Samkörning Ängelholm och Helsingborgs trakten

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Heheh Jo det blir ju grymt skitigt av salt o dyl.. Och det gäller att tvätta ordentligt sen för salt är inget trevligt för såna japanska raketer.

Jo, jag vet att det är du som är pappa till Jack! Vi träffades i skolan kommer jag ihåg. :) Brukar se din hoj i stan ibland på somrarna och i Båstad när vi också är där en sväng. :D

Såg förresten att du ska med den 24april! :tummenupp Nice! Vi blir några stycken från trakten!

Jo det blir skoj den 24/4! ska försöka lura med Stefan på rundan med!
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Kom precis på att jag jobbar den 24:e april så får hoppa över turen. :mad:
Andra året på rad nu...:huvet
Får väl ta igen det andra dagar..:)
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Ta igen det dubbelt upp..
6:e april kommer jag hem och då SKA hojen ut..får bli snökedjor och dylikt om det fortfarande är snö :)

:)
Idag var det soligt och i solen var det gränsfall mellan att vara skönt eller kyligt. Det var visserligen till fots och inte på hoj. Mycket snö har smält undan också även om det finns en del kvar. Börjar ändå kännas som att våren är på g, även om det fortfarande är lite mycket vinter.

Så att du får snöfritt i början på April tror (och hoppas) jag på!
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Bara hoppas på att snön regnar bort så fort som möjligt..
Skåne turen har ju varit i början på april sista åren och det har ju funkat att köra på även om det var sjukt kallt om morgonen när man skulle ta sig till Eslöv..:gnissla
Så det ska inte vara några problem..:)
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Skåne turen har ju varit i början på april sista åren och det har ju funkat att köra på även om det var sjukt kallt om morgonen när man skulle ta sig till Eslöv..:gnissla
Så det ska inte vara några problem..:)


Men denna gången blir det 24 april så det är nog lungt! :tummenupp Synd bara att du inte kan haka på!
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Så pågar och töser! då är tiden snart kommen att plocka ut bettan, jag har en liten känsla av att det inte bara är jag som är sugen på att fräsa runt, jag ska fan köra minst 2000 mil minst!!!!:yoparty:banana
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
jag väntar till den 6:e april när jag kommer hem från jobbet..
Så en månad till är jag tvungen att vänta...men det är ju ingenting när man väntat sedan oktober..:)
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
jag väntar till den 6:e april när jag kommer hem från jobbet..
Så en månad till är jag tvungen att vänta...men det är ju ingenting när man väntat sedan oktober..:)

Jag hörde att du skulle sälja hojen vad är du ute efter?
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Jag hörde att du skulle sälja hojen vad är du ute efter?

Jag var på väg att sälja den och då stod det mellan fireblade 08 eller zx10 -08 men ändrat mig lite. Lackerar om lite kåpor på hojen så behåller den en säsong till. Ska sälja den till hösten. :tummenupp
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Jag var på väg att sälja den och då stod det mellan fireblade 08 eller zx10 -08 men ändrat mig lite. Lackerar om lite kåpor på hojen så behåller den en säsong till. Ska sälja den till hösten. :tummenupp

Du gör helt rätt! den nya firerblade tycker jag inte om, men zx10 är jag ett stort fan av.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Gjorde inte heller det i början men man har hört mkt bra om den. chassi & motor. Utseendemässigt är den ju inte en höjdare men börjar gillar den mer och mer..
Tror faktiskt det blir en zx10 nästa vinter/vår.
Själv då? byta inom den närmaste framtid?
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Gjorde inte heller det i början men man har hört mkt bra om den. chassi & motor. Utseendemässigt är den ju inte en höjdare men börjar gillar den mer och mer..
Tror faktiskt det blir en zx10 nästa vinter/vår.
Själv då? byta inom den närmaste framtid?

Jag har precis köpt min hoj har inte provat den ännu haha!! jag vet säg ingenting haha.Nej helt ärligt så läste jag mig fram och frågade på alla jäkla forum och det alla sa om gixxern vad den grymma motorn och växelådan så jag hoppas att jag inte köpte grisen i säcken, sen har jag precis köpt yoshi och mappat den för 21 lopper så att jag får nog vänta ett litet tag haha.
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
gixxern var också i mina tankar. Grymt snygg är den iaf. :tummenupp
Vet inte så mycket om den mer dock.
Jag fastnade bara för zx10 för utseendet och den råa motorn. :D
Börjar dock gilla den blå vita gixxern..Vilket i-lands problem man kan ha..:D
Vad fick du ge för den? privat/butik?
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
gixxern var också i mina tankar. Grymt snygg är den iaf. :tummenupp
Vet inte så mycket om den mer dock.
Jag fastnade bara för zx10 för utseendet och den råa motorn. :D
Börjar dock gilla den blå vita gixxern..Vilket i-lands problem man kan ha..:D
Vad fick du ge för den? privat/butik?

Jag fick ge 109 lopper för den på cleassons dom har nog några kvar, den var helt ny när jag köpte den, det stod mellan gixxern och zx10! du ska få prova den i sommar och se vad du tycker!
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Jag fick ge 109 lopper för den på cleassons dom har nog några kvar, den var helt ny när jag köpte den, det stod mellan gixxern och zx10! du ska få prova den i sommar och se vad du tycker!

Inte farligt när den var helt ny och i butik. :tummenupp
Ja det hade uppskattats. Tack så mycket :)
 

Måffor

Gammal nog
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
VMX
Jag har precis köpt min hoj har inte provat den ännu haha!! jag vet säg ingenting haha.Nej helt ärligt så läste jag mig fram och frågade på alla jäkla forum och det alla sa om gixxern vad den grymma motorn och växelådan så jag hoppas att jag inte köpte grisen i säcken, sen har jag precis köpt yoshi och mappat den för 21 lopper så att jag får nog vänta ett litet tag haha.

Grattis till en kanoncykel med en helt underbar motor och framförallt växellåda. Suzuki överlag är lena och fina i sina karaktärer, medan Kawasaki har en mer rå framtoning.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Grattis till en kanoncykel med en helt underbar motor och framförallt växellåda. Suzuki överlag är lena och fina i sina karaktärer, medan Kawasaki har en mer rå framtoning.


Nämen titta där! Måffor har byttat till Kawa från Busan! :D Hur kommer det sig?? :va
Hur är det med dig föresten? Är du helt återställd nu?

Gjorde inte heller det i början men man har hört mkt bra om den. chassi & motor. Utseendemässigt är den ju inte en höjdare men börjar gillar den mer och mer..

Jag gillade inte heller den nya bladen först men efter att jag har provat den två gånger så kan jag bara säga gott om den! :tummenupp Jag är ganska lång och trotts det satt jag bra på den lilla kompakta maskinen som gick som ett skott och var lika följsam som en 600cc. :D
 
Last edited:

Måffor

Gammal nog
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
VMX
Hej Kriss, :tummenupp en gång Busa betyder inte alltid Busa, kul att prova en annan cykel. Kawan är jämförbar i komfort och prestanda ,denna är dessutom lite moddad. Var först inne på en ZX10-R riktigt rå och med ett dj- skjut, valet var svårt, men då jag gör en hel del längre resor under säsongen blev valet den lite större. Åldern tar också ut sin rätt.
Rehaben gick på rekordtid, har inga men tack var bra skydd !!!!!:2cool
För att bättra på tekniken börjar jag min säsong med bl.a två BKK en i Falkenberg en på Knudan.:yoparty
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top