Samåkningstråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Imorgon kl. 12:00 börjar den årliga Maj-kortegen i E-tuna :)

Det kanske vore något!? Visst startar den runt Vilsta någonstans, och slutar ute vid Gröndal (mina enduro-krokar...). Iofs är det arbetsdag inför sextimmars, just därute (på endurospåret) imorgon, som jag tänkte ducka för. :D

Det kan nog bli en del tråkningar om jag dyker upp i gimpsuit och äter glass.. :hihi

/J

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Det kanske vore något!? Visst startar den runt Vilsta någonstans, och slutar ute vid Gröndal (mina enduro-krokar...). Iofs är det arbetsdag inför sextimmars, just därute (på endurospåret) imorgon, som jag tänkte ducka för. :D

Det kan nog bli en del tråkningar om jag dyker upp i gimpsuit och äter glass.. :hihi

/J
Stämmer bra det, eftersom jag flyttade hit har jag egentligen ingen aning om vart den börjar och vart de slutar... men i Vilsta börjar det iaf, men vet inte exakt vart. Jag har råkat bli medbjuden till något MC-gäng här i Tuna och dessutom lovat en kompis att skjutsa honom imorgon..
Han är lite skraj för att åka hoj, har endast åkt med någon gång och då bakpå en "tuck-tuck" :tummenupp

Kan ju bli gaaaanska kuuuuul :hihi

Morran

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
ingen för tillfället
:hej efter påtryckningar från SGM ;) Kanske ja som nykomling oxå kan hänga på en sväng på sönda, bara för & "presentera mig" innan ja försvinner ur landet :p kan inte bestämma nått just precis nu, men ja kikar in här å ser om de e någe på gång om ja har möjlighet på sönda :)

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Man kanske ska skruva i DB-killersen för att inte reta Harry Haffa i onödan o joina:)Tid o plats vid fint väder bara då?:va

Kl 11.00, OKQ8-macken vid McDonalds på Hälla. Kollar vädret ikväll så bestäms det definitivt då. Österut är det tänkt.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Hur långt?? Kan man haka på?

Min tanke var Vaxholm och då är det nog för långt för herrn, dock så visar SMHI regn medans dom andra visar uppehåll, hur f..n ska man kunna bestämma något när det är så osäkert.
Jag åker till OKQ8 ute på Hälla till kl 11.00 om det är upphåll så får vi se!

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Kom precis hem från en toppentur med JD och Hejje. Det vart österut på riktigt fina vägar, solsken hela tiden, men det krävdes dock lite planering för att komma hem utan regn. Nåt enstaka stänk på kåpglaset. Imorgon blir det tvätt för hela slanten.:yoparty

Bifogat

• SH.jpg
    SH.jpg
    72.7 KB · Visningar: 57
Last edited:

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Min tanke var Vaxholm och då är det nog för långt för herrn, dock så visar SMHI regn medans dom andra visar uppehåll, hur f..n ska man kunna bestämma något när det är så osäkert.
Jag åker till OKQ8 ute på Hälla till kl 11.00 om det är upphåll så får vi se!

Då tar jag ett var runt bensinstation och sen hem... :D

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Kom precis hem från en toppentur med JD och Hejje. Det vart österut på riktigt fina vägar, solsken hela tiden, men det krävdes dock lite planering för att komma hem utan regn. Nåt enstaka stänk på kåpglaset. Imorgon blir det tvätt för hela slanten.:yoparty

Jepp var en kanondag, finfin hojåkning och avslut med posörsallad i solen på kajfiket, inte fel :tummenupp

Hoppas på finväder imorgon också, då möter jag upp vid ok/q8 hälla :yoparty

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jepp var en kanondag, finfin hojåkning och avslut med posörsallad i solen på kajfiket, inte fel :tummenupp

Hoppas på finväder imorgon också, då möter jag upp vid ok/q8 hälla :yoparty

Här kom det en liten skur på morgonen, men det verkar som det ändå skall vara hyffsat mot Tokholm ? Jag tar mig in ialla fall, kommer ingen mer så slurpar jag i mig en milkshake o åker hem.

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Jag skjuter lite på min medåkning med er grabbar ;) Min TLR behöver ett nytt drivpaket (akut), den rullar nada mil innan jag har bytt... än så länge är det inte beställt, åker på semester i slutet på nästa vecka så hon får nog stå ett par-tre veckor innan byte :(
Det suger men båda dreven och kedjan är i skräck-skick, törs fan!!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Missade dagens åktur med aRWe i spetsen :huvet :gnissla då jag tyckte vädret såg dåligt ut vid 9, somnade om och vaknade försent och såg att vädret var bra :näsblod ..

Därför tänkte ev. jag och Hard Grit åka på en mindre söndagstur, ingen rutt är spikad, men det kan vi ju lösa på plats vi som dyker upp.. Siktar på att ses ungefär vid 16.00 nånstans i v-ås, och utgå därifrån. Någon som vill haka på?

Skriv här så kommer vi överrens om mötesplats och exakt tid..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Missade dagens åktur med aRWe i spetsen :huvet :gnissla då jag tyckte vädret såg dåligt ut vid 9, somnade om och vaknade försent och såg att vädret var bra :näsblod ..

Därför tänkte ev. jag och Hard Grit åka på en mindre söndagstur, ingen rutt är spikad, men det kan vi ju lösa på plats vi som dyker upp.. Siktar på att ses ungefär vid 16.00 nånstans i v-ås, och utgå därifrån. Någon som vill haka på?

Skriv här så kommer vi överrens om mötesplats och exakt tid..

Jag lägger en isblåsa på min fotjäkel...och det kanske blir en liten tvätt på Millen.. :slicka

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati