Samåkning Skövde

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
trevligt, får man fråga vilken tid på dygnet?

Vi börjar bowla kl 18:00 till 19:00. Efter det får man väl välja själva hur länge man vill va kvar men det kommer ju som sagt bli mat o dryck. Vi möts upp inne på olearys kl 17:30.

Bowlingen kostar 290:- per bana. Uppdelningen kommer bli fyra per bana.

Mat vet jag inte vad det kostar om det är ett måste så kan jag kolla upp lite priser angående detta. Ju fler vi blir desto lättare. Kanske man kan få lite mängd rabbat. Alternativt om det blir fler gånger längre fram så lär vi ju få det.

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
Vi börjar bowla kl 18:00 till 19:00. Efter det får man väl välja själva hur länge man vill va kvar men det kommer ju som sagt bli mat o dryck. Vi möts upp inne på olearys kl 17:30.

Bowlingen kostar 290:- per bana. Uppdelningen kommer bli fyra per bana.

Mat vet jag inte vad det kostar om det är ett måste så kan jag kolla upp lite priser angående detta. Ju fler vi blir desto lättare. Kanske man kan få lite mängd rabbat. Alternativt om det blir fler gånger längre fram så lär vi ju få det.

det blir säkert sket bra:tummenupp

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Håller på och underhåller hojen för fullt nu i vinter, märkte även att drivpaketet börjar bli lite slitet så lika bra att byta när man ändå håller på. Någon som är bra på drev och kuggar?, hur många kuggar behöver jag gå upp i bak eller ner i fram för att få hojen lättare upp på bakhjul?. Utan att tappa all toppfart, räcker det med att gå upp 2 i bak eller 1 ner i fram?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Håller på och underhåller hojen för fullt nu i vinter, märkte även att drivpaketet börjar bli lite slitet så lika bra att byta när man ändå håller på. Någon som är bra på drev och kuggar?, hur många kuggar behöver jag gå upp i bak eller ner i fram för att få hojen lättare upp på bakhjul?. Utan att tappa all toppfart, räcker det med att gå upp 2 i bak eller 1 ner i fram?

inte för att vara elak. men med tanke på att moppepojkarna klarar av att dra upp sina aerox på slangen så beror det precis som i mitt fall mer på brist av talang ;)

jag vet att snowstormer höll på som fan och byta drevning fram och tillbaka men fick ändå inte upp den till slut köpte han en större hoj och då gick det. som sagt , brist på talang. lär dig slanga istället för att knota med drevningar :tummenupp

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
inte för att vara elak. men med tanke på att moppepojkarna klarar av att dra upp sina aerox på slangen så beror det precis som i mitt fall mer på brist av talang ;)

jag vet att snowstormer höll på som fan och byta drevning fram och tillbaka men fick ändå inte upp den till slut köpte han en större hoj och då gick det. som sagt , brist på talang. lär dig slanga istället för att knota med drevningar :tummenupp

Hade inga problem att slanga upp min moppe hade ingen aerox iofs men en x8rs, samma med motarden det var inga problem att skicka upp den. Men med en denna så blir det för ettrigt/ryckigt. Ökar man dreven med 2-3kuggar så blir det kanske lite lättare,får ju lite mera vrid, skadar ju inte att prova när man ändå ska byta drivpaket och man kan byta ut drevet mot ett större utan kostnad. Att köpa en större hoj har jag varit inne på men just nu så känner jag inte för att lägga 2500-3000kr i månaden på en halv försäkring till en 1000cc

Men tack ändå för ditt svar, även fast ditt svar var totalt orelevant mot det jag frågade och hjälpte mig absolut inte att få ett svar på min fråga :)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Hade inga problem att slanga upp min moppe hade ingen aerox iofs men en x8rs, samma med motarden det var inga problem att skicka upp den. Men med en denna så blir det för ettrigt/ryckigt. Ökar man dreven med 2-3kuggar så blir det kanske lite lättare,får ju lite mera vrid, skadar ju inte att prova när man ändå ska byta drivpaket och man kan byta ut drevet mot ett större utan kostnad. Att köpa en större hoj har jag varit inne på men just nu så känner jag inte för att lägga 2500-3000kr i månaden på en halv försäkring till en 1000cc

Men tack ändå för ditt svar, även fast ditt svar var totalt orelevant mot det jag frågade och hjälpte mig absolut inte att få ett svar på min fråga :)

det var så lite så. alltid trevligt att stjälpa sina medmänniskor :D

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
om vi inte blir fler än 4 st för heligens bowling kväll så kan vi lika gärna lägga ner det.. verkar inte som det finns något intresse överhuvudtaget.. dom som kommer e inte ens från skövde... det va värt ett försök i allafall:fakta

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
om vi inte blir fler än 4 st för heligens bowling kväll så kan vi lika gärna lägga ner det.. verkar inte som det finns något intresse överhuvudtaget.. dom som kommer e inte ens från skövde... det va värt ett försök i allafall:fakta

va fasen.. ska man behöva sitta å pilla sig själv i naveln den helgen också:4skrika

får hojjta till om du ska dra igång något igen.. skulle vara kul att lära känna lite vettigt folk som inte vill prata om fotboll helatiden:huvet

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
joo det hadde ju vart roligt men som jag ser det så blir det ju ingen folk. lite pinsamt o ringa o säga att vi bara blir 4 st.. när dom förväntar sig nån stans mellan 10-20st. Som sagt det va värt ett försök. lära känna folk lär du väl göra under sommaren snart drar ju hojsäsongen igång o då blir det säkert flera tillfällen man kan ut o åka ihop med andra..

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
nån som har nån erfarenhet av syateljen i skövde? tänkte lämna in mitt ställ för att korta av benen lite?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nån som har nån erfarenhet av syateljen i skövde? tänkte lämna in mitt ställ för att korta av benen lite?

gissar att du menar ändringateljen inne i centrum?
dom va bra förr men nu vet jag inte, skulle föreslå att du kollar med Läderverkstan i Tidan, Berit där har fixat en del åt mig förr, 0500-47 08 39

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0