Samåkningstråden

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Vädret ser ut att hålla, ska försöka dra med mig 2st (Humlan och Tomaten)

De kunde inte komma, men jag dyker upp iafalla :tummenupp

Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag kommer inte att följa med till E-tuna, det kommer att bli en tur till Uppsala-Enköping (småvägar) istället.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Tack för en fin dag alla som va med och åkte!
Var jätteskoj, kommer hänga på flera gånger.

tog faktiskt ända till Kvicksund innan jag kom på att jag inte alls skulle till V-ås, skulle ju till Sura och mecka hoj.

Snickrade ett eget depåstöd, tog loss bakhjulet men fram sa tvärnit. Specialhylsa måste man ha, tur att biltema öppnar 08 och har det för 40 spänn ;)

Blir nog ingen pulverlack heller, måste pressa ut lagren osv det orkas inte. Så det får bli vanlig fälgfärg istället hos TBM hoppas jag om dem har tid.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tack för en fin dag alla som va med och åkte!
Var jätteskoj, kommer hänga på flera gånger.

tog faktiskt ända till Kvicksund innan jag kom på att jag inte alls skulle till V-ås, skulle ju till Sura och mecka hoj.

Snickrade ett eget depåstöd, tog loss bakhjulet men fram sa tvärnit. Specialhylsa måste man ha, tur att biltema öppnar 08 och har det för 40 spänn ;)

Blir nog ingen pulverlack heller, måste pressa ut lagren osv det orkas inte. Så det får bli vanlig fälgfärg istället hos TBM hoppas jag om dem har tid.

Det tar ca 30 min att få ut dom gamla lagrena, dom kan man slå ur för dom ska kastas ändå (man sätter inte tillbaka använd skit).

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Det tar ca 30 min att få ut dom gamla lagrena, dom kan man slå ur för dom ska kastas ändå (man sätter inte tillbaka använd skit).

Aaah okej. Ska se om jag får ut dem nu på morgonkvisten isåfalla!
Fan känns nästan som det börjar bli en teknik mektråd av mig alltså :confused:
Updatering: Eftersom jag inte vill ha hojen stående så kommer jag kladda själv. :banana Fixar lager och ev. pulverlack om mitt jobb ser dåligt ut i slutet av sommaren. Ringde runt lite osv och 2 veckor för blästring, lika lång tid nästan för lack. Min plan såg ut såhär för idag.

08:00-Biltema för att köpa hylsan så jag får bort framhjulet (så här långt håler jag schemat)
08:50-sura däckcenter krängt av däcken och jag på väg in mot stan igen för bläst/lack (11:05 har jag fälgarna från däckcenter, inte dåligt jag har hunnit med en del på hojen, öppnade luftburken och hittade ett nästan nytt KN filter :tummenupp Fixade även till en regskylthållare då den klåparen som satt dit regskylten inte gjort det direkt bra :3freak
)
Någon gång på EM skulle fälgarna varit klara, hinner sen in till däckcenter coh får på däcken, hojen körklar till senaste 19:00 :rolleyes: (c:a 3 veckor minst tar det)

Tidsoptimist jag NEEEEJ :fyllisar

Lackar fälgarna idag så förmodligen har jag ihop hojen till torsdag-fredag bara bromsskivan har kommit (annars kör jag med gamla) Ska utvärdera under sommaren hur bra vita fälgar är, ser ut osv så pulverlack i höst när jag vet 100% vilken färg jag ska ha.

Ska bli mkt bra väder i helgen!!
18 grader och SOL.

Jag hade tänk köra hela helgen, börja med en förmiddagstur sen vore det skoj att dra till Bogesund/bulten på EM !! Skulle funka kl. 13 vid station? :banana

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sura däckcenter? Däck-Affe heter det. :D Är du suring mao?

Jag lurar på något till helgen jag med, beror lite på snuvan...börjar klia i fingrarna redan (har inte suttit på Millen sedan bankursen på Gelleråsen i lördags :gnissla ).

/J

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Sura däckcenter? Däck-Affe heter det. :D Är du suring mao?

Jag lurar på något till helgen jag med, beror lite på snuvan...börjar klia i fingrarna redan (har inte suttit på Millen sedan bankursen på Gelleråsen i lördags :gnissla ).

/J

Har bott i Sura några år japp!

Blir åka av! Ruskigt snabb leverans av hojdäck och bromsskivan inkom till bussgods idag. Bara däck-affe fixar biffen :)

Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Kommer det att bli nån körning imorgon eller på lördag? Eller det måste det bli...

Jo är sugen i morrn lördag då...

Ska bli mkt bra väder i helgen!!
18 grader och SOL.

Jag hade tänk köra hela helgen, börja med en förmiddagstur sen vore det skoj att dra till Bogesund/bulten på EM !! Skulle funka kl. 13 vid station? :banana

Dra till Bogesund/Slingerbulten om man ska starta kl 13 blir lite hårigt.
Funderar dock på köra på lördagen.

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Jag kanske kan haka på ikväll vildsvin, ska försöka komma ifrån jobbet vid 14 och sätta ihop cykeln så borde inte va något problem, 1830 vid station?

-arwe klart vi kan åka tidigare jag e rätt morgonpigg nu på sommaren, vaknar alltid innan 07 utan klocka :D:D:D

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Du postar här enl rutin när det är dags på lördag?

Jag kommer att ta en tur idag (fredag) om någon är sugen på att hänga på? Ca kl 18:30?

Jag kör förmodligen ikväll jag med.. Ska vi spika 18.30 station för dom som vill åka lite? :yoparty

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag dyker upp vid stationen 18.30 - kanske mest för att säga hej, är fortfarande lite småsnuvig. :gnissla

/J - hojabstinens

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
men GAAAAAH!! Vill med åka imorgon :( ikväll 19.30 får jag sitta 5 minuter på hojen. Hem till garaget. Sen kommer jag inte kunna åka något förens på måndag. JÄÄVLA F*TT JOUR!

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Har lite meck i morgon förmiddag så det får bli en tur på efftermiddagen.
Kl 13.00 på station hinner jag till.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...