Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tre rullar silvertejp och en dunk morfin så hänger jag med till kullen, not!
sovit med feber nu de senaste nätterna och legat i mitt eget blod, blöder igenom fler gånger om dagen, vart uppe i en gå-stol två gånger men orkar inte stegmarkera än, kör nu lugnt killar.

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
Haha, ja me :) Men ska vi rulla ihop? Dock kan ja behöva 2 ögon och expertis o mitt framhjul sitter fast :p

Min hoj ligger tyvärr utbredd över ett helt garage, så det blir till att åka dit på fyra hjul i så fall..

sovit med feber nu de senaste nätterna och legat i mitt eget blod, blöder igenom fler gånger om dagen, vart uppe i en gå-stol två gånger men orkar inte stegmarkera än, kör nu lugnt killar.

Usch, det där lät inge vidare, då är du kvar på 84an?

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Min hoj ligger tyvärr utbredd över ett helt garage, så det blir till att åka dit på fyra hjul i så fall..

Usch, det där lät inge vidare, då är du kvar på 84an?

Jaha, o fan. Då e det inte mkt att göra hoppas du får ihop den snart. Ses där ut då kanske, ja rullar framåt 12. Dom som vill hänga på så är ja på statoil i vasastan kl 12 för att tanka.

Skönt att vart uppe iaf, benet lika spännt?

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
japp kvar 84 och lär så bli i några dagar, fortfarande elefantben ja.

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450

Lät inget vidare, hoppas du repar dig snabbt.
Fy fan vilken start på säsongen.

Btw skulle kollat med dig innan jag skrev något här, ville slippa spekulationer kring vad som hänt.
Krya på dig

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ingen här hoppas jag...

kör försiktigt nu.. inte kul när folk crashar :\

Bifogat

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    10.8 KB · Visningar: 247
  • ScreenShot002.jpg
    ScreenShot002.jpg
    17.6 KB · Visningar: 58
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ja ta det lugnt

Bifogat

• mmhm.jpg
    mmhm.jpg
    36.9 KB · Visningar: 73

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jahapp. Kl.15.00 gar racerbilen och racerslapet. Sista chansen att hanga pa te kalkbrottet.

/Lasse

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Nån som vet hur man sak få bort detta? Försökt med Jif, Yes, nån industribortagning mm. Inget får bort det, är förmodligen olja från stötdämparen.

Petter du prata väl om hur man ev kund få bort det, eller om nån anna vet :)

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    53.8 KB · Visningar: 58

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nån som vet hur man sak få bort detta? Försökt med Jif, Yes, nån industribortagning mm. Inget får bort det, är förmodligen olja från stötdämparen.

Petter du prata väl om hur man ev kund få bort det, eller om nån anna vet :)

om det är som jag tror så går det att fixa, men det är inte lätt och helst ska man ha rätt så udda grejor för att fixa.
Gällande glasen, slipa och polera i en jäkla massa steg, 1000-3000, på slutet polera med en bra maskin och olika polertrissor och olika polervätskor.
jävligt omständigt och inget jag kan göra i verkstan.
Jag fixade ett instrumenthus med sprucket glas genom att byta glas, inte heller det lätt men mer görbart om du känner en bra fräsare.
Då spänner man upp huset, centererar, delningsskiva etc och fräser ur glaset, fräser ut ett lika stort och limmar i.

Vi kan ju försöka slipa och polera men går det inte så blir det knappt bättre, men det tror jag.
Fast jag är inte så behjälplig på ett tag som du vet, hem på måndag tydligen fast då gäller träning i 5 veckor till, sen börja lägga lite tyngd på benet.
Uppe på kryckor nu och stegmarkerar, går fort framåt och jag sliter med träningen, ont som fan men det är ju enda vägen ur detta.

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
om det är som jag tror så går det att fixa, men det är inte lätt och helst ska man ha rätt så udda grejor för att fixa.
Gällande glasen, slipa och polera i en jäkla massa steg, 1000-3000, på slutet polera med en bra maskin och olika polertrissor och olika polervätskor.
Jag fixade ett instrumenthus med sprucket glas genom att byta glas, inte heller det lätt men mer görbart om du känner en bra fräsare.
Då spänner man upp huset, centererar, delningsskiva etc och fräser ur glaset, fräser ut ett lika stort och limmar i.

Vi kan ju försöka slipa och polera men går det inte så blir det knappt bättre, men det tror jag.
Fast jag är inte så behjälplig på ett tag som du vet, hem på måndag tydligen fast då gäller träning i 5 veckor till, sen börja lägga lite tyngd på benet.
Uppe på kryckor nu och stegmarkerar, går fort framåt och jag sliter med träningen, ont som fan men det är ju enda vägen ur detta.

Damn, du kämpar :) Bra de! Skvättet på svarta plasten är skit samma, kan maskera glaset å sen spraya plasten svart. Men glaset kan ja skrapa bort skiten men då blir det repor så ja tror på det du beskrev, att slipa kanske?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Damn, du kämpar :) Bra de! Skvättet på svarta plasten är skit samma, kan maskera glaset å sen spraya plasten svart. Men glaset kan ja skrapa bort skiten men då blir det repor så ja tror på det du beskrev, att slipa kanske?

Jag har en pasta för borttagning av repor här hemm. En Turtle Wax grej, det finns flera olika från Turtle Wax men denna är den bästa jag provat hittills. Jag har använt den på repiga visir med mycket gott resultat.

Vill du så kan vi prova på en liten yta, bara att hojta till!

Det är bra, kämpa på & håll ut Petter!!

Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Jag har en pasta för borttagning av repor här hemm. En Turtle Wax grej, det finns flera olika från Turtle Wax men denna är den bästa jag provat hittills. Jag har använt den på repiga visir med mycket gott resultat.

Vill du så kan vi prova på en liten yta, bara att hojta till!

Det är bra, kämpa på & håll ut Petter!!

Ja det vore skit schysst! Ja slår en pingla nån av dagarna här, ska till Skogås imorgon å lömna min framfälg men blir det inte för sent slår ja en pling.

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Hjälp

Behöver hjälp.
Är det någon som har eller känner någon som har ett lågfartsmunstycke större än orginal till en Ktm 660.
Måste ha tag i ett tills imon!!!
/Per

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln