Samköp TRE-mod (Suzuki GSX-R och Hayabusa)

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Magnus skrev:
Hallå!

Jag har 4 sladdar, 3 hanstift och 2 honstift, 6 gummitätningar, strömbrytare och motstånd. Så jag saknar också plasttkontakterna som man ju vill ha.

Du ska ha 3 honstift med! man fick inga stift till att koppla i strömavbrytaren??
Jag har också 6 gummi tätningar( skrev fel )

Busen

Gick med
16 Apr 2003
Hoj
ZZR600-92 såld, Hayabusa-99 Såld, gixxer1000K3 Såld, ZX10-r -04 Såld, Honda XR650R
Först och främst ett Tack till Bingo!

Beställde ett kit utan switch, med en hona, en hane, en sladd, motstånd, och lite "gummi". Verkar stämma tycker jag. Men i vilket fall som helst så har jag lite problem med ihopsättningen av "tre'n". Undran är på vilken sida som motsåndet skall sättas, på hon sidan eller på han sidan i tre'n?
Och sen på biken, sett från där tre'n skall sitta, kabeln som går mot "kabelstammen" är det den som går till ECU'n, och kabeln som går ner i "motorn" e' det till GPS'n?

Har tummen lite mitt i handen.....i elektronik frågor. :kocko

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Busen skrev:
Först och främst ett Tack till Bingo!

Beställde ett kit utan switch, med en hona, en hane, en sladd, motstånd, och lite "gummi". Verkar stämma tycker jag. Men i vilket fall som helst så har jag lite problem med ihopsättningen av "tre'n". Undran är på vilken sida som motsåndet skall sättas, på hon sidan eller på han sidan i tre'n?
Och sen på biken, sett från där tre'n skall sitta, kabeln som går mot "kabelstammen" är det den som går till ECU'n, och kabeln som går ner i "motorn" e' det till GPS'n?

Har tummen lite mitt i handen.....i elektronik frågor. :kocko

http://www.maxlean.com/motorcyclepages/tre.htm

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Rottisen skrev:
Du ska ha 3 honstift med! man fick inga stift till att koppla i strömavbrytaren??
Jag har också 6 gummi tätningar( skrev fel )

Löder man inte fast sladdarna/motståndet på switchen?? Då behöver man ju inte några stift till den.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Magnus skrev:
Det jag saknar i min leverans:

De två plastkontakterna (hona+hane)
Oki, jag ber Jeff skicka dem direkt till dig.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Magnus skrev:
Tack Bingo! Du har skött detta kalasbra :tummenupp
Tack själv!

Jag fick följande mail från Jeff:

"I need to inform you of an error on my part, when I filled your last order two off the parts required for the JSD-2 Kit were not included.

I am very sorry for any problems that this mistake may have caused you, I will ship out these connectors ASAP.

Again, I am very sorry for this mistake.

Jeff Wallace"

Han verkar ta seriöst på sitt ansvar att korrigera det som blivit fel, vilket hedrar honom. Det är fö Rottisens kontakter som åsyftas i mailet. Jag har svarat att misstag händer och att det är ok bara han skickar de saknade artiklarna snarast - alltså både dina och Rottisens. Jag skickade din, Magnus, adress och hoppas att du har kontakterna inom loppet av denna vecka. Hojta till om de inte kommer.

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Bingo skrev:
Tack själv!

Jag fick följande mail från Jeff:

"I need to inform you of an error on my part, when I filled your last order two off the parts required for the JSD-2 Kit were not included.

I am very sorry for any problems that this mistake may have caused you, I will ship out these connectors ASAP.

Again, I am very sorry for this mistake.

Jeff Wallace"

Han verkar ta seriöst på sitt ansvar att korrigera det som blivit fel, vilket hedrar honom. Det är fö Rottisens kontakter som åsyftas i mailet. Jag har svarat att misstag händer och att det är ok bara han skickar de saknade artiklarna snarast - alltså både dina och Rottisens. Jag skickade din, Magnus, adress och hoppas att du har kontakterna inom loppet av denna vecka. Hojta till om de inte kommer.

Hoppas att inte JeffW har glömmt bort oss :va

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer #24# skrev:
Hoppas att inte JeffW har glömmt bort oss :va
Jag kollade just dagens post och där låg ett paket från JeffW. Det var ju inte riktigt tänkt att det skulle gå till mig men det är bra att det kom. Det är ett JSD-2 Kit som innehåller 4 st vita plastkontakter, två stora och två mindre. Om jag fattat det rätt är det en stor och en liten man behöver för att bygga kittet. Är det de kontakterna ni saknar? Jag har tyvärr inte digitalkameran här så jag kan inte fota grejerna. Tror ni att det är rätt grejs så skickar jag dem imorrn. Annars kan jag fota dem först. Säg till hur ni vill ha det.

Dessutom verkar alla andra detaljer som krävs för att bygga ett mod vara med, så om någon har kontakter men inte resten så...

Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Ja det bör ju vara en 2 honor och 2 hanar i det paketet. Kolla på din hur det ser ut då det bör vara samma kontakter?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Magnus skrev:
Kolla på din hur det ser ut då det bör vara samma kontakter?
Va, vad menar du!? Att jag skall behöva tänka själv :va :rodnar

Jag har kollat och det är rätt kontakter. Jag skickar dem imorgon och ni bör ha dem på onsdag.

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Bingo skrev:
Va, vad menar du!? Att jag skall behöva tänka själv :va :rodnar

Jag har kollat och det är rätt kontakter. Jag skickar dem imorgon och ni bör ha dem på onsdag.

Han lovade att skicka mig kontakter + en ny JSD 2 kit för sveda och värk!!
Han verkar inte ha hållit det löftet :fatta!
Ska maila honom och fråga!! Inte för att jag bryr mig men jag tycker att man ska hålla vad man lovar( princip sak)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer #24# skrev:
Han lovade att skicka mig kontakter + en ny JSD 2 kit för sveda och värk!!
Han verkar inte ha hållit det löftet :fatta!
Ska maila honom och fråga!! Inte för att jag bryr mig men jag tycker att man ska hålla vad man lovar( princip sak)
Hmmm... Det är ju precis vad som finns i paketet :va Misstänker att jag kommer att få ett paket till om nån eller några dar innehållande en hon- och en hankontakt.

Jag skickar ett komplett kit till dig och bara kontakterna till Magnus. När/om Magnus kontakter dyker upp skickar jag dem till dig. Det känns mest rättvist och alla får en komplett TRE-mod, den de beställt från början. Hoppas du inte misstycker.

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Bingo skrev:
Hmmm... Det är ju precis vad som finns i paketet :va Misstänker att jag kommer att få ett paket till om nån eller några dar innehållande en hon- och en hankontakt.

Jag skickar ett komplett kit till dig och bara kontakterna till Magnus. När/om Magnus kontakter dyker upp skickar jag dem till dig. Det känns mest rättvist och alla får en komplett TRE-mod, den de beställt från början. Hoppas du inte misstycker.

Blir bra det :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...