Samåkning Skövde

seas

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Honda NSR250SP-89 Projekt, Honda CBR1000RR -08
Kvälls åk"

Någon mer än jag som har planer på ett kvälls åk?
Jag åker in till skövde runt 20:00...!
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
seas skrev:
Någon mer än jag som har planer på ett kvälls åk?
Jag åker in till skövde runt 20:00...!

beror väl lite på hur lång tid de tar att sätta in min nya ruta i bilen
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Hur är det i morgon, ledig? det är ju "kristihimelsfärd" (hur man nu uttalar det :rolleyes: )

man uttalar det "kristi flygare" (valfritt om man vill lägga till "dagen" efteråt) :hihi
 

seas

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Honda NSR250SP-89 Projekt, Honda CBR1000RR -08
2fast4hjo skrev:
Hur är det i morgon, ledig? det är ju "kristihimelsfärd" (hur man nu uttalar det :rolleyes: )

Jag jobbar 11-16 imårron... men på kvällen så blir de nog åka av..=)
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
heimdal skrev:
beror väl lite på hur lång tid de tar att sätta in min nya ruta i bilen


å de tog 4 timmar.. inkl upplockande av glassplitter i hela bilen, utan dammsugare men med snöborste skruvmejsel å isskrapa :yoparty , + montering av rutan å lite bortplockande å våldande påett bromsok bak.

regnade på mig när ja började slita ner dörrsidan :huvet men jag väntade ut det djävulstyget, å de varade ju bara ett par min :banana
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
2fast4hjo skrev:
Det har kommit hit nu :mad:

Vi tänkte åka viken runt i morgon, nga som hänger på?
Möts i lyrestad på förmiddagen förslagsvis kl 1100 i sådana fall.

fan att man ska behöva jobba natt å inte få vara ledig när det är röd dag.... måste ju sova lite annars hade jag gärna hängt med på en liten tur...! iofs måste jag byta bakdäck.. men men!! synd iaf!
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Det har kommit hit nu :mad:

Vi tänkte åka viken runt i morgon, nga som hänger på?
Möts i lyrestad på förmiddagen förslagsvis kl 1100 i sådana fall.

vägen som går utmed vikens norra strand va inte så dålig, men vägen som leder till å från den va pissiga
 

Jokela

Guest
skövde_pöjk skrev:
fan att man ska behöva jobba natt å inte få vara ledig när det är röd dag.... måste ju sova lite annars hade jag gärna hängt med på en liten tur...! iofs måste jag byta bakdäck.. men men!! synd iaf!

Vafan klaga, jag måste jobba natt torsdag, fredag samt lördag. 12 timmars pass alltihop :p
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:
vägen som går utmed vikens norra strand va inte så dålig, men vägen som leder till å från den va pissiga

Det är ett cykellopp i morgon men liksom askersund så har vi gjort det till en liten tradition att åka så det blir en relativt "lugn" tur (skulle jag kunna tro). Det brukar konstigt nog vara ganska många motorcyklar ute på vägarna :tummenupp

Vi kommer eve att få en/eller flera inneboende från Uppsala Roadrunners som också ska köra på kullen på söndag, trevligt.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Det har kommit hit nu :mad:

Vi tänkte åka viken runt i morgon, nga som hänger på?
Möts i lyrestad på förmiddagen förslagsvis kl 1100 i sådana fall.


kommer nog regna på söndag.. ser ut så på smhi
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Var nyss ute och åkte en sväng med cykeln.
Blir så less.. Händer ju inget när man gasar mööööö mööööööööööööööööööö går som en trimmad moppe.
Inte ens kul och åka kurviga 70 vägar för så fort man måste bromsa så tar det en halv evighet tills det går framåt igen.
Jag vill ha tungt kort nu!!! Bilen går ju till och med snabbare.

Hur gammal är det man behöver vara för att köra upp så man får det tunga med engång :va
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
2fast4hjo skrev:
Det är ett cykellopp i morgon men liksom askersund så har vi gjort det till en liten tradition att åka så det blir en relativt "lugn" tur (skulle jag kunna tro). Det brukar konstigt nog vara ganska många motorcyklar ute på vägarna :tummenupp

Vi kommer eve att få en/eller flera inneboende från Uppsala Roadrunners som också ska köra på kullen på söndag, trevligt.

du ensam i en kåk med fler än 3 män.. hmm.. de kan nog bli intressant hähähä :hihi
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
LiCrO skrev:
Var nyss ute och åkte en sväng med cykeln.
Blir så less.. Händer ju inget när man gasar mööööö mööööööööööööööööööö går som en trimmad moppe.
Inte ens kul och åka kurviga 70 vägar för så fort man måste bromsa så tar det en halv evighet tills det går framåt igen.
Jag vill ha tungt kort nu!!! Bilen går ju till och med snabbare.

Hur gammal är det man behöver vara för att köra upp så man får det tunga med engång :va

twentywaaan ...= 21 .. eller mellankort i 2 år tror jag
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Åk aldrig till GBG.. det krylar av mc-piloter*(poliser)..Jäääääääävlar!!
Det första som händer när jag komme rner från backen in till GBG .. ser en Mc-polis vid suidan om ,, hade ca 120km/h, efter en stund så kommer han efter sänker ner till ca 102( 90-väg där..)han kör en stund bakom röva på mig sern kör han till sidan o paker åt sidan jag nickar o ska köra in vid vägrenen, o han bokstavligt nästan prejar av mig, ( va hog rädd för att jag skulel åka ifrån han)
Väl där så pratar vi , skylten skyllde han på , o då fick jag skriftlig varnig på det,skylten ska vara längst bak på fordonet,men belsyning, ja ja ,, sen undarde han angående ljuddämpare, men då sa jag att det va Aprilia original ,, då sa han " OOoo fan""..sen ,mitt körkort, jo det står som mellan, på körkortet, men efter att man fyllt 21 så e det automatiskt tung! men i allafall så frågade han vad det va för hoj /cc /hk mm..
O hade kontakt med centralen o jag hörde att hon sa 998 cc / 128 hästar mm.. då såg jag hur han lyfte på sina ögonbryn o sa oofan igen..
Se sa han att jag fick ju inte åka med mellankort,, he,he.. så jag förklarade hur det va o såå .. o då gick han med på det att jag har automatiskt tung efter 21 ,, sen pratade vi lite , o då vissade han sig vara riktigt trevlig ,, hur som helst ,, kör lungt ute nu ,, dom e liak många som myror..:) Ses kanske på söndag ... Hälsningar San..
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Mr San skrev:
Åk aldrig till GBG.. det krylar av mc-piloter*(poliser)..Jäääääääävlar!!
Det första som händer när jag komme rner från backen in till GBG .. ser en Mc-polis vid suidan om ,, hade ca 120km/h, efter en stund så kommer han efter sänker ner till ca 102( 90-väg där..)han kör en stund bakom röva på mig sern kör han till sidan o paker åt sidan jag nickar o ska köra in vid vägrenen, o han bokstavligt nästan prejar av mig, ( va hog rädd för att jag skulel åka ifrån han)
Väl där så pratar vi , skylten skyllde han på , o då fick jag skriftlig varnig på det,skylten ska vara längst bak på fordonet,men belsyning, ja ja ,, sen undarde han angående ljuddämpare, men då sa jag att det va Aprilia original ,, då sa han " OOoo fan""..sen ,mitt körkort, jo det står som mellan, på körkortet, men efter att man fyllt 21 så e det automatiskt tung! men i allafall så frågade han vad det va för hoj /cc /hk mm..
O hade kontakt med centralen o jag hörde att hon sa 998 cc / 128 hästar mm.. då såg jag hur han lyfte på sina ögonbryn o sa oofan igen..
Se sa han att jag fick ju inte åka med mellankort,, he,he.. så jag förklarade hur det va o såå .. o då gick han med på det att jag har automatiskt tung efter 21 ,, sen pratade vi lite , o då vissade han sig vara riktigt trevlig ,, hur som helst ,, kör lungt ute nu ,, dom e liak många som myror..:) Ses kanske på söndag ... Hälsningar San..

men du nog bland de snabbaste upp till hastighetsbegränsningen iaf.. du kan ju gotta dig med det fram tills du kommer ut på en till synes pilotfri väg där de 128 kusarna får jobba i mer än 5 sekunder :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top