Video Samlingskaos JJ(CBR)JJ

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Tar gärna i mot kritik men varför dra upp sånt från gamla filmer här?
Å du ja måste bara fråga de här!
När jag kör min hoj så blir ja ganska ofta omkörd av andra motorcyklister både i stan å ute på landet.
Vissa kommer med en bra fart över 200 andra kommer på bakhjulet å blåser om en.

Är det okej då bara för man har tung hoj?

Ja, sålänge man har tung hoj så får man köra hur man vill, man bör även klaga på alla som inte kör tung hoj!

Skickat via Tapatalk 2

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Tycker väll inte heller att man ska jävla med andra lr köra som ett svin i stan. Men tycker du han gjorde de i denna filmen? Förstår om du är lite bitter som inte kan köra så med din hoj.... Sen tycker verkligen inte han va värst i den filmen. klagar du på dom andra?

Och där mognaden tog slut, tog även denna diskussion slut.

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Tar gärna i mot kritik men varför dra upp sånt från gamla filmer här?
Å du ja måste bara fråga de här!
När jag kör min hoj så blir ja ganska ofta omkörd av andra motorcyklister både i stan å ute på landet.
Vissa kommer med en bra fart över 200 andra kommer på bakhjulet å blåser om en.

Är det okej då bara för man har tung hoj?

Jag ser ingen skillnad på tunga/lätta MC, jag är totalt oinsatt, jag är rätt glad att jag vet hur jag startar min egen MC.

Jag tycker all körning där man bidrar avsevärt till att minska drastiskt på livslängen på sitt liv och/eller andras ska fundera över va det gör en och två gånger. Jag skrev ju, jag tycker alltid filmerna är bra, jag har aldrig tyckt de är dåliga. Att jag tar upp de andra är för att det är sammanhängande, det är ju inte en förstagångs förteelse. Men nu har jag sagt mitt och jag tänker inte och vill förstöra din tråd och filmer med mitt moraliserande.

Filmen är underhållande likaså dina andra filmer men jag ville framföra min åsikt, sen om den är fel eller värdelös är upp till var och en att bedöma. Min åsikt var helt sonika: Äntligen blir du tagen, ska du göra såna grejer, gör det som du gör i andra filmer på tomma vägar, riskera inte andras liv. Inte bara andras liv, riskera inte att ge folk men för livet efter att ha kört på en motorcyklist (vare sig du dör eller överlever). Kör hårt och kör på, men värna om andra i trafiken när du har vägtrafikanter i närheten.

App app app Tacksam om du svara på min fråga!

Jag är inte stålmannen! :) Tar tid för mig att skriva vet du, jag är gammal och gråhårig.

Last edited:

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Ok... Kan alla lägga ner snart? VARJE gång han lägger upp en video så kommer samma personer hela tiden och kallar killen för en idiot och en massa andra onödiga ord, vad förväntar ni er igentligen när ni vet hur han kör? Nästan samma körstil i alla filmer.
Folk är typ 5 gånger äldre än killen och det märks tydligt, ni glömmer att han kör på detta sätt och endå kommer ni med samma kommentarer...

Sluta kolla och sluta skriv istället vrf tror ni han kör på detta vis?

Som folket säger "Barn gör inte som vuxna säger, barn gör som vuxna gör"

Tänk er själva bli kallade för idiot, och annat "roligt" av vuxna när man är 16-18 år...

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Du lever i en skev värld. Jag tror knappast att alla hojåkare aktivt bryter mot lagen, djävlas med busschaufförer genom att köra sakta (och olagligt) framför dem. Men lev i den världen du - Det talar väldigt mycket om hur du och troligtvis dina hojpolare är, mer är än alla. Och att döma ut en hel värld som kör hoj och bil som dåliga förare - Ja då kan jag inget annat än beklaga din världsuppfattning som är en aning (läs: extremt) skev.

Det jag menar är att alla gör fel oavsett vad man kör. Titta bara på hur det är i trafiken och hur många kör som man ska igentligen? Folk klagar på bilarna så fort man kör hoj och jag det gör jag ibland med men hur beter sig mc föraren då? Mycket självisk och att alla nadra fordonsförare är kassa. Ingen är perfekt och det är inte jag heller så dra inga slutsatser om mig när du inte har en aning om hur jag kör. Ska jag dra fördommar om dig bara för ett inlägg? Nej det gör jag inte för om vi skulla träffas i verkliga livet så vem vet vi kanske kan ha skit kul ihop men slänga ur sig lite dumma komentarer på ett forum så kan man räkna med att man kan få dumma svar tillbaka. Många klankar ner på JJ men hur duktig är man själv i trafiken? Åk upp till bohuslän en riktigt fin dagså ska du får se hur många mc förare som kör idiotiskt, både sportojjar och glidare. Bara fakta inget annat. Samma som bilisten gör.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Äntligen, hoppas på en av många gånger du åker på böter så som du kör. Tummen upp för polisen! Underhållande filmer, men verkligen såna människor man vill undvika i trafiken. Och folk undrar varför hojåkare har så dåligt rykte.

Varför? Grabben kör kanske som snabbast i 70 km/h. Dessutom så tycker jag åtminstone i denna filmen att han kör med goda marginaler till alla faror. Skaffa dig lite trafikerfarenhet så kommer du se de riktiga idioterna! De som kör i 340 på bakhjulen påtända på både tjack och cannabis förbi förskolor och dagis...

mojja83

Guest
Ah, så jag får inte uttala mig om jag inte har Motorcykelkörkort? Och "fröken präktig". Var det där ett försök att förnärma mig? Så om jag vore en tjej, och präktig; då är det illa? Du måste ha haft världens bästa uppfostran..

Haha pojke lilla jag förstår dina mindrevärdes komplex titta bara på din avatar beligen blue lixom, Detta är ett sporthojsforum, inte ett krom och fransar forum.:hej

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Denna eviga kontrovers. Jag tycker att JJ inte beter sig konstigt på nåt sätt i filmen, bortsett från omkörningen på insidan samt hur han stannar när polisen ber han parkera.

Burnout på vägkanten för att visa hur ball man är för kompisarna dock som nån i filmen? :7peta

Sen på tal om omkörningar på insidan. Omkörningen är inte ens med i filmklippet så det är svårt att kommentera om den var dum eller farlig. Jag körde själv om en SUV på insidan i fredags eftersom bilen låg 60% i vänster körbana och 40% i höger körbana, osäker på vars bilisten egentligen skulle så körde jag om på insidan där det fanns mest plats.

Å andra sidan blev han ju stoppad så omkörningen var nog inte speciellt lämplig i det här fallet.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Tycker det är synd att du klippte för tidigt när brapp brapp kom & enhjulade & att du sluta filma i slutet

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Du lever i en skev värld. Jag tror knappast att alla hojåkare aktivt bryter mot lagen, djävlas med busschaufförer genom att köra sakta (och olagligt) framför dem. Men lev i den världen du - Det talar väldigt mycket om hur du och troligtvis dina hojpolare är, mer är än alla. Och att döma ut en hel värld som kör hoj och bil som dåliga förare - Ja då kan jag inget annat än beklaga din världsuppfattning som är en aning (läs: extremt) skev.

Förlåt men det är faktiskt så att dom flesta(inte alla såklart) som kör sporthoj gasar lite över hastighetsgränsen ganska regelbundet och är därav lagbrytare. Har en liten hojgrupp på lite över 200 medlemmar(och därav väldigt många olika personligheter och yrken så dom kan nog motsvara ganska stor del av dom generella sporthojsåkarna med allt från lagerarbetare till poliser och läkare) och i stort sett så har vi ingen som ligger och kör lagligt en hel tur. Man väljer sina ställen att gasa på med omsorg men tror aldrig jag har varit med om en hojtur där ens EN har kört lagligt. Eller jo kanske en gång förra sommaren vare någon som va lite småskraj efter en krasch några veckor innan och tog det väldigt lugnt. Poliser ser oftast till att på fritiden ligga under 30km/h över tillåten hastighet så dom inte blir av med körkortet och därav sitt jobb(iaf dom som jag har pratat med) så till och med en del av dom är lagbrytare kan du tänka dig :confused:. Det betyder inte att alla kör som svin men det är i stort sett alla som bryter mot lagen varje gång dom plockar ut hojen i stort sett.

Summan av kardemumman: Om du sitter och åker runt på en trött kromsläde med fransar och smink så gå inte in på ett sporthojs-forum och tala om för folk hur sporthojsåkare kör om du själv inte varit med om det. Resten av det du och fiffe skrev om har jag inga kommentarer på. Simma lugnt! :krama

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Denna eviga kontrovers. Jag tycker att JJ inte beter sig konstigt på nåt sätt i filmen, bortsett från omkörningen på insidan samt hur han stannar när polisen ber han parkera.

Burnout på vägkanten för att visa hur ball man är för kompisarna dock som nån i filmen? :7peta

Sen på tal om omkörningar på insidan. Omkörningen är inte ens med i filmklippet så det är svårt att kommentera om den var dum eller farlig. Jag körde själv om en SUV på insidan i fredags eftersom bilen låg 60% i vänster körbana och 40% i höger körbana, osäker på vars bilisten egentligen skulle så körde jag om på insidan där det fanns mest plats.

Å andra sidan blev han ju stoppad så omkörningen var nog inte speciellt lämplig i det här fallet.

Nej det håller jag med om, tycker inte han kör nämnvärt farligt för sitt liv. Folk stör sig väl på att han är väldigt fjortis, och tar allt med en klackspark (oftast). Jeppe säger själv att han har ändrats osv, att han har mognat från hans förra filmer - men hur moget är det egentligen att få lite streetcred för böter, göra en busschaufför arg (min pappa har kört buss haha!) osv. Sen har han själv skrivit att han hade kört ifrån polisen om han hade känt vägarna. Pricken över i:et är att han heter ghostrider bla bla på youtube och ser upp till fursten, helt fel förebild.

Det finns folk som är 100 gånger värre, men då pratar vi om äldre människor som är "lost causes". Eftersom killen är så ung så tror man att man kan ändra på honom, tror att det är därför många äldre vill läxa upp honom. En 27 åring som leker med polisen och gör ghostrider fasoner, han är utom räddning i de flesta ögon då han är en vuxen man och det krävs betydligt mer för att förändra en 30 årings trafikbeteende.

Men framförallt så lägger jeppe upp dessa filmer, det är väl därför han straffas extremt hårt jämfört med andra människor som brassar i helvete utan att visa till någon. Jag kan tänka mig att en vanlig människa som gillar att brassa helvete skäms för vissa böter, trafikförseelser mm... Jeppe är väl precis motsatsen.

Summa summarum, fjortisar är ett hatat släkte... om några år kommer väl jeppe inse detta själv :tummenupp

Förresten, jag har inte kollat på filmen. Ingen ide, men diskussionerna är intressanta iaf.

Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Det finns folk som är 100 gånger värre, men då pratar vi om äldre människor som är "lost causes". En 27 åring som leker med polisen och gör ghostrider fasoner, han är utom räddning i de flesta ögon då han är en vuxen man och det krävs betydligt mer för att förändra en 30 årings trafikbeteende.

Var det mig du syftade på ? tar det i sånna fall som en :rolleyes:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Var det mig du syftade på ? tar det i sånna fall som en :rolleyes:

Faktiskt inte, men är väl medveten om sådana. Har ju åkt med en del sådana snubbar, har inget emot dem. Det är deras liv, och de gör det för att de gillar det. De flesta försöker inte imponera på andra människor, utan det handlar om ens egna adrenalinkickar.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Kom igen Glidern. Tycker du hans körning är illa så föreslår jag att du kliper ditt kort. Vänta tills du kommer ut i trafiken och börjar köra en mera aktiv körning. Bilar som genar igenom hela kurvan. Lotta 45 smsar sin man samtidigt som hon rattar suven. Agda 87 som bromsar i rondellen för att lämna företräde (Hände mig igår). Antar att i alla fall 50% på detta forum bryter mot lagen varje gång dem är ute och kör och då la jag mig ändå i grym nederkant

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Haha pojke lilla jag förstår dina mindrevärdes komplex titta bara på din avatar beligen blue lixom, Detta är ett sporthojsforum, inte ett krom och fransar forum.:hej

Vilket lågvattenmärke. Kom igen! Din Mamma.

Hur kan man få plus på sån skit, särskriven dessutom.:mad:

Vad är en beligen? Blue vet jag vad det är.

Tommy.exe

Guest
Själv tog jag lappen, köpte sporthoj, körde som ett svin, överlevde länge nog för att fatta att jag är dum i huvet och egentligen inte kan köra.
Började köra lugnare, skaffade gubbhoj. Funderar på banhoj.

Projekt 2013 är att jag ska börja kasta moralkakor omkring mig på SH :brynad

Fan va jobbigt om man är gnällig ens innan man skaffat lappen? :)

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
tror det e allt det här metrosexuella tjafset som fått män att gnälla och gny som kärringar. inte nog att man ska höra på kvinnors gnäll nu ska männen hålla på herrreeeeeeguuuud denna värld e påväg neråt

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024