tiden
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
eriksson. skrev:
2322850 hrm.. *host*
vi va där i onsdags. 4 styck iallafall.
marängschw...ja nåt. väldigt gott.


Hmmmm. vilken tid??? va där med i ons. mellan 17.30- 18.30 (ca. tider) o då va de runt 100 hojar där. Säker på att du inte :fyllisar för mkt o kört till Höör. hehe. Skämt åsido
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top