Samåkning Skövde

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
[

Får nog hålla med bättre oh ha censur puts och ännu bättre om man kan fylla ut det med shyssta airbags bakom föraren oxå... Föresten då var västervik inbokad, nu har man bekantskap så man kan låna lägenhet under mc dagarna i centrala västervik..... :yoparty

Morgan när ska jag komma o måla vad säger chefen??

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Tja!

Det är ingen i trakten häromkring som har en gammal sliten ratbike liggandes för en billig peng? Hade tänk att jag skulle lära mig köra med sladd i sommar... :banana

//Linus

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
ja vill åka......
abstinens......
*suck*

Har oxå abstinens, startade upp den idag o gasade lite..... Blir nog att premiären för min del blir 1-2 veckan i april då Elmia mässan är... Så har du fortfarande abstinens kan vi ta oss en tur.........

Får ta en rematch i NHL ngn dag var ju spänning i den matchen....

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Ingen som är glasmästare som känner någon?
Skulle behöva en glasskiva till ett bord för en billig peng.

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Tjena

Tänkte presentera mig.
Jag o min sambo flyttade in till Skövde efter att ha mellanlandat i Karlsborg ett litet tag, kommer från dom djupa småländska skogarna.
Har kört hoj sedan -03 o växlat mellan sporthoj o motard, för tillfället så pluggar jag, så nu är det motard som gäller. (Har som förhoppning att kunna åka lite iallafall får hoppas att csn samtycker:rolleyes: )
Favoritkörningen är absolut o köra bana men det är kul o åka gata med, o nu bor man ju nästan granne med kinnekulle oxå.

Nu när jag ändå skriver i tråden så kan jag passa på ställa frågan om garage.
Vi bor centralt o det finns ingen möjlighet att parkera mc vid lägenheten, är det någon som har plats över eller vet något garage så är jag väldigt intresserad.
Jag har hojen i småland för tillfället men det är lite långt till garaget :näsblod
Mvh Per

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hej och välkommen till skethöla..

garage kan jag tyvärr inte hjälpa dig med nu men ska hålla öronen öppna.

/Petter

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Hej och välkommen till skethöla..

garage kan jag tyvärr inte hjälpa dig med nu men ska hålla öronen öppna.

/Petter

Tack så mycket, Skövde är ju en metropol i jämförelse med Ljungby i småland :D
Såg tråden med ditt bygge när det var aktuellt, ser sjyst ut. det står en äkta R7 på Mickes motor i Växjö (den har jag kikat på några gånger)
/Per

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tack så mycket, Skövde är ju en metropol i jämförelse med Ljungby i småland :D
Såg tråden med ditt bygge när det var aktuellt, ser sjyst ut. det står en äkta R7 på Mickes motor i Växjö (den har jag kikat på några gånger)
/Per

jo Skövde är helt ok, en riktigt bra skethöla som Xup brukar säga..

R7 ja, de e fiina grejjer de.
mer utförlig byggtråd finns här:http://www.***********************/forum/showthread.php?t=44
nu har swedie cencurerat det domännamnet, så gör så här.
skriv ihop till ett ord för att få domänen rätt:
motorcycle + builders.net +/forum/showthread.php?t=44

kolla din gästbok annars

Last edited:

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
kolla din gästbok annars[/QUOTE skrev:
Nu fattade jag :)
länken i gästboken gick till endurance körningen.
Ska kika på bygget senare.
Har sett att både du o Xup kör en del, kommer ni tävla något iår?
Per

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu fattade jag :)
länken i gästboken gick till endurance körningen.
Ska kika på bygget senare.
Har sett att både du o Xup kör en del, kommer ni tävla något iår?
Per

aha, mkt copy paste nu..

Nej varken jag eller Xup tävlar längre, vad jag ved tävlar ingen i skövde längre.
Men vi åker gata som halvtokar och du får gärna hänga med.

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Så där, då va ER6:an såld och allt i princip klart me gixxern (nya bilder i garaget) :tummenupp
Yoshi R55 på plats, å vilken underbar sång :yoparty
Så nu ska d bara bli barmark å plusgrader så man gå dra lite, får stilla abstinensen me Moto GP till PS3:an :D

Va gör ni andra när man bara å står å skriker inombords efter att få åka lite hoj??

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så där, då va ER6:an såld och allt i princip klart me gixxern (nya bilder i garaget) :tummenupp
Yoshi R55 på plats, å vilken underbar sång :yoparty
Så nu ska d bara bli barmark å plusgrader så man gå dra lite, får stilla abstinensen me Moto GP till PS3:an :D

Va gör ni andra när man bara å står å skriker inombords efter att få åka lite hoj??

Vackert värre, inte avis alls nej nej..
Jag har ingen större abstinens, och hojen är inte i körbart skick ändå,
gott om tid kvar ju :glömdet

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
aha, mkt copy paste nu..

Nej varken jag eller Xup tävlar längre, vad jag ved tävlar ingen i skövde längre.
Men vi åker gata som halvtokar och du får gärna hänga med.

Låter ju lysande ,,, stackars min gamla 660 va den kommer få jobba för o försöka haka på :D

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Tänkte presentera mig.
Jag o min sambo flyttade in till Skövde efter att ha mellanlandat i Karlsborg ett litet tag, kommer från dom djupa småländska skogarna.
Har kört hoj sedan -03 o växlat mellan sporthoj o motard, för tillfället så pluggar jag, så nu är det motard som gäller. (Har som förhoppning att kunna åka lite iallafall får hoppas att csn samtycker:rolleyes: )
Favoritkörningen är absolut o köra bana men det är kul o åka gata med, o nu bor man ju nästan granne med kinnekulle oxå.

Nu när jag ändå skriver i tråden så kan jag passa på ställa frågan om garage.
Vi bor centralt o det finns ingen möjlighet att parkera mc vid lägenheten, är det någon som har plats över eller vet något garage så är jag väldigt intresserad.
Jag har hojen i småland för tillfället men det är lite långt till garaget :näsblod
Mvh Per

Har eventuellt plats intill min zx12a men har bara en nyckel... Då vi hyr av en tant i längan.....

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Har eventuellt plats intill min zx12a men har bara en nyckel... Då vi hyr av en tant i längan.....

Det kan absolut vara intressant iallafall som en tillfällig lösning.
Ungefär var i stan ligger det? du kan ta det via pm om det känns olustigt att skylta med platsen. Vi bor på drottninggatan
Mvh Per

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...