Video Samlingskaos JJ(CBR)JJ

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jisses. Du har uppenbart ett brinnande intresse för motorcyklar och körning, vilket är roligt och ska uppmuntras.
Jag kör själv alldeles för fort ibland och ligger oftast i minst 100 på kurviga 70-vägar. Skillnaden är att jag i princip aldrig kör så i närheten av andra. När du kör på allmänt trafikerad väg är du inte bara ansvarig för din egen hälsa, utan även för andras. Det handlar inte om att lära sig lösa farliga situationer bättre nästa gång de uppstår, utan att försöka anpassa sig så de inte uppstår. Det finns miljarders miljarders roliga vägar du kan köra på utan att utsätta andra för risk. Kör fort där om du vill det! -Förhoppningsvis inser du detta INNAN det händer något allvarligt med dig själv och andra som vistas på de vägarna du kör. Du tycker säkert folk gnäller på dig och är moralkärringar, men den andra sidan av samma mynt är att de inte vill att du och dina med-trafikanter ska skada sig. Glöm inte det!

Lycka till där ute /fd Backabo


Word!
Körde också som en idiot när jag plöjde igenom mina första 125or, men med tredje vurpan i bagaget så gick hissen slutligen hela vägen upp, idag körde jag 20 mil varav hälften var i laglig hastighet bakom en seg jävla volvo kombi edition, men jag kände ändå att det inte störde mig, risken att blåsa förbi vid skymd sikt är inte värd det längre.
Har hunnit med 300 mil detta året jämfört med fyrdubbla förra året.
Alla "växer upp" (kan inte säga att valen jag gör i trafiken är särskilt mogna alltid, men jag tänker alltid igenom allt noggrant för att undvika fler avåkning och framförallt krockar), det brukar reda upp sig efter man har gått av vägen eller hamnat i sidan på en bil.
Tyckte i början av min MC-karriär att Jesper var en skön typ som gillade att köra hoj, vad gnäller alla på liksom?
Men efter första (eller andra) marksyningen/krocken så börjar man tänka efter.
Strypte av min hoj i veckan och kör lugnare nu än när den var strypt, livrädd för att vurpa igen.

Jesper, tycker ditt intresse för mc-åkande är fantastiskt, keep it up!
Men för vår allas skull, ta det lugnt och tänk efter en gång extra inför varje manöver, jag tycker inte heller det är kul att ligga bakom en bil i en kvart, men ifall alternativet är att hamna i fronten på mötande trafik så vet jag ju vad jag väljer varje dag i veckan.
Njut av åkningen, använd den till att rensa dina tankar istället för att plocka ut din dagliga dos av adrenalin (det finns ju vägar där man har fri sikt och kan köra som en idiot, där vrider jag också fullt på rullen), alla här vill dig väl!
Fortsätt med dina videos och tänk på att folk här bryr sig om DIG (och en del tänker bara på sina försäkringar...?), jag är iaf jävligt trött på att läsa om MC-olyckor och hatar att folket där jag jobbar per automatik ser mig som en trafikfara för att jag har råkat ut för några olyckor (självorsakade, skyller inte på någon annan), så ta det lugnt i trafiken när det behövs och var rädd om dig själv!
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Vägen med tillbudet med bilen som dyker upp från ingenstans bodde jag på tidigare. Det är ingen huvudled. Dock är hastighetsbegränsningen 70km/h, vilket dock är på TOK för högt för den vägen. Det finns många fler ställen med liknande korsningar och skymda kurvor där det mycket väl kan hända sig att man hamnar i fel körfält, eller att mötande trafik gör det. Ingen väg att brassa satan på så som grabben gör alltså. Dumt och onödigt.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
ääh denna filmen var bra :) prova byta så du har lite olika vinklar och inte bara samma hela filmen, blir lite tråkit o titta på :p
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
ha ha....och så en "a prick over the i" i form av en skön särskrivning...JJ sviker aldrig ! :rock
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Dina filmer blir bättre! :)
och bra att du äntligen har egen tråd ;) :död
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Aha nu ska du få höra! Så här är det! Jag har skaffat tjej å om jag kommer upp med idiotkörnings filmer så får jag inte ligga på en eller två veckor!:(

vafan, take one for the team. Jag vill se dina gamla filmer o jag drabbas inte om du inte får ligga :tungan

btw, var det din cbr hon föll för? :lol
 

mojja83

Guest
Tänk er den bruden om 10 år och två ungar senare om hon redan börjat manipulera gossen.

FLY FÄLTET är mitt enda råd unge man medan tid finns. Eller ännu bättre lär dig ljuga och manipulera bättre själv.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top