Samköp TRE-mod (Suzuki GSX-R och Hayabusa)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tyvärr har grejerna inte kommit ännu, vilket är synd eftersom det är prima installationsväder idag (det regnar). Gissningsvis kommer de på måndag-tisdag och jag skickar ut dem direkt när jag har dem.

Dude: -03 är noterat.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jepp, nu har grejerna kommit! Jag skickar ut dem imorgon - tillsammans med kontoinfo.

Det kom fö med en CD till 750:an också. Antingen har det blivit något fel eller så är den uppdaterad för -04. Om den inte är uppdaterad för 04 så gäller den för årsmodellerna 00-03 och då är den till salu för 75 pix.
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Bingo skrev:
Jepp, nu har grejerna kommit! Jag skickar ut dem imorgon - tillsammans med kontoinfo.

Det kom fö med en CD till 750:an också. Antingen har det blivit något fel eller så är den uppdaterad för -04. Om den inte är uppdaterad för 04 så gäller den för årsmodellerna 00-03 och då är den till salu för 75 pix.

Nice :tummenupp
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Bingo skrev:
Nä fan, Nikko G-pack låter som en spektakulär sexleksak, lite åt det perversa hållet :D

Vad är det som gör den bättre än TRE-modden?

Vad är en TRE-mod?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Pinky skrev:
Vad är en TRE-mod?
Suzukis insprutningsmodeller tänder inte i optimalt läge på de tre lägsta växlarna. De är sas lite nertrimmade för att bli lättare att köra. TRE-modden tar bort denna begränsning. Du kan läsa mer på länken ovan. Verkar dock råda olika åsikter om det verkligen fungerar.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Sådär, då har grejerna gått på lådan. De bör vara er tillhanda imorgon eller senast i övermorgon. Jag tror och hoppas att alla har fått det de beställt och att jag fått priserna rätt också. Jag vill dock likväl be er att kontrollera både att ni fått rätt grejer och att priset blev rätt (särskilt gäller detta de fall där jag räknat för lågt :lol ). Om det är några problem är det bara att slå mig en signal. Mitt mobilnummer finns i följebrevet.

Nu hoppas jag att vi alla snart kan räkna oss till den skara som upplever en rent ohygglig ökning av gasresponsen på det vi må visa R1-huliganerna och annat löst folk var David köpte ölet :D

Vroom: jag skickade dina grejer till Magnus.

Edit: CD-skivan till 750:an är till salu för 75 kr. Den innehåller servicemanual, sprängskisser för hela motorcykeln, färgkoder, register med beteckningar för samtliga delar mm. Ett absolut måste för den seriöse ägaren av en GSX-R 750 00-02. Kom å köp!
 
Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Kalas Bingo :tummenupp

Jan kan köpa CD'n av dig. Du har ju adressen så det är bara att skicka den också. Skicka PM om hu mycket pengar du skall ha av mig.
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Fick mitt paket idag! Blev besviken på JeffW och hans JSD produkter. Alla sakerna för att bygga en switchad JSD skulle följa med. Men själva plast kontakterna male och female fanns inte med. Jag har inga problem att få ihop sakerna, men hade velat ha plast kontakterna!! Snålt.

Till Bingo: Tack!!
Sätter in pengarna i kväll.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Rottisen skrev:
Fick mitt paket idag! Blev besviken på JeffW och hans JSD produkter. Alla sakerna för att bygga en switchad JSD skulle följa med. Men själva plast kontakterna male och female fanns inte med. Jag har inga problem att få ihop sakerna, men hade velat ha plast kontakterna!! Snålt.

Till Bingo: Tack!!
Sätter in pengarna i kväll.
Kan ju då passa på att fråga var man kan få tag på dessa kontakter. Jag var på väg att beställa just för kontakternas skull då jag inte hittat dessa nånstans men jag byggde en egen istället utan kontakter. Kostnad ca:25 spänn. Kontakterna måste mao vara svindyra?!?
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Gulsnabbtrajja skrev:
Kan ju då passa på att fråga var man kan få tag på dessa kontakter. Jag var på väg att beställa just för kontakternas skull då jag inte hittat dessa nånstans men jag byggde en egen istället utan kontakter. Kostnad ca:25 spänn. Kontakterna måste mao vara svindyra?!?

Va på deras hemsida och kollade. kolla in detta :va

http://www.jsdproducts.com/Products/JSD-2_Kit/jsd-2_kit.html

Dom ska ju följa med, va fan är detta
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Nu har prylarna dykt upp i Alingsås med :yoparty

Skall bli spännande att se vad det för för skillnad på hojen :kär
Tack Bingo för att du tog tag i allt detta! kanon :Bugar
Dessutom har jag sett till att du har ordentligt med deg på kontot :D :tummenupp

/Felix
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Dessutom har jag sett till att du har ordentligt med deg på kontot :D :tummenupp

/Felix
Jasså det har han, den slusken. Det har han minsann inte sagt något om!

//Fru Bingo

Edit: Eh, ni förstår att detta är humor va? :rodnar
 
Last edited:

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Bingo skrev:
Tradigt när det blir så här! Magnus, du beställde sama kit. Var kontakterna med där?[/QUOTE

Till Magnus

tyvärr har jag ingen digital kamera :huvet
Jag har fått följade saker: 4 st kabel stumpar, en strömavbrytare, 4st gummi tätningar, 3 st female pins, 3 st male pins och ett motstånd.

Fick du samma!! jag saknar även pins till strömavbrytaren :va

Tacksam om du skriver, ska maila och skälla ut Jeffw :mad:

Bingo: Är det okej att jag ber honom skicka det direkt till mig, om du skulle maila honom så kan du ju min hem adress!!

P.s Magnus: gummi tätningarna ska klämmas fast på bygeln längst ut på pinsen!! haft en Ivans tre som jag har plockat isär en gång och lagat
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tacksam om du skriver, ska maila och skälla ut Jeffw :mad:

Bingo: Är det okej att jag ber honom skicka det direkt till mig, om du skulle maila honom så kan du ju min hem adress!!
Ja, det är enklast och går snabbast om han skickar det direkt till dig. Jag väntar med att kontakta honom tills du har fått ett svar, alternativt inte får något svar. All information om ordern finns på fraktsedeln, som jag bifogade.

Hoppas verkligen det löser sig snabbt och smärtfritt.
 
Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Rottisen skrev:
Bingo skrev:
Tradigt när det blir så här! Magnus, du beställde sama kit. Var kontakterna med där?[/QUOTE

Till Magnus

tyvärr har jag ingen digital kamera :huvet
Jag har fått följade saker: 4 st kabel stumpar, en strömavbrytare, 4st gummi tätningar, 3 st female pins, 3 st male pins och ett motstånd.

Fick du samma!! jag saknar även pins till strömavbrytaren :va

Tacksam om du skriver, ska maila och skälla ut Jeffw :mad:

Bingo: Är det okej att jag ber honom skicka det direkt till mig, om du skulle maila honom så kan du ju min hem adress!!

P.s Magnus: gummi tätningarna ska klämmas fast på bygeln längst ut på pinsen!! haft en Ivans tre som jag har plockat isär en gång och lagat

Hallå!

Jag har 4 sladdar, 3 hanstift och 2 honstift, 6 gummitätningar, strömbrytare och motstånd. Så jag saknar också plasttkontakterna som man ju vill ha.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Magnus skrev:
Hallå!

Jag har 4 sladdar, 3 hanstift och 2 honstift, 6 gummitätningar, strömbrytare och motstånd. Så jag saknar också plasttkontakterna som man ju vill ha.
Hmmm... Jag kontaktar Jeff på måndag så vi får frågan löst för båda på samma gång. Han sägs vara bra att ha att göra med men hittills har han bara struntat i att svara på mail och gjort det mesta fel. Mycket irriterande det hela..

Ni som har fått fel/för lite grejor kan väl göra en lista på de detaljer som saknas. Ta bara med sånt som skall ingå enligt "produktspecen". Ta inte med det ni har fått, bara det ni saknar. Lägg listan i tråden så jag slipper sammanställa från flera PM.

Magnus: vänta med betalningen tills du har fått ett komplett kit.
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Bingo skrev:
Hmmm... Jag kontaktar Jeff på måndag så vi får frågan löst för båda på samma gång. Han sägs vara bra att ha att göra med men hittills har han bara struntat i att svara på mail och gjort det mesta fel. Mycket irriterande det hela..

Ni som har fått fel/för lite grejor kan väl göra en lista på de detaljer som saknas. Ta bara med sånt som skall ingå enligt "produktspecen". Ta inte med det ni har fått, bara det ni saknar. Lägg listan i tråden så jag slipper sammanställa från flera PM.

Magnus: vänta med betalningen tills du har fått ett komplett kit.

Har nu varit i kontakt med honom(JeffW) Han ber om ursäkt till mig och kan inte förstå hur han kan ha missat dessa STORA KONTAKTER :fatta!
Han skulle skicka ut nya kontakter till mig!! Det verkade först som om han inte trodde på mig :va
Någon annan som har fått fel saker? Gör er själva en tjänst och mät motstånden.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top