Samåkning Skövde

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Om man som janneson på ktmdagen får frågan "har du några onormala oljeläckage" så ser jag det som ett ypperligt kvalitetstecken =).. en flaska biltemaolja i ryggan bara så =).. fast det är ju yammaägare vana vid sen gammal :D

Hahaha, du ser, KTM & Ducati tillverkas förmodligen sida vid sida i smyg då de verkar ha en del gemensamt:p

Yamahaägare är bara vana vid att hojarna dricker mycket olja, men de som har det problemet är säkert gamla KTM-åkare allesammans! (och har smittat ned sin fina Yamaha med KTM-baciller). :hihi

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Hahaha, du ser, KTM & Ducati tillverkas förmodligen sida vid sida i smyg då de verkar ha en del gemensamt:p

Yamahaägare är bara vana vid att hojarna dricker mycket olja, men de som har det problemet är säkert gamla KTM-åkare allesammans! (och har smittat ned sin fina Yamaha med KTM-baciller). :hihi

det är vacker och tyskt att åka Köteäm. man är helt enkelt lite finare då.. annat än sånt där massproducerat skräp :D

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
det är vacker och tyskt att åka Köteäm. man är helt enkelt lite finare då.. annat än sånt där massproducerat skräp :D

Oj oj, det här får vi vidareutveckla märker jag! För inom varje lite KTM-fjolla bor det en Yamaha-älskare som vill komma ut!:D:glömdet

Well, styr upp en racekväll nu istället!:mad:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Oj oj, det här får vi vidareutveckla märker jag! För inom varje lite KTM-fjolla bor det en Yamaha-älskare som vill komma ut!:D:glömdet

Well, styr upp en racekväll nu istället!:mad:

jag är ledig på obestämd framtid. så jag kan tänka mig att gocarta när fan som helst :yoparty

ang skramlaha.. så har jag gjort mitt för att omvärlden skall tycka om dom :tummenupp

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Nu är Hondan såld... bortforslad nu precis..
bara KTM kvar i garaget..
splittrade känslor.. gillade hondan.. men KTMen äger.. =)

morgan passa sig.. KTM = Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen
repetera 100 gånger så sitter de =)

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Om man som janneson på ktmdagen får frågan "har du några onormala oljeläckage" så ser jag det som ett ypperligt kvalitetstecken =)
Det var kul faktiskt. Dagarna innan hade jag dragit runt gängorna i oljepluggen.
Jag startade med två stycken oljedrickande R1 98:eek:r så i detta fallet var det Yamaha som la ribban för oljekonsumtionen. :) :)

KTM = Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen
Varje gång man hör det undrar man varför dom valde en förkortning till företagsnamnet, det klingar ju så bra ;);) o lätt o komma ihåg med;)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
hur har folket det med tillgång av tid nu ? . jag slänger upp två datum inom det närmaste.

för det var väll gocart som var suget efter va =). skriv nu upp era namn på det datum som passar . jag kan ta på mig att boka gocart

lör 6 mars .
1. markus

lör 13 mars.
1.Markus (jag kan båda datumen)

finns det nå mer förslag på datum så fyll gärna på listan med det isåfall.

vinnaren på gocarten får en raseriutbrottsdrabbad ps2kontroll =)

Flakåkning finns tillgänglig fram tom 4/4 då man ska hälsa på familjen igen 6 veckor :D

10 pers på flak från kusåsen. hade varit en höjdare =)

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Senast va ju en fredag, har för mig att en del tyckte det va bra för det inte splittade upp helgen, eller?
man hinner va bakis längre..

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Fredag skulle passa bättre..
dock är fredag och nästa fredag körda..
åker bort hela nästa vecka så fredag blir jobbalänge och packdag..

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Fredag! Denna eller nästa är helt ok för min del, eller vilken annan fredag som helst för den delen.

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90

Kan bara instämma det är så vackert så vackert Östtysk kvalité när den är som bäst:tummenupp. Och mina står väl åtskilda man vill ju inte ha dom där hemska yamma bacillerna då kan ju kotten starta på första kicken o hemska tanke den kanske slutar vibrera och ännu värre man kanske kommer hem med en komplett hoj efter den korta kvällsturen:D

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Kan bara instämma det är så vackert så vackert Östtysk kvalité när den är som bäst:tummenupp. Och mina står väl åtskilda man vill ju inte ha dom där hemska yamma bacillerna då kan ju kotten starta på första kicken o hemska tanke den kanske slutar vibrera och ännu värre man kanske kommer hem med en komplett hoj efter den korta kvällsturen:D

Nä så vill vi inte ha det.. man är ju lite som rika människor som köper prylar av varandra.... alla som jobbar på loctite ska fan tacka oss kåtteägare för att dom har kvar sina jobb =)

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450

Nä så vill vi inte ha det.. man är ju lite som rika människor som köper prylar av varandra.... alla som jobbar på loctite ska fan tacka oss kåtteägare för att dom har kvar sina jobb =)

Nu vill inte jag var dryg o djävlig (mer än vanligt) men Mattighofen som är en del i namnet och även den platsen där KTM grundades ligger inte i östtyskland om än så nära utan i Österike: http://maps.google.se/maps?hl=sv&cl....219299&spn=0.892054,2.469177&t=h&z=9&iwloc=A
Men allt det andra stämmer om tappade delar o att loctitefolket skall vara glada för oss
:)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Nu vill inte jag var dryg o djävlig (mer än vanligt) men Mattighofen som är en del i namnet och även den platsen där KTM grundades ligger inte i östtyskland om än så nära utan i Österike: http://maps.google.se/maps?hl=sv&cl....219299&spn=0.892054,2.469177&t=h&z=9&iwloc=A
Men allt det andra stämmer om tappade delar o att loctitefolket skall vara glada för oss
:)

det gör inget.. det är mest för att hjälpa som man säger tyskland.. vi som har äran av att köra dessa stolta maskiner är ju oftast lite mer bättre vetande och kan därför skilja på diverse olika småländer , medans "vanligt folk" dvs pöbeln som oftast ses fara omkring på diverse opersonliga vara tupp vid kiosken maskiner ,tyvärr inte besitter denna förmåga utan delar upp världen i Japan europa asien och sverige.. :D

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
Vet inte om ni sett det, men MotoGP 09/10 demot finns att hämta hem och snart släpps väl hela spelet, blir det någon tävling?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vet inte om ni sett det, men MotoGP 09/10 demot finns att hämta hem och snart släpps väl hela spelet, blir det någon tävling?

he's alive!!!

va hölls du mä?

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
he's alive!!!

va hölls du mä?

Haha yää! Ångestar över om det ska bli någon vår eller inte, försökte få med Strizze ut och på en mc-tur till bilia(måste ju kolla lufttrycket) och det är ju torrt nu, lite is på sina håll...

Snart dags för växellådsrenoveringen också, så fort det börjar bli lite mildare iaf..
Sen nästa ångest är ju om man verkligen ska lägga massa pengar på hoj iår, blir kanske studier till hösten, inte klart än..

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Haha yää! Ångestar över om det ska bli någon vår eller inte, försökte få med Strizze ut och på en mc-tur till bilia(måste ju kolla lufttrycket) och det är ju torrt nu, lite is på sina håll...

Snart dags för växellådsrenoveringen också, så fort det börjar bli lite mildare iaf..
Sen nästa ångest är ju om man verkligen ska lägga massa pengar på hoj iår, blir kanske studier till hösten, inte klart än..

HOJ HOJ HOJ HOJ HOJ HOJ HOJ :yoparty

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...