Samåkning Skövde

rageus

Rageus
Gick med
26 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 954 RR -03 / BMW F 800 GS -11
Mantorp 2 maj!!

Tjenare!! vill bara kolla om det är några som ska till mantorp i helgen o gasa lite?? vi är ett gött gäng från lich o skara som ska dit!!:yoparty:yoparty

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Tjenare!! vill bara kolla om det är några som ska till mantorp i helgen o gasa lite?? vi är ett gött gäng från lich o skara som ska dit!!:yoparty:yoparty

Låter sköj, vet inte om det är någon som har det planerat, men jag ska inte dit iallafall.
Jag tycker det är löjligt att köra bana o är inte alls sugen på det :rolleyes::rolleyes:
:)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Nu drar jag och lotta till mantorp och fotar lite hojar,,

klädsel för dagen är skinnställ, fortskaffningsmedlet är bil :D

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
ingen som har en svänghjulsavdragare till r1a har ingen laddning i min r1a

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ingen som har en svänghjulsavdragare till r1a har ingen laddning i min r1a

mjae, har ju haft en sån hoj och skruvat isär hela motorn, men kan inte minnas hur jag gjorde, ska kolla.
Men är du säker på att felet sitter där? har du kollat allt annat "innan" svänghjulet/generatorn?
Laddregulator, klappkontakt, mm..

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
är nog laddregulatorn mätte fel när ja grejade me skiten igår kan ju ställa om voltmetern från likström till växelström va nog nån som hade bråttom igår

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
är nog laddregulatorn mätte fel när ja grejade me skiten igår kan ju ställa om voltmetern från likström till växelström va nog nån som hade bråttom igår

Att laddregulatorn lägger av är ju inte helt ovanligt. låna en av någon med en likadan hoj o testa.
Tog korsbergavägen ut med sambon i söndags o en liten runda i Hjo.
Gött

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Min framfälg skulle behövas lagas, e lite sne. Nån som vet vart man kan göra detta för en billig penning?? Eller har nån en fälg till en gixxer 750 k8 och frammåt liggandes :) ??

Jannesson: Din framfälg passa fan inte :( Tack ändå!

Last edited:

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Min framfälg skulle behövas lagas, e lite sne. Nån som vet vart man kan göra detta för en billig penning?? Eller har nån en fälg till en gixxer 750 k8 och frammåt liggandes :) ??

Kolla med http://www.falgfixarna.se/
Dom har lagat någon bilfälg till mig för länge sedan, vet dock inte om dom jobbar med mc fälgar.
Surt att den inte passade.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

I närområdet vet jag ingen fälgfixare men bäst i sverige är Intera: http://www.intera-sverige.se/

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Tror jag mötte er gåendes på skaraborgsgatan i höjd med benidorm. Såg riktigt gött ut, många hojar ute i Söndags verkade det som..
Stämmer säkert, där nere håller vi till :)
Hur går det med R1:an? Hörde att du skaffat tillfällig garageplats i det lyxigaste industrihotellet i Skaraborg :) :)
Jag ska eventuellt ut dit en runda ikväll.

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
jag mätte upp generatorn verkar nästan hundra på de e regulatorn nu så de blir å beställa en ny imorn jävla flax ja hade i helgen att ja körde utan ljuse på så den orkade hela söndagen på kinnekulle va de nån annan änn ja på smc kurs i söndags härifrån? va en skara kille med iallafall

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
Stämmer säkert, där nere håller vi till :)
Hur går det med R1:an? Hörde att du skaffat tillfällig garageplats i det lyxigaste industrihotellet i Skaraborg :) :)
Jag ska eventuellt ut dit en runda ikväll.

Började så smått idag, får förträfflig hjälp av han som hyr garaget, så det ska säkert lösa sig. Hållar du till på västra eller östra sidan av järnvägen?

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Började så smått idag, får förträfflig hjälp av han som hyr garaget, så det ska säkert lösa sig. Hållar du till på västra eller östra sidan av järnvägen?
Jag hyr en plats mitt i så jag har ingen egen port men ingång ungefär mitt på byggnaden måste bli på östra sidan.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Coolt! Skövde som gammal MC-tillverkarstad! :)

ja coolt, en polare i GBG har pratat om detta länge men inte hitta info förnns idag, han tycker jag ska starta upp märket igen, hehe

du imorrn blir det sent i leran, kom om du har tid.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin