Samåkningstråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är ute och "BoMbaRSåInÅtHeLvEtE!!111!!!" för mig själv. :D

Jo, det är dags att testa lite samåkning igen. Tycker bara att det har varit lite väl mycket fikasnack ibland. Det lockar inte mig iaf. Men alla är vi ju olika.

Man kan ju göra både-och. :) Och nog är det tempo för den vildaste av oss stundtals, eller, alla kör precis så fort de vill själva.
Jag åkte ju med dig en sväng på millen, och du passar nog bra över oti-åsen med gabor2... ;)

Men det är klart, är man suring eller bara allmänt socialt handikappad är det ju drygt när man måste stanna och ta av sig krukan. :hihi

/J - inflyttad suring, s.k. "stanare"

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag är ute och "BoMbaRSåInÅtHeLvEtE!!111!!!" för mig själv. :D

Jo, det är dags att testa lite samåkning igen. Tycker bara att det har varit lite väl mycket fikasnack ibland. Det lockar inte mig iaf. Men alla är vi ju olika.

Häng med och fika om du vill, det är ingen som kommer att skratta åt dig.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ähhh... Hela Köpings/Västerås-ligan (Gabor2, Kokt korv, Sportis, Belse72, g.a.z.o.l.i.n.e, SGM och jag (glömde jag någon?)) körde lugn grupp på Gälleråsen igår! :fakta

Mina däck talar annat språk än lugn grupp..det var skönt att steka några riktiga sporthojar igår, och äldre större hojar med dubbla litervolymen och ca 50 hk övertag..men man får jaga hårt fan på rakorna och på hårt på hejdarna för passera vissa..(så man kom ifatt dem, och hade kraft på rakorna att passera när man låg bak i röven på dem..är detta Ghey att säga:D)

Underbar dag, total harmoni de 2 sista passen, man passerade nog sina 70% trots värme, och en hård dag i skinnstället, men det är så underbart när man ser någon längre framför och man lyckas efter några kurvor jaga fatt och planera passering. Ok köper att jag blev passerad både av gabor 2 någon gång och korven med på rakan, samt även kribban viffrade förbi mig på rakan:Bugar Sen var det bara ett par duccar som passerade någon gång, samt Kongo som kör jeffligt snyggt o snabbt:tummenupp, resterande var passeringar man gjorde

Skulle var kul att se resultatet om ni ger mig en retta:yoparty :yoparty

Last edited:

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
rakor :va sista kurvan innan ejjes :fakta hehe japp du saknar effekt på banan .... möjligen om det hade varit krokigare att du hade lajjat men nu ... icke.

Mina däck talar annat språk än lugn grupp..det var skönt att steka några riktiga sporthojar igår, och äldre större hojar med dubbla litervolymen och ca 50 hk övertag..men man får jaga hårt fan på rakorna och på hårt på hejdarna för passera vissa..(så man kom ifatt dem, och hade kraft på rakorna att passera när man låg bak i röven på dem..är detta Ghey att säga:D)

Underbar dag, total harmoni de 2 sista passen, man passerade nog sina 70% trots värme, och en hård dag i skinnstället, men det är så underbart när man ser någon längre framför och man lyckas efter några kurvor jaga fatt och planera passering. Ok köper att jag blev passerad både av gabor 2 någon gång och korven med på rakan, samt även kribban viffrade förbi mig på rakan:Bugar Sen var det bara ett par duccar som passerade någon gång, samt Kongo som kör jeffligt snyggt o snabbt:tummenupp, resterande var passeringar man gjorde

Skulle var kul att se resultatet om ni ger mig en retta:yoparty :yoparty

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
rakor :va sista kurvan innan ejjes :fakta hehe japp du saknar effekt på banan .... möjligen om det hade varit krokigare att du hade lajjat men nu ... icke.

Passerade du mig där oxå:va Kommer mest ihåg på näthinnen då jag, gabor och richard låg nästan jämnsides på den rakan, precis före knycken upp mot ejjes Kommer mkt väl ihåg på långrakan då en blå retta passerade:gnissla
:D

Marängen

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Suzuki GSXR 750
samåkning

Är d nån åkning som man kan hänga med på i veckan? får se om ja lyckas hålla samma tackt som er isf är lite ringrostig!! :tungan

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Stackars ak4 hade nog ställt in sig på en lugn afton på banan i lugn grupp... och så hamnar hon mitt i Köpingsligan! :näsblod

Tillsammans med Suraligisten och Rytterneligisten:D inget negativ då ligist borde vara singularis av liga:tungan

Är d nån åkning som man kan hänga med på i veckan? får se om ja lyckas hålla samma tackt som er isf är lite ringrostig!! :tungan

Jepp säger som SGM gört:)

Köping straxt före kl 18:00 med soppa i tanken, så skall du få åka fina vägar=sportisgaranti:tummenupp

Tisdagstråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=185808&page=29

Last edited:

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17

Idag åker vi 2 nykokta från V-ås för att möta upp Köpingsligan. Rullar 17:30 från OKQ8 vid Cykelringen mot Köping. Antagligen ligger vi sist i "kön" och pejlar läget.

Och på torsdag blir det antagligen en egenordnad rookietur i V-ås-trakterna för de som vill hänga på. Då pratar vi inte Köpingstempo ala Gabors-gashand, utan mer soft sommartempo och kanske en fika.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Idag åker vi 2 nykokta från V-ås för att möta upp Köpingsligan. Rullar 17:30 från OKQ8 vid Cykelringen mot Köping. Antagligen ligger vi sist i "kön" och pejlar läget.

Och på torsdag blir det antagligen en egenordnad rookietur i V-ås-trakterna för de som vill hänga på. Då pratar vi inte Köpingstempo ala Gabors-gashand, utan mer soft sommartempo och kanske en fika.

Idag kommer jag hålla igen, blir en fin inspirerande runda, de som vill åka 130+ får åk förbi mig om jag ligger först....

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition

Det är bättre att försöka hålla sig till sin takt än att försöka hålla någon annans. Större chans att hålla hjulen på asfalten då...:)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning