Samåkning Skövde

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Nope, men när vill du ha din framfälg?
Har nog fått tag på ett munstycke i lidköping.
Fälgen kan vi ta närsom, jag har mer eller mindre bosatt mig på jobbet sista tiden. kanske någon här som vill har en framfälg till en gsxr 1000 k5 för en spottstyver?
Mvh Per

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
ingen som är sugen på en skitball ktm ? =) .. dick. du är ju sugen på motard , jag ska nog sluta åka hoj nu. foto är roligare =)

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
krya på dig R2.. å hoppas det inte blir alltför jävligt å ta sig tillbaka.
du kanske skulle börja virka eller samla frimärken som hobby istället :D less dangerous

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hemma igen, gött.

Gunnarback

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
2008, Kawasaki Versys
"Några" (3!!) av oss åker till "Till minne av Swedish Bikemeet" på lördag. Åker vid typ 0930 och stannar och fikar på vägen. Är det fler som ska neråt? Tanken är nog att vi åker mindre, "roligare" vägar ner och i den takt som passar var och en bäst, och samlas för att fika/äta på vägen. Vore kul om vi vart fler, eller om vi kan hänga på några andra som ska ner.

//G.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jahapp. Kl.15.00 gar racerbilen och racerslapet. Sista chansen att hanga pa te kalkbrottet.

/Lasse

Nu ar racerekipaget hemma igen. I ar ingen krasch, och en jakligt kul helg. Jag baxade runt 125an pa stadiga 1.35-tider, och tyckte det sladdade rent forbannat mycket. Sen upptackte jag att det var 1.2 bar i bakdacket (varmt), fyllde pa luft, och sen vart det 1.32.90 som bast. Jag tror att jag har insett hur man aker fort med en liten racer nu; den gillar att bli pinad och att fa sladda en hel del, samt ha extremt mycket tryck pa yttre fotpinnen. Nasta ar ska jag nerat 1.30!

Hojen gick felfritt i 2 dar, sen behagade kabelmattan bli glappig. Som tur var hade jag en i reserv, men fan vad trist att felsoka elfel i depan. Missade 2 pass pa sondag morgon pga det. Kandes orattvist just da, men gott nar hon var fixad igen.

I sommar hoppas jag stalla upp i minst ett riktigt race, enligt uppgift ar farten min helt OK.

/Lasse

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:)
fan va kul, det tycker jag verkligen att du ska
tryck på yttre, hm, finns nog nått att göra där, dock ingen spontan lösning.

Nu ar racerekipaget hemma igen. I ar ingen krasch, och en jakligt kul helg. Jag baxade runt 125an pa stadiga 1.35-tider, och tyckte det sladdade rent forbannat mycket. Sen upptackte jag att det var 1.2 bar i bakdacket (varmt), fyllde pa luft, och sen vart det 1.32.90 som bast. Jag tror att jag har insett hur man aker fort med en liten racer nu; den gillar att bli pinad och att fa sladda en hel del, samt ha extremt mycket tryck pa yttre fotpinnen. Nasta ar ska jag nerat 1.30!

Hojen gick felfritt i 2 dar, sen behagade kabelmattan bli glappig. Som tur var hade jag en i reserv, men fan vad trist att felsoka elfel i depan. Missade 2 pass pa sondag morgon pga det. Kandes orattvist just da, men gott nar hon var fixad igen.

I sommar hoppas jag stalla upp i minst ett riktigt race, enligt uppgift ar farten min helt OK.

/Lasse

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
:)
fan va kul, det tycker jag verkligen att du ska
tryck på yttre, hm, finns nog nått att göra där, dock ingen spontan lösning.

Enligt inte helt saker kalla ar banrekordet for 125r pa Gotland Ring 1.31.8 satt av helgens SM-vinnare Dennis Wilje. Kan vara fel dock.

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Vägverket har slängt ut osynligt grus på hela Rånnavägen. Nån sorts lagning antar jag att det ska föreställa.
Utan att sätta upp en enda varningsskylt..

Var grymt nära att slita omkull igår när bakhjulet sladdade hej vilt när jag gasade ut första högerböjen.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Vägverket har slängt ut osynligt grus på hela Rånnavägen. Nån sorts lagning antar jag att det ska föreställa.
Utan att sätta upp en enda varningsskylt..

Var grymt nära att slita omkull igår när bakhjulet sladdade hej vilt när jag gasade ut första högerböjen.

Vid hentorp?

Det uppmärksammades även via en insändare i SLA igår.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rånnavägen är på andra sidan stan. Långt från Hentorp. Bakom KSS.

För övrigt har de gjort samma sak på Östermalm och Kavelbrovägen, en massa klistergrus & ingen skylt!

det är ju den tiden på året, varolavägen har iaf en skylt, ta´t lugnt.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
är det någon som är anmäld , eller är sugen på att haka på upp till kinnekulle och köra med racingworld den 20:e juni ?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
dags att fixa nytt bakdäck.. mitt är slut..
kollade pilot road 2ct men så finns det A,B och C varianter.. wtf är skildnaden?
står inget på michelins hemsida..
irriterande..

Orust tur och retur igår.. underbart fina småvägar.. Mats Mladin vet vart dom finns! helt suveränt!

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
dags att fixa nytt bakdäck.. mitt är slut..
kollade pilot road 2ct men så finns det A,B och C varianter.. wtf är skildnaden?
står inget på michelins hemsida..
irriterande..

Orust tur och retur igår.. underbart fina småvägar.. Mats Mladin vet vart dom finns! helt suveränt!

Grymt, jag ska nog ge mig ut o glida en runda om en stund.
Helt off i huvudet nu.
A B& C är olika mjukhet i gummit, har dock inte koll på vilket man ska ha för gatåka

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras