Samåkning Skövde

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
Shell Hentorp kl 11.00 Lör 9 okt

Grus/Asfalts åka Hökensås :banana

1. Bono 0709-48 58 13
2.
3.
4.
5.

Tobbe79a

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Blade 929 -00
Grusåka!

1. Bono 0709-48 58 13
2. Tobbe 0733-342806 (möter upp i Brandstorp 12.00)
3.
4.
5.

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Tobbe79a skrev:

1. Bono 0709-48 58 13
2. Tobbe 0733-342806 (möter upp i Brandstorp 12.00)
3.
4.
5.

Shell Hentorp kl 11.00 Lör 9 okt

Ingen som ska med? Går att haka på i Brandstorp kl 12.00 också, eller slå en signal.

//Stellan

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Ja det kan det nog va... Hmmm ser ut som man varit ute och kört på grusslingan en sväng också :D

Skoj vart det i allafall.

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
Hallå !!

Är det någon som vill åka på Slipknot/Slayer :yoparty imorgon 14/10 stockholm ?
Kanske känner någon som vill dit ?

Jag har 2 st sittplatser över pga. att jag inte har lust att åka själv.
Eller så gör vi sällskap... Då tar jag en av dom...

Billigt....

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Varning för Älg....

Ville bara säga att ta det lungt på vägarna nu när älgjakten är igång !!
I måndags var jag på väg till träningen i Mariestad och precis efter Imsen ( ni som vet var det ligger) kom det en ut på vägen .. materiella skador blev stora, men mig gick det bra med , fick pyteliten skråma på handen bara av vindrutan ...
Men illa kunde det gått... så var försiktiga där ute på vägarna o kör lungt speciellt ni som åker mc fortfarande......
Här bilder på min bil efter krocken....

Bifogat

• Bil.1.JPG
    Bil.1.JPG
    43.2 KB · Visningar: 100
  • Bil.2.JPG
    Bil.2.JPG
    60.4 KB · Visningar: 98
  • Bil.3.JPG
    Bil.3.JPG
    47.8 KB · Visningar: 102

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Jag har för mycket dö tid framför datorn som jag vill göra någonting åt.
Har suttit och spanat på flera olika hemside idéer när det slog mig vi mc åkare runt omkring Skövde kanske skulle "behöva" en sida.

Som t.ex
http://www.lakritsremsanmc.se/
http://www.potatoesmc.com/

Tänkte mig en sida där vi kunde skriva om våra turrer,träffar.
Ett bildarkiv, Kanske info om varje person och annat andra saker runt omkring.
Om det skulle va intressant med en sådan sida så skulle jag kunna fixa detta men då vill jag ju att sidan ska användas sen :)

om ni är positiva till detta ge tips om vad jag ska ha på sidan och vilka funktioner det ska finnas.

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
LiCrO skrev:
Jag har för mycket dö tid framför datorn som jag vill göra någonting åt.
Har suttit och spanat på flera olika hemside idéer när det slog mig vi mc åkare runt omkring Skövde kanske skulle "behöva" en sida.

Som t.ex
http://www.lakritsremsanmc.se/
http://www.potatoesmc.com/

Tänkte mig en sida där vi kunde skriva om våra turrer,träffar.
Ett bildarkiv, Kanske info om varje person och annat andra saker runt omkring.
Om det skulle va intressant med en sådan sida så skulle jag kunna fixa detta men då vill jag ju att sidan ska användas sen :)

om ni är positiva till detta ge tips om vad jag ska ha på sidan och vilka funktioner det ska finnas.

Kan ju vara en god idé om den underhålls...
Hade du, tänkt att göra det isf ?

Jag har en annan idé fortfarande, om att försöka fixa ett större garage.
Som man skulle kunna ha ett gäng hojar i.
Det blit ju lite trevligare när man vintermeckar...
Är det någon som vet ett magasin eller så som går att hyra ?

HanneZ

Guest
cimf.se finns redan. Om denna tråd redan fyller det syfte som sidan ska fylla så blir det nog inte bra. Kaka på kaka så att säga. Lämnar man ut ännu mera uppgifter om sig själv blir det nog ännu lättare för tjuvarna också. Fast om de funkar och sidan kan ge nåt som inte denna tråd kan så kanske de vore nåt.

/ Hannes

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
HanneZ skrev:
cimf.se finns redan. Om denna tråd redan fyller det syfte som sidan ska fylla så blir det nog inte bra. Kaka på kaka så att säga. Lämnar man ut ännu mera uppgifter om sig själv blir det nog ännu lättare för tjuvarna också. Fast om de funkar och sidan kan ge nåt som inte denna tråd kan så kanske de vore nåt.

/ Hannes

Cimf.se är enligt mig ingen bra site...
Jag tycker att den är knepig att använda.
Skulle dom få till den kanske den kunde vara ett alternativ.

Denna tråden skulle vara till för att skriva upp sig på listor vid ev. körning.
Så blev det ju inte riktigt. Vi skulle behöva ett separat klubbforum för skövde.
Söker du igenom 50-60 sidor efter info Hannez ?
Denna tråden har spårat ur enligt mig.

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
[KoRn] skrev:
Cimf.se är enligt mig ingen bra site...
Jag tycker att den är knepig att använda.
Skulle dom få till den kanske den kunde vara ett alternativ.

Denna tråden skulle vara till för att skriva upp sig på listor vid ev. körning.
Så blev det ju inte riktigt. Vi skulle behöva ett separat klubbforum för skövde.
Söker du igenom 50-60 sidor efter info Hannez ?
Denna tråden har spårat ur enligt mig.

Mycket hoj och mycket bus har det blivit! :fyllisar
Håller med om att www.cimf.se inte är internets bästa sida men med avställda bågar så har vi mer tid åt sidan och ska ta tag i den med ny design under hösten.

Väl möt 2005, mer tokåka på allmäna vägar!

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
HanneZ skrev:
cimf.se finns redan.
Den tycker jag inte var speciellt bra. Inte design mässigt i alla fall
man utnytjar (stavning) inte sidan helt. Man trycker ihop sidan i ett litet fönster som gör det jobbigare att läsa. Färger går in i varandra och gör det ännu mera otydligt.
Informations mässigt så fanns det inte heller så mycket man blev glad över jag tror att med tillsammans med ERAN hjälp kunna göra en mycket bättre sida.
[KoRn skrev:
Kan ju vara en god idé om den underhålls...
Hade du, tänkt att göra det isf ?
Min tanke med detta var att de som är "medlemmar" på sidan ska uppdatera den. så som ett forum.
En person loggar in utannonserar en träff skriver tid/datum/Info o.s.v Detta kan sedan tycka upp i en tabell på första sidan där det står t.ex "Träffar" en rubrik med datum som är en länk på sidan med mera information om åkning en. Efter varje tur ska också de som har tagit kort när vi varit ute kunna "logga in" och ladda upp bilder som sedan knyts ihop med träffen och information om vad som hände. skulle det kunan va något?
Sen så kommer jag själv fallet kunna lägga ner tid på sidan. Ser jag att den används så skulle jag jobbba ännu mera med den då jag skulle bli glad av att ni uppskattade det jag gjorde.

Sida skulle inte konkurera med sh utan va en extra informations sida om träffar så som sh är nu fast med mera inforamtion. Så man skulle anväda sh som tidigare ut annonsera träffar men när man söker mera information om träffen ska man kunna gå in på sidan och läsa till sig det. Kan även finnas en del med tips om bra vägar. Som det är nu så kommer det i bland upp tips/varningar och andra saker på sh men dom glöms snabbt bort då och man bläddrar inte gärna igenom hela dena tråden då den är så låååång.

Så här långt har jag spanat hittils. Mera idéer och åsikter är välkomna även när det gäller hur ni skulle vilja ha designen på den..

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
LiCrO skrev:
Min tanke med detta var att de som är "medlemmar" på sidan ska uppdatera den. så som ett forum.
En person loggar in utannonserar en träff skriver tid/datum/Info o.s.v Detta kan sedan tycka upp i en tabell på första sidan där det står t.ex "Träffar" en rubrik med datum som är en länk på sidan med mera information om åkning en. Efter varje tur ska också de som har tagit kort när vi varit ute kunna "logga in" och ladda upp bilder som sedan knyts ihop med träffen och information om vad som hände. skulle det kunan va något?
Sen så kommer jag själv fallet kunna lägga ner tid på sidan. Ser jag att den används så skulle jag jobbba ännu mera med den då jag skulle bli glad av att ni uppskattade det jag gjorde.

Så här långt har jag spanat hittils. Mera idéer och åsikter är välkomna även när det gäller hur ni skulle vilja ha designen på den..

Känner du att du har ork,tid,lust så visst varför inte?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
har ju lyckats bra med ett gäng sidors design, kanske har jag tid att hjälpa till med det.

HanneZ

Guest
Möjligt att cimf inte är bra. Men då är det nog bättre att bygga vidare på den och att man försöker enas om en sida.

toodee

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
röd/vit-R6, 00
Mr San skrev:
Ville bara säga att ta det lungt på vägarna nu när älgjakten är igång !!
I måndags var jag på väg till träningen i Mariestad och precis efter Imsen ( ni som vet var det ligger) kom det en ut på vägen .. materiella skador blev stora, men mig gick det bra med , fick pyteliten skråma på handen bara av vindrutan ...
Men illa kunde det gått... så var försiktiga där ute på vägarna o kör lungt speciellt ni som åker mc fortfarande......
Här bilder på min bil efter krocken....

Ojoj! Fy fan vilken tur du haft ändå!

Hur snabbt körde du när du krockade?
Hur stor var älgen?
Vad är det för en bil du hade? ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...