Samköp TRE-mod (Suzuki GSX-R och Hayabusa)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
det numret finns bak på svenska kreditkort.....
Kolla noga, det brukar stå stå till höger under magnetremsan
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
majtii skrev:
Går bra det där...
men hallå, du får ändå inte sålt dina grejer för 450 kr.......det e ju fan ockerpriser.
Snart köper jag komponenter o lödar ihop skiten o säljer för 20kr om du tjatar:)
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bingo skrev:
Liten uppdatering...

Det strular tyvärr med beställningen. Det är något "CVV"-nr som skall finnas på baksidan av kortet som skall fyllas i deras beställningsformulär. Ett sådant nr verkar inte finnas på svenska kort. .....

Titta noggrant. Det står på baksidan av kortet. Ring om du vill ha hjälp.

/Freppa
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Ravetrancer skrev:
men hallå, du får ändå inte sålt dina grejer för 450 kr.......det e ju fan ockerpriser.
Snart köper jag komponenter o lödar ihop skiten o säljer för 20kr om du tjatar:)

Gör det!
Då kommer jag köpa av dej då.
 

sandstream

Guest
Ravetrancer skrev:
Snart köper jag komponenter o lödar ihop skiten o säljer för 20kr om du tjatar:)
:rofl :lol :tummenupp

Fick min JSD idag och den var busenkel att koppla in!
Nu ska jag bara göra ett hål för switchen vid batteriet så att jag kan slå av och på motståndet när jag känner för det (blir ju enkelt att märka skillnaden då).
Kommer att lägga upp en tråd med bilder när det är klart och länka till den från den här tråden.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Baktill finns dels de fyra sista siffrorna på kortnumret, dels ytterligare tre siffror (formen XXXX XXX). Jag har testat båda varianterna men ingen av sifferserierna accepteras.

Freppa: det finns inget nummer man kan ringa. Det finns bara en maillänk till "sales support".

Edit: Majtti, sluta spamma.
 

sandstream

Guest
Det ska vara tre unika siffror som inte finns med i det vanliga kortnumret (däremot brukar de föregås av de sista i kortnumret). Alla kort har in CVV, det är en extra säkertskod för att minska bedrägerier där folk kommit över kortnumren på tex en resturang eller liknande.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bingo skrev:
Baktill finns dels de fyra sista siffrorna på kortnumret, dels ytterligare tre siffror (formen XXXX XXX). Jag har testat båda varianterna men ingen av sifferserierna accepteras.

Freppa: det finns inget nummer man kan ringa. Det finns bara en maillänk till "sales support".

Edit: Majtti, sluta spamma.

Du har PM med mitt mobilnummer.
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
McRae skrev:
jag köpte en tre från gixxer.com. men jag har fan inte märkt nån skillnad..
mer svårstartad bara :(
ska installera en brytare själv..
eller ta bort skiten..
Håller med, tyckte fan att hojen gick sämre med tremodden inkopplad, utan tremod är det bara att rycka lite i styret på trean så går den på slangen och med den var det betydligare svårare att göra samma sak
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
majtii skrev:
Verkar ju gå bra det där... :rolleyes:
Jepp, nu är det klart :tummenupp Bra va!

Shipping and handling hamnade på totalt 17$. De la på en femma till efter jag knappat in kortnr och skickat beställningen. Ajja inte så mycket att grina om. Det ger ca 130 spänn att dela på sju pers.

Så, då hoppas jag att grejerna kommer bums och att de funkar bra - dvs gör bågen rappare. Verkar finnas flera bud om saken dessvärre.

JAg berättar när grejerna har kommit och skickar ut dem bums :banana

Orderbekräftelse:

"2CheckOut.com Order Number: xxxxxxxxxxxx


Qty: 1 Product Id: JSD-1A JSD-1A (Unswitched JSD with a 15k ohm resistor.) ($29.95 USD)
Qty: 2 Product Id: JSD-2 JSD-2 (Switched JSD with a 6.8k ohm resistor.) ($89.90 USD)
Qty: 1 Product Id: JSD-2A JSD-2A (Switched JSD with a 15k ohm resistor.) ($44.95 USD)
Qty: 1 Product Id: JSD-1 Kit JSD-1 Kit (All parts to build an unswitched JSD.) ($10.00 USD)
Qty: 2 Product Id: JSD-2 Kit JSD-2 Kit (All parts to build a switched JSD.) ($36.00 USD)
Qty: 1 Product Id: CDROM GSXR-750 CDROM GSXR-750 ($10.00 USD)
Qty: 1 Product Id: CDROM GSXR-1000 CDROM GSXR-1000 ($10.00 USD)
Shipping and Handling: $17.00 USD
Total: $247.80 USD"
 
Last edited:

sandstream

Guest
Angående frakttiden fick jag ett mail från Jeff i torsdags förra veckan som var en bekräftelse på att grejorna skickats och jag fick paketet i dag. Ni borde ha er beställning i mitten på nästa vecka.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
norrlansguld skrev:
Blir det någon märkbar skillnad?
Någon som testat på en äldre gxr 98-99 och kan beskriva skillnaden?
Jag har nyligen köpt en av majti och det gjorde mer skillnad än PC2an känns det som. Mycket bättre klipp på de lägre växlarna. Inga startproblem alls. Något ojämn gång efter kallstart bara. Jag rekommenderar den!
 
Last edited:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Fan också. Snål o sniken som man är så tänkte jag knåpa ihop en egen enligt de ritningar som tidigare fanns på JSD sidan. Nu har dom ju tagit bort skisserna på installationen. Nån som var smartare än jag och laddade ner dessa bilder? Skulle tacksamt ta emot den då.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Gulsnabbtrajja skrev:
Fan också. Snål o sniken som man är så tänkte jag knåpa ihop en egen enligt de ritningar som tidigare fanns på JSD sidan. Nu har dom ju tagit bort skisserna på installationen. Nån som var smartare än jag och laddade ner dessa bilder? Skulle tacksamt ta emot den då.


Den här är till Gixxer1000
 

Bifogat

  • tre_sw.gif
    tre_sw.gif
    10.1 KB · Visningar: 105
  • how%20do%20I%20tell%20TRE%20is%20working.gif
    how%20do%20I%20tell%20TRE%20is%20working.gif
    16.2 KB · Visningar: 101

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Till er med 750's 98-99:eek:r

Enligt Roger på Motospeed skulle det inte var nån idé att köpa TRE till min.
Tydligen var de inte så mycket strypta i databoxen som nyare modeller.Jag hade tänkt köpa en TRE men efter hans avrådan så sparar jag pengarna för ett framtida köp av en PCII:a istället.

(Har ett Yoshimura RS-3 helsystem)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top