Samåkningstråden

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Det blev en liten mystur ikväll. Jag, JackDaniels, SGM och Gixxerchrille (?).
Kanske hakar på imorgon om det inte är FÖR fint väder. :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Klart trevlig spontantur - lite mycket grus stundtals, och en helgalen mercakombi ( :confused: ), men i sällskap med så gött folk är det lätt att hålla uppe humöret i alla fall. :yoparty

Kan nog bli en tur imorgon med, bäst att ta vara på finvädret.

JD lär panikmecka bakdäck, wheelandet tar ut sin rätt tror jag visst. :hihi

/J

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Klart trevlig spontantur - lite mycket grus stundtals, och en helgalen mercakombi ( :confused: ), men i sällskap med så gött folk är det lätt att hålla uppe humöret i alla fall. :yoparty

/J

wheela spar på däck eller åtminstånde ett däck:tummenupp

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Det blev en liten mystur ikväll. Jag, JackDaniels, SGM och Gixxerchrille (?).
Kanske hakar på imorgon om det inte är FÖR fint väder. :)

Ja blev en fin vända på lite blandade vägar mot Salahållet, Riktigt kul! Var ju lite mindre roligt när jag å Geiger höll på att parkera hojarna inuti bagagen på en mercakombi, som sekunderna senare höll på att få ett stycke SGM rätt in i sidan :huvet Karln som körde den bilen lär inte haft många rätt :död

/J

Ja sällskapet var grymt som vanligt, sånt som gör hojlivet så jäkla kul :tummenupp blev även avslut med kaffe på kajfiket, trevligt..

Jaa högfartstest och slangningsförsök tog ut sin rätt, visste att däcket var sunkigt, men trodde jag skulle fått ut lite mer ur det iaf.. Synd att man inte hinner få det omlagt före ev. åktur imorgon, blir väl antingen att ställa in, eller chansa och hoppas man kan köra några mil till iaf :gnissla

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ja blev en fin vända på lite blandade vägar mot Salahållet, Riktigt kul! Var ju lite mindre roligt när jag å Geiger höll på att parkera hojarna inuti bagagen på en mercakombi, som sekunderna senare höll på att få ett stycke SGM rätt in i sidan :huvet Karln som körde den bilen lär inte haft många rätt :död

...en jävla tur man gjort till en vana att förutsätta att folk är totalt vanvettiga, och hade lite på känn att tokfan skulle svänga.
Mercakombin låg en bra bit framför mig, i krypfart ute på vägrenen, med anslutande väg till vänster säg 100 meter längre fram, jag tolkade det först som att han var hyvens och släppte mig, började pilla ned i lådan för en geschwinnt omkörning...
Tur som fan så anade man ugglor i mossen och backade av istället - när tokfan bara vrider på ratten och svänger vänster...inga blinkers, ingen förvarning och inte något vinglande, utan helt resolut bara pang på, från vägrenen, över båda vägbanorna.

Även om man hade marginaler, och var delvis beredd på det så dök det upp en del "tänk om"-tankar, och då var man inte medveten om att grabbarna precis nyligen nästan fått kontakt med samma lirare som tydligen bara styrde rakt ut i vägen även för dem.

Han lär ha varit 100 år gammal, stelopererad, full och påtänd samtidigt. :gnissla

Det körs inte om när det är vänstersväng möjligt...tur man hade det med sig idag.

/J

Last edited:

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Har lite meck i morgon förmiddag så det får bli en tur på efftermiddagen.
Kl 13.00 på station hinner jag till.

Har nu besiktat samt servat hojen, så jag funderade på att hänga med på ngn gemensam körning och lära mig lite nya vägar samt lära känna hojåkare i stan.

Undrar därför (som "inflyttad") vilken "station" du syftar på? Tågstationen eller ngn annan?

Annars varit på after work på Blue Moon Bar ikväll, där maten var slut men dock inte ölen. Så känner jag mig kry imorgon dyker jag också upp till kl 13 (bara jag vet var jag ska komma).

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Har nu besiktat samt servat hojen, så jag funderade på att hänga med på ngn gemensam körning och lära mig lite nya vägar samt lära känna hojåkare i stan.

Undrar därför (som "inflyttad") vilken "station" du syftar på? Tågstationen eller ngn annan?

Annars varit på after work på Blue Moon Bar ikväll, där maten var slut men dock inte ölen. Så känner jag mig kry imorgon dyker jag också upp till kl 13 (bara jag vet var jag ska komma).

Tågstation, vi står alldels vid infarten, går inte att missa.

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Det där med bilen som svängde vänster lät inge vidare, tur att ingen skadade sig..

Antar att det blir landsvägs körning för er imorrn?

Om ni mot all förmodan skulle köra runt lite i stan så kanske man kan smyga med lite :D

Kanske lite fler sporthojjan än gixxerchrille som vill köra lite mot kvällen också?
Vore väldigt trevligt om fler vill hänga på :D

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Det där med bilen som svängde vänster lät inge vidare, tur att ingen skadade sig..

Antar att det blir landsvägs körning för er imorrn?

Om ni mot all förmodan skulle köra runt lite i stan så kanske man kan smyga med lite :D

Kanske lite fler sporthojjan än gixxerchrille som vill köra lite mot kvällen också?
Vore väldigt trevligt om fler vill hänga på :D

Jag föredrar en kvällstur iaf. Dock så är jag inget för att köra runt i stan.

Får jag lov att ifrågasätta val av mötesplats också?! Från vilket håll man än kommer, så tar det ju 10 minuter att traggla sig igenom stan ner till stationen, och likaså när det är dags att dra iväg på turen, som i regel inte innefattar stadskörning. Tunbytorp, Erikslund, Hälla etc, vore inte det smidigare? En mack är ju inte heller en dum idé, med tanke på att vi ändå kör petroleumslunkande monster.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

Får jag lov att ifrågasätta val av mötesplats också?! Från vilket håll man än kommer, så tar det ju 10 minuter att traggla sig igenom stan ner till stationen, och likaså när det är dags att dra iväg på turen, som i regel inte innefattar stadskörning. Tunbytorp, Erikslund, Hälla etc, vore inte det smidigare? En mack är ju inte heller en dum idé, med tanke på att vi ändå kör petroleumslunkande monster.

Förslag på mötesplatser är ju alltid bra! Även folk som kanske kommer utsocknes och om "rutten" är planerad så kan de "joina" på när tåget kommer.
Är ju lite även för den som vill ut och åka som kan säga att man träffas upp vid Pizza hut på hälla vid en tid. För min del är det underordnad betydelse bara jag vet vart jag skall ta vägen:tummenupp Även om det blir en "panikåkning" man skriver jag vill ut NU o köra man får 2-3 svar, så är det ju fritt att välja uppsammlingspunkt så länge alla vet var:)

Vi har oxå haft mötesplats ett tag vid gamla Funbike vid Erikslund.

Lakritsremsan är ju en forumsbaserad klubb numer utan medlemsskap och avgifter, så det finns inga gamla regler som är inskrivna med sten, men det är ju även praktiska själ man har haft Järnvägsstationen, de flesta känner till det per automatik, ändrar man för mycket vet inte folk vart man ska åka för att samlas till slut.

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag suktar svårt efter att insupa lite mc-kultur idag - skall ut och pilla på en frisk kedja då den gamla började se lite maläten ut...och ta mig en funderare, men det lutar åt en bult-tripp..

Edit - ny RK-x-ring-värsting monterad, clipslås tillsvidare (hade det på gamla kedjan med), Millen lite avvaskad, och resplaner smidda! :yoparty

Kribban, jag och Surgixxer-Micke siktar på Torsångsfiket (Borlänge) via lite småvägar, samling i Skultuna 13:10 vid konsumaffärn'.

Be there, or be #

/J

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Har lite meck i morgon förmiddag så det får bli en tur på efftermiddagen.
Kl 13.00 på station hinner jag till.

Najs tur det vart! Som ni märkte så åkte jag tråkvägen hem från Munktorp. Hur gick det för petroleoumhaveristen till slut? Tänk att man missar allt det roliga!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Galet skoj tur idag, det blev jag, Kribban och Surgixxer-Micke som tog en gedigen runda... :D

Skultuna (jag fick åka Ramnäs-Skultuna lätt inspirerat, var lite sen...) - Salbohed - Norberg, med fikastopp mitt i marknad, moppar överallt och macka på Elsas - Hedemora, vidare ut mot Långshyttan - Skedvi och till målet för dagen, kulglass på Torsångs Café i underbar eftermiddagssol nere vid vattnet. :yoparty

Hemresan blev via Romme - Trollsjöheden - Smedjebacken - kebab i bröd i Söderbärke - trökvägs-66:an till Fagersta - och sedan full attack från Oti krog till Färna (jävlar så skoj den vägsnutten är, precis i min smak) - lite mer sansat resten av vägen Kolsva - Köping - raketbränsle (dubbel espresso) och lite vatten på McD Köping, och vidare hem på gamla vägen mot Västerås...och jag fick mig en tur på Suraåsen igen.

Lite över 30 mil, ingen ström i kameran ( :huvet ) - men det gjorde gött för kropp & själ, eller som Gabor2 säger, att vägkriga är som balsam för själen. :hihi

Varierande vägar, vi körde lite efter smcs karta över fina hojvägar från Hedemora, och man lär undra vem som ritat in de vägarna...(fiskebåtschaufförer som vill åka milslånga landsvägsrakor? :rofl ).

Men, Oti-Färna och Suraåsen är svårslagen i krokarna häromkring....tiden var knapp, så jag får visa Kribban Sundängesvägen nästa gång vi är i Kolsva.

/J - med en kall newcastle i näven, Millen på avkylning och ett visir som ett veritabelt smörgåsbord av flygfä-delikatesser.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Skitfin vända, kört nästan samma själv fast norberg till söderbärke sen kolsva osv på den fina fina vägen!

Bästa dagen i år lätt allt perfekt. dock skrapades inga knäpuckar, för stel helt enkelt måste stretcha ikväll så imorn laddar jag fullt på åsen, ska försöka hålla mig på min sida men bara så ni vet :D:D

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu går jag händelserna i förväg lite MEN ändå för att fler kan joina den fina vägen imorrn..vi är majoritet för tiden och vägvalet hittils:tummenupp

Kl 11:00 vid Donken i Köping för den som vill hänga på en fin tur:tummenupp så kom straxt före vid intresse och tankade så vi kan brassa på direkt.

Köping-Kungsör-Stora Sundby förbi hjälmaresund, fartkameror finns i krokarna, men inget vi behöver bry oss om nämvärt:D en bit till mot Katrineholm, svänga av i Bie hålla mot flodadfors och "berg och dalbanan" mot Hälleforsnäs med skillnaden att vi vänder i "3-kanten" och kör samma rutt tillbaka..vet inte exakt hur långt detta blir? 12-15 mil kanske totalt, om inte annat så vet vi imorrn:)

Last edited:

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Blev lite åkandes med gixxerchrille idag.
Smyg runt lite i stan på dagen sen blev det en sväng till köping på kvällen :D

Blev inte sådär super mycket åkandes men kul att se lite folk iaf.

Fick även lite sällskap av en motard på natten, blev bara en kortiss tur sen lite gött samtalandes.

Imorgon blir det åka av igen, förhoppningsvis samma killar + några till.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

Att vi börjar på station är väl en gammal vana, traditioner från LRMC-tiden.

Najs tur det vart! Som ni märkte så åkte jag tråkvägen hem från Munktorp. Hur gick det för petroleoumhaveristen till slut? Tänk att man missar allt det roliga!

Japp Västerås-Örebro-Västerås, nice tur :tummenupp
Dom dära Suckorna kan man aldrig lita på :huvet fick ringa servicepersonalen som kom ilandes, Tack Bernta.

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Gha! Suckor kan man ju lita stenhårt på, min 600:a drog inte en droppe olja ... Tur jag inte följde med idag, rettan dricker ju en del olja något jag inte tänkt på. Jag har ju kört kanske 70-80mil sen jag bytte olja och efter gårdagens repa måste det gått åt en del. Skulle ta tjejen ut på en liten tur och på vallbybron började oljelampan lysa!! Så bara hem i lugn takt sen biltema och pytsa i en dl olja.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati