Samköp TRE-mod (Suzuki GSX-R och Hayabusa)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
1. Bingo, 750 -04, JSD-002A
2. Felix, 750 - 04 med switch
3. Magnus, 750 -00 med switch
4. vroom, 1000R - 02 med switch
5. Gulsnabb, 750 -98 med switch
6. Jippe, 750 -99 med switch
7. Rottisen, 1000R - 01 JSD-2 Kit (All parts to build a switched JSD.)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tullen bryr sig bara om fakturan, det är det enda beviset dom har på värdet av försändelsen. Be honom skriva ner värdet där istället.

//jaG

Bingo skrev:
Ok, det stämmer bra med det de skriver på sin hemsida. När det gäller frakten ber jag honom skicka allt till mig - det kan inte vara mycket dyrare att skicka 10 st än att skicka en. Sen skickar jag ut till er och ni betalar när ni fått grejerna.

Vad tror ni om att jag ber honom ta ut grejerna ur förpackningarna för att minska tullens intresse?

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
jag köpte en tre från gixxer.com. men jag har fan inte märkt nån skillnad..
mer svårstartad bara :(
ska installera en brytare själv..
eller ta bort skiten..

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
McRae skrev:
jag köpte en tre från gixxer.com. men jag har fan inte märkt nån skillnad..
mer svårstartad bara :(
ska installera en brytare själv..
eller ta bort skiten..

Är det enda som märks äe att den blir mer svårstartad så tror jag att jag skippar att montera någon på min hoj.

Föresten, varför blir den mer svårstartad bara för att man lurar cpu:n eller vad det nu heter att en annan växel är i?

sandstream

Guest
norrlansguld skrev:
Är det enda som märks äe att den blir mer svårstartad så tror jag att jag skippar att montera någon på min hoj.
Om du kollar tidigare inlägg i tråden så har TRE-modden testats av en oberoende tidning (var det väl) och de var positiva :7peta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream71 skrev:
Om du kollar tidigare inlägg i tråden så har TRE-modden testats av en oberoende tidning (var det väl) och de var positiva :7peta
Jupp, jag lägger ut deras sammanfattning och bromsbänksresultaten ikväll.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
3. Magnus, 750 -00, JSD-2 Kit (All parts to build a switched JSD.) 15kohm
5. Gulsnabb, 750 -98 med switch
6. Jippe, 750 -99 med switch
7. Rottisen, 1000R - 01 JSD-2 Kit (All parts to build a switched JSD.)

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
3. Magnus, 750 -00, JSD-2 Kit (All parts to build a switched JSD.) 15kohm
5. Jippe, 750 -99 med switch
6. Rottisen, 1000R - 01 JSD-2 Kit (All parts to build a switched JSD.)

Eklund

Ny medlem
Gick med
16 May 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -04
Sugen på inhandling blir man...läste i nån annan tråd här att den ska fixa till toppfartspärren också. Men funderar lite på de där. Är det inte som jag har fått för mig, att de bara har spärrat hastighetsmätaren vid 299 och sedan visar den inge mer änfast hojen fortsätter att accelerera?

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Som jag tidigare sa:
Vid best av 10st så fixar jag switchade TRE's till Er för 450 inkl frakt.

1000 eller 750's spelar ingen roll, jag ordnar så det blir rätt modell åt er.

Nozfer

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
None
Alltså 450 kr ÄR dyrt för en sak som kostar ca 10 kr att tillverka.
Jag tror jag gav ca 270 kr för min switchade inklusiva frakt från staterna.
Skiten väger inget heller så frakten inom Sverige ligger på samma nivå som ett vanligt brev ungefär.

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Den ska inte bli svår startad av en TRE. Den kan bli det om det är kall grader ute, men vem kör då???. Om den nu skulle bli det så löser du det genom att hålla in kopplingen en stund, efter att den har startat. När du håller in kopplingen så kopplas TRE:n ur. Det är en märkbar skillnad med en TRE. Hojen blir stadig på dom lägre växlarna. man märker det också när man drar på slangen. Lättare att hålla en jämn höjd på hojen (2,3). Men det är olika vad folk tycker. Jag tycker att det är en billig och bra moddning.
Det är lätt som fan att montera ihop en. Köp en monterings sats(billigt)

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Tre???

Varför inte beställa grejerna från ELFA kostar bara några kronor!!!???

Man bör kolla TPSen efter installationen.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rottisen skrev:
Den ska inte bli svår startad av en TRE. Den kan bli det om det är kall grader ute, men vem kör då???. Om den nu skulle bli det så löser du det genom att hålla in kopplingen en stund, efter att den har startat. När du håller in kopplingen så kopplas TRE:n ur. Det är en märkbar skillnad med en TRE. Hojen blir stadig på dom lägre växlarna. man märker det också när man drar på slangen. Lättare att hålla en jämn höjd på hojen (2,3). Men det är olika vad folk tycker. Jag tycker att det är en billig och bra moddning.
Det är lätt som fan att montera ihop en. Köp en monterings sats(billigt)
Måste man löda och hålla på eller är det bara att sätta ihop grejerna?

Tyvärr har tidningen med rescensionen gått förlorad, så det blir ingen rescensionavskrift från mig i alla fall. Om någon annan har tidningen får ni gärna lägga in resultaten här. Det är förra (?) numret av Fast Bikes alltså.

Jag har ännu inte fått något svar på min prisförfrågan. Jag tänkte beställa på måndag. Alla som beställer delar på frakten från USA (borde inte bli mer än nån hundring sammantaget). Jag skickar ut till er när grejerna komit. PM:a adressuppgifter är ni snälla. Betalar gör ni när ni fått grejerna. Frimärket inom Sverige bjuder jag på. Så generös är jag :banana

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ni som fortfarande vill vara med ombedes att PM:a mig adressuppgifter.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten uppdatering...

Det strular tyvärr med beställningen. Det är något "CVV"-nr som skall finnas på baksidan av kortet som skall fyllas i deras beställningsformulär. Ett sådant nr verkar inte finnas på svenska kort. Att då skriva "000", som de rekomenderar, funkar heller inte. Jag har mailat dem och förklarat problemet och begärt anvisningar för hur jag går till väga. Nu väntar jag på svaret. Tyvärr finns det inget tel nr man kan ringa vilket är lite lätt irriterande :mad:

De har heller inte svarat på min rabattförfrågan. Shipping och handling skall enligt beställningsformuläret kosta sammantaget 12$. Växelkursen de uppger, 7,71 kr per $ hoppas jag är dålig uppdatering - det är ju min banks växelkurs som gäller och den bör hamna i intervallet 7,40-7,50.

Sorry att jag inte har några goda nyheter men det ger sig väl. Med lite tur blir beställningen klar ikväll.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln