Samåkning Ulricehamn

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Kan inte alls denna vecka tyvärr, sålt min gamla Yamaha FJ1100 till en kompis så vi kommer att serva och skruva hela helgen så ni får ha kul utan mig. Nästa vecka är jag på igen dock. :tummenupp

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
är i örebro hela helgen :tuttar så jag lär inte dyka upp. men om det är någon som är sugen att ta en tur på fredag så är jag lätt på. så länge man hinner hem till rockklubben som ska vara på pluto. nån mer som ska dit?

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
är i örebro hela helgen :tuttar så jag lär inte dyka upp. men om det är någon som är sugen att ta en tur på fredag så är jag lätt på. så länge man hinner hem till rockklubben som ska vara på pluto. nån mer som ska dit?

Japp efter 18 så kan jag på fredag! kanske kan sticka iväg lite tidigare om jag har tur.

kommer det va bra ös på fredag då?

Fan verkar som vi inte blir så många på söndag. Är du med Andresen ?

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Japp efter 18 så kan jag på fredag! kanske kan sticka iväg lite tidigare om jag har tur.

kommer det va bra ös på fredag då?

Fan verkar som vi inte blir så många på söndag. Är du med Andresen ?

låter gött! ska ju bli riktigt fint väder i helgen har jag hört. inte kollat på smhi än dock.

ingen aning om hur öset kommer att vara men hoppas kan man ju alltid. dom hade nån artikel om det i tidningen. jag o grannen ska antagligen dit iaf.:yoparty :yoparty

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
låter gött! ska ju bli riktigt fint väder i helgen har jag hört. inte kollat på smhi än dock.

ingen aning om hur öset kommer att vara men hoppas kan man ju alltid. dom hade nån artikel om det i tidningen. jag o grannen ska antagligen dit iaf.:yoparty :yoparty

ja alla dagar här nu framöver ska bli stört bra! ska vi försöka boka nått på fredag kväll då? vore skoj å dra en liten sväng.
Ska snacka med joni med och en polare till om dom är på! Men söndag. Andresen tar du täten då eller??

Ah fan det läste jag. verkar bli coolt. kul att dom gör nått nytt.

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
ja alla dagar här nu framöver ska bli stört bra! ska vi försöka boka nått på fredag kväll då? vore skoj å dra en liten sväng.
Ska snacka med joni med och en polare till om dom är på! Men söndag. Andresen tar du täten då eller??

fredag är då bokad! kl 18.00 eller? ska se om en polare ska med o åka. han jobbar nog fram till rätt sent men skam den som ger sig.

nån mer som ska med här ifrån eller?

jo nya saker behövs verkligen i denna stan..

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen

läget i helgen är som så att jag och sambon får hem våran nya hund och sofie jobbar hela helgen så enda tiden jag jan i helgen är söndag förmiddag fram till 13:30. Man är det någon morgonpigg rackar som vill med ut och köra så kommer iaf jag att åka en tur på söndag förmiddag. då sticker jag ut vid 9:30-10:00 tiden... Någon som är på?? Tänkte köra en utav mina favorit vägar från falköping och upp till götene och sen lite småvägar tillbaka igen:yoparty

Edit: Har uppdaterat i första inlägget om tid och platts för både fredag och söndag!!!

Last edited:

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
läget i helgen är som så att jag och sambon får hem våran nya hund och sofie jobbar hela helgen så enda tiden jag jan i helgen är söndag förmiddag fram till 13:30. Man är det någon morgonpigg rackar som vill med ut och köra så kommer iaf jag att åka en tur på söndag förmiddag. då sticker jag ut vid 9:30-10:00 tiden... Någon som är på?? Tänkte köra en utav mina favorit vägar från falköping och upp till götene och sen lite småvägar tillbaka igen:yoparty

Edit: Har uppdaterat i första inlägget om tid och platts för både fredag och söndag!!!

*host* toffel :tungan. Nä då förstår jag att du har lite svårt att komma ifrån i helgen. Jag ska dynga ner mig själv på lördag kväll tänkte jag så att den tiden kan bli sjukt tuff för mig! Så jag kommer köra på eftermiddagen. Men verkar bara bli jag på söndag eller?

Japp 18.00 på fredag blir perfekt. Hämtade föresten hojjen i morses :yoparty Fy fan va underbart. synd bara att man började jobba nu så man inte kan köra. men ikväll så !!! Måste försöka få med fler att köra. Vet ju att det finns massvis av hojjåkare i stan.

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Hmm... ska kolla hur det serut på Fredag kväll... Kanske kan en stund på kvällen. Men om du inte dyngarner dig fullkomligt på lördagkväll så är det väl klart att du hänger med på söndag papparazzi eller är du morgon trött ;)

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
Hmm... ska kolla hur det serut på Fredag kväll... Kanske kan en stund på kvällen. Men om du inte dyngarner dig fullkomligt på lördagkväll så är det väl klart att du hänger med på söndag papparazzi eller är du morgon trött ;)

'Tror nog du kan smita iväg på fredagkväll en sväng :D

Nja kan nog säga med en gång att jag inte kommer va körbar förän vid 3 halv 4 snåret på söndagen hehe! Du kan inte alls då eller ?

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Inte helt omöjligt att jag dyker upp på fredagkvällen, vet inte säkert än men ni märker om jag dyker upp.

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
kollade upp min fredag... och kvällen är helt körd för min del:( Är själv hemma med båda hundarna! Men om ni vill så kan ni ta svängen förbi mitt hus så bjuder jag på kaffe :)

jaja jag får väl köra alla fina, släta, kurviga och extremet roliga vägar själv på Söndag :7peta

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
kollade upp min fredag... och kvällen är helt körd för min del:( Är själv hemma med båda hundarna! Men om ni vill så kan ni ta svängen förbi mitt hus så bjuder jag på kaffe :)

jaja jag får väl köra alla fina, släta, kurviga och extremet roliga vägar själv på Söndag :7peta

kan du inte plocka med dig hundarna på hojen då? :D har annars två packväskor du kan låna. e inte den andra större än den vi såg i söndags så ska det inte vara några problem att få ner dom där. :tungan

Japp 18.00 på fredag blir perfekt. Hämtade föresten hojjen i morses :yoparty Fy fan va underbart. synd bara att man började jobba nu så man inte kan köra. men ikväll så !!! Måste försöka få med fler att köra. Vet ju att det finns massvis av hojjåkare i stan.

blev det nåt åka av då? själv tog jag hojen till jobbet (borås..) o självklart så hamnar man bakom piketbussen.. 110 på motorvägen är inget kul.. lite kallt var det dock på hemvägen.

Last edited:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Haha ja det kanske skulle vara fränt att ta med hundarna.. njä det får nog va tror jag. Valpen är redan större än den du såg i söndags, å större kommer den bli. en fullvuxen bullmastiff väger ca 60kg så man vill ju inte vänja den vid hojåkning efter som den inte kommer kunna följa med när den blir större :hihi
Nej allvarligt Sömdag förmiddag är det som gäller för mig ingen annan tid i helgen funkar.

KalleRoadrunner

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2008
Hoj
Yamaha XT660Z tenere -13
Haha ja det kanske skulle vara fränt att ta med hundarna.. njä det får nog va tror jag. Valpen är redan större än den du såg i söndags, å större kommer den bli. en fullvuxen bullmastiff väger ca 60kg så man vill ju inte vänja den vid hojåkning efter som den inte kommer kunna följa med när den blir större :hihi
Nej allvarligt Sömdag förmiddag är det som gäller för mig ingen annan tid i helgen funkar.

Ja är morgonpigg! så ja borde kunna åka med på söndag,,
Vet dock inte om ja kan hålla sporthojstempo med min Kawasaki Vn 1500. :huvet

Ca hur långt hade du tänkt att åka?
Ha de gott/:yoparty

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
blev det nåt åka av då? själv tog jag hojen till jobbet (borås..) o självklart så hamnar man bakom piketbussen.. 110 på motorvägen är inget kul.. lite kallt var det dock på hemvägen.

hehe ja det kan jag lova att det blev! på kvällen körde vi en jäkla runda. Vi mötte även 5 stycken sporthojjar i stan som tydligen är Uhamnare allihopa. Ska försöka snacka med dom så fler kommer att va med på körningarna.

Hur ser det ut på fredagkväll för alla nu då? är det några som vill köra?

KalleRoadrunner

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2008
Hoj
Yamaha XT660Z tenere -13
Är de ok om en glidare åker me?
Eller åker ni fort på era turer?
ja hade en triumph sprint ST förut... men mina handleder
gick nästan av :va

Wolfkin

Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Alla är välkomna :tummenupp

Hitills när vi bara har varit sporthojar har tempot legat runt 100-110 men vi anpassar givetvis efter vad folk känner är bekvämt.

Fredag, småvägar upp till Andrésen och en kaffe låter utmärkt för mig. :)

Last edited:

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
Är de ok om en glidare åker me?
Eller åker ni fort på era turer?
ja hade en triumph sprint ST förut... men mina handleder
gick nästan av :va

Men självklart ska du åka med =)
Vi får anpassa tempot efter hur många vi är och vad för hojjar alla har.

Håller med Wolfking där. Upp på fika hos Fredrik e perfekt.
Ska vi säga 18.00 på marknadsplatsen då?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept