Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Lasse, när kan du då? lista helger som passar dig.

Nu har jag nästan flyttat in klart och kan tänka mig att inviga min crib med en videokväll framöver, vi får se när.

Beställde bredband nyligen men modemet lär ta en vecka att få, ingen som har ett comhemmodem liggande för en veckas utlåning?

EDIT
Emma hade ett modem liggande och nu har jag iaf 24-10 tills jag får 100modemet :)

Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Lasse, när kan du då? lista helger som passar dig.

Nu har jag nästan flyttat in klart och kan tänka mig att inviga min crib med en videokväll framöver, vi får se när.

Beställde bredband nyligen men modemet lär ta en vecka att få, ingen som har ett comhemmodem liggande för en veckas utlåning?

EDIT
Emma hade ett modem liggande och nu har jag iaf 24-10 tills jag får 100modemet :)

Ja som det såg ut nu så kunde ja tillslut igår :huvet Blev inget Helsingborg. Dock Stockholm nästa helg. Jag tror dom närmsta helgerna efter det ska gå. Får kolla närmare på d sen

vongen

Villkor : stödhjul
Gick med
17 Nov 2008
Hoj
Yamaha MT-01 -05, Suzuki Bandit N600 -99 SÅLD
Skulle vara kul med gocart, lägg ett datum några veckor längre fram så folk hinner klämma in det ?

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Vill ha sommar, eller vår iaf!!! Satt å kika på bilder från förra året, delar me mig en finer lite bild, häng gärna på me lite minnen från förra året. Kan hjälpa tiden kanske lite tills premiären iaf :)

EDIT: bilden e från slutet av april 09 på Gbg mc dagar på säve.

Bifogat

• Hojåkning 026B.jpg
    Hojåkning 026B.jpg
    161.3 KB · Visningar: 48

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Tack för tipset av restaurang, Mangos var mumma! :tummenupp
Deras grilltallrik var inte dum alls...mmm mmm mmm....

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Definitivt! Bra pris dessutom! Leo & Fille på varsin!:)

Tack för tipset av restaurang, Mangos var mumma! :tummenupp
Deras grilltallrik var inte dum alls...mmm mmm mmm....

Gött att ni gillade det! Mangos brukar vara bra...utom de två tillfällen då de fått stänga pg a omfattande magsjuka bland deras gäster...:gnissla

Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Definitivt! Bra pris dessutom! Leo & Fille på varsin!:)

Gött att ni gillade det! Mangos brukar vara bra...utom de två tillfällen då de fått stänga pg a omfattande magsjuka bland deras gäster...:gnissla

Glöm inte "grabbarna i köket", Morgan... <gaysmiley>

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Glöm inte "grabbarna i köket", Morgan... <gaysmiley>

Mahahahaha....just det!:D

För er oinvigda handlar det om att vi var där & åt och medan vi satt där vid ett bord & mumsade så kom servitrisen ut & ursäktade sig.....sedan sa hon att "Kockarna undrar vart du har köpt dina skor" och så pekade hon mot köket där man kunde se två kockar som kikade fram bakom dörrlisten....:D

En stund senare kom hon tillbaka & frågade vad de kostade.....:hihi

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Mahahahaha....just det!:D

För er oinvigda handlar det om att vi var där & åt och medan vi satt där vid ett bord & mumsade så kom servitrisen ut & ursäktade sig.....sedan sa hon att "Kockarna undrar vart du har köpt dina skor" och så pekade hon mot köket där man kunde se två kockar som kikade fram bakom dörrlisten....:D

En stund senare kom hon tillbaka & frågade vad de kostade.....:hihi

A well dressed man!! :)

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
KTM 525-07
Tja alla skövdebor!

Jag har planer på att börja plugga på eran högskola till hösten och nu när jag har lite tid över tänkte jag kolla några grejer med er angående hojåkning.

Jag kör motard på sommahalvåret och enduro på höst och vår. Är ni några som kör enduro i skogarna hos er. Har ni några träffar och körningar?

Om det blir så att jag flyttar upp till er kommer jag bli en fattig student och jag kan nog inte ha kvar min bil och får prioritera hojåkandet istället såklart. Kör en del motard på banan i borås och undrar om det är någon från era trakter som är sugen på att sammåka och köra lite bana i borås med mig? Det är grymt skoj och det måste ni testa om ni inte gjort det. Är oxå intresserad av något ställe att förvara hojen på där det finns mekmöjligheter. Men det är ju ett tag kvar så är bara ute och kollar hur möjligheterna ser ut.

Haj

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Tja alla skövdebor!

Jag har planer på att börja plugga på eran högskola till hösten och nu när jag har lite tid över tänkte jag kolla några grejer med er angående hojåkning.

Jag kör motard på sommahalvåret och enduro på höst och vår. Är ni några som kör enduro i skogarna hos er. Har ni några träffar och körningar?

Om det blir så att jag flyttar upp till er kommer jag bli en fattig student och jag kan nog inte ha kvar min bil och får prioritera hojåkandet istället såklart. Kör en del motard på banan i borås och undrar om det är någon från era trakter som är sugen på att sammåka och köra lite bana i borås med mig? Det är grymt skoj och det måste ni testa om ni inte gjort det. Är oxå intresserad av något ställe att förvara hojen på där det finns mekmöjligheter. Men det är ju ett tag kvar så är bara ute och kollar hur möjligheterna ser ut.

Haj

tja.. kolla med elgåsen här på forumet och även fille och emmi om enduroåkat.

vad gäller motardåkat så är det väll jag och janneson som håller den fanan högt även om jag läser in en fil.kand i supermoto.

kul att du nämner motardbanan. kommer med största sanolikhet ta licens i år. och har planerat att åka ner och träna mycket i borås. så här har du någon att samåka med ner dit =)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tja alla skövdebor!

Haj

Hej hallå

kortfattat svar innan snöskottning :huvet
skogsåka ja, gå med i fmck och åk på kråkeberget t.ex.
borås åka, vet ingen som gör detta, kanske föregående talare börjar som sagt.
motard kan hända att vi får börjar åka på skövdebanan.
garageplats är vanligtvis mkt svårt att hitta i skövde.
i övrigt så välkommen, vi åker rätt ofta..

dricker sprit gör vi också ibland men allt för sällan,
va sa vi om nästa helg?

ps, vad ska du plugga?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
snöhög på 9 kubik skänkes mot fraktkostnad.
Anledning till att de ska bort: 1.tröttnat på den 2. den är numera ivägen för våra fönster på hela den sidan av huset.
han har vuxit sig för stor och ger honom nu till en ny ägare.

Ring på 0500-snöjävel

P.S
Har byggt på den idag med ca 50 cm till under 3 timmar..

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
snöhög på 9 kubik skänkes mot fraktkostnad.
Anledning till att de ska bort: 1.tröttnat på den 2. den är numera ivägen för våra fönster på hela den sidan av huset.
han har vuxit sig för stor och ger honom nu till en ny ägare.

Ring på 0500-snöjävel

P.S
Har byggt på den idag med ca 50 cm till under 3 timmar..

Tack, jag har så det räcker själv. Men vänta tills i morgon, det ska tydligen komma upp till 50cm snö under kvällen & natten.....:mad:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
den stämmde inte mycket.. 1 mm nedrebörd igår och idag.. har skottat undan 50 cm idag och nu ligger de 20 till redan..
så trött på detta...

Jag skulle kunna tänka mig att köpa din snö till sommaren för ett bra pris, kan du hålla den till mig ?
Vi kom precis hem från Mullsjö alpin. Var så där, svåråkt när det hade kommit så mycket snö.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept