Knoddas
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 10 Nov 2010
- Hoj
- 848
Jisses. Du har uppenbart ett brinnande intresse för motorcyklar och körning, vilket är roligt och ska uppmuntras.
Jag kör själv alldeles för fort ibland och ligger oftast i minst 100 på kurviga 70-vägar. Skillnaden är att jag i princip aldrig kör så i närheten av andra. När du kör på allmänt trafikerad väg är du inte bara ansvarig för din egen hälsa, utan även för andras. Det handlar inte om att lära sig lösa farliga situationer bättre nästa gång de uppstår, utan att försöka anpassa sig så de inte uppstår. Det finns miljarders miljarders roliga vägar du kan köra på utan att utsätta andra för risk. Kör fort där om du vill det! -Förhoppningsvis inser du detta INNAN det händer något allvarligt med dig själv och andra som vistas på de vägarna du kör. Du tycker säkert folk gnäller på dig och är moralkärringar, men den andra sidan av samma mynt är att de inte vill att du och dina med-trafikanter ska skada sig. Glöm inte det!
Lycka till där ute /fd Backabo
Word!
Körde också som en idiot när jag plöjde igenom mina första 125or, men med tredje vurpan i bagaget så gick hissen slutligen hela vägen upp, idag körde jag 20 mil varav hälften var i laglig hastighet bakom en seg jävla volvo kombi edition, men jag kände ändå att det inte störde mig, risken att blåsa förbi vid skymd sikt är inte värd det längre.
Har hunnit med 300 mil detta året jämfört med fyrdubbla förra året.
Alla "växer upp" (kan inte säga att valen jag gör i trafiken är särskilt mogna alltid, men jag tänker alltid igenom allt noggrant för att undvika fler avåkning och framförallt krockar), det brukar reda upp sig efter man har gått av vägen eller hamnat i sidan på en bil.
Tyckte i början av min MC-karriär att Jesper var en skön typ som gillade att köra hoj, vad gnäller alla på liksom?
Men efter första (eller andra) marksyningen/krocken så börjar man tänka efter.
Strypte av min hoj i veckan och kör lugnare nu än när den var strypt, livrädd för att vurpa igen.
Jesper, tycker ditt intresse för mc-åkande är fantastiskt, keep it up!
Men för vår allas skull, ta det lugnt och tänk efter en gång extra inför varje manöver, jag tycker inte heller det är kul att ligga bakom en bil i en kvart, men ifall alternativet är att hamna i fronten på mötande trafik så vet jag ju vad jag väljer varje dag i veckan.
Njut av åkningen, använd den till att rensa dina tankar istället för att plocka ut din dagliga dos av adrenalin (det finns ju vägar där man har fri sikt och kan köra som en idiot, där vrider jag också fullt på rullen), alla här vill dig väl!
Fortsätt med dina videos och tänk på att folk här bryr sig om DIG (och en del tänker bara på sina försäkringar...?), jag är iaf jävligt trött på att läsa om MC-olyckor och hatar att folket där jag jobbar per automatik ser mig som en trafikfara för att jag har råkat ut för några olyckor (självorsakade, skyller inte på någon annan), så ta det lugnt i trafiken när det behövs och var rädd om dig själv!