Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Bara att använda varmluftspistol och sedan t-röd så försvinner det.

Sen måste det väl gå att återanvända själva fästet, köpa ny dubbelhäftande tejp? vad bör man köpa för tejp sånna fall? någon som har erfarenhet av detta?

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Hur fasen redigerar man i filmen så man får slowmotion? har filmat med 60fps. Behövs nåt specialprogram eller går det med ett vanligt redigeringsprogram typ windows movie maker?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Konstaterade precis att 720-läget funkar bättre än 1080, den högre upplösningen verkar vara känsligare för vibrationerna i min twin vilket ger vågor i bilden. Ser lite knepigt ut :gnissla

Har inte fixat klart den högupplösta ännu, men 720 såg ut såhär. Kan man säga att jag gjort Bulten på minst 5 minuter? :D

[YOUTUBE-ID]iQ9TnPEJt2s[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Hur fasen redigerar man i filmen så man får slowmotion? har filmat med 60fps. Behövs nåt specialprogram eller går det med ett vanligt redigeringsprogram typ windows movie maker?

Ja, det går med movie maker.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
:D
Konstaterade precis att 720-läget funkar bättre än 1080, den högre upplösningen verkar vara känsligare för vibrationerna i min twin vilket ger vågor i bilden. Ser lite knepigt ut :gnissla

Har inte fixat klart den högupplösta ännu, men 720 såg ut såhär. Kan man säga att jag gjort Bulten på minst 5 minuter? :D

[YOUTUBE-ID]iQ9TnPEJt2s[/YOUTUBE-ID]

Wtf är det där för jävla slingerbult han åker var ju min första tanke, sen såg jag vart du kom ifrån.

Så ja du har kört HALVA bulten på 5min ;)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Slänger upp min inte alls mc-relaterade film här tänkte jag :tungan

Gopron funkade kanon till vattenlekar i alla fall :)
QUOTE]

Vilken skön sommarfilm! Den gjorde mig på ett bättre humör så här på slutet av nattens arbetspass :tummenupp

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Angående montering av kamera på hjälmen, hur mycket störs ni som gjort det av vindfånget det skapar, om något?

Är det mindre störande att ha den monterad mitt på huvet, så långt fram det går (så att visiret går att dra över utan kameran på klisterfästet alltså)?

Majoriteten verkar ha den monterad vid sidan av hjälmen, men spontant känner jag att sidoryck av vind borde kännas värre än om man har den centrerad på ovansidan, men det kanske är en tankevurpa?

Åsikter? :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Angående montering av kamera på hjälmen, hur mycket störs ni som gjort det av vindfånget det skapar, om något?
...
Åsikter? :)
I farter över 200 km/h eller efter tre+ dagars körning med kameran på hjälmen börjar det bli jobbigt.

Tredje dagen (Alperna) :)
[YOUTUBE-ID]IzmhxOqPQBI[/YOUTUBE-ID]

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag antar att du hade tillräckligt med effekt för den vägen .. Vad behöver man där egentligen ? en 2-takt 125:a räcker gott på en sån smal och krokig slinga

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
På närmare 3 km över havet kändes gixxern nästan som en 125'a. Knappt den wheelade på ettan :D Körde om en YZF125 eller vad deras nya fyrtakts 125a heter. Den gick inte fort! :D :D

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Tjena
fick min GoPro igår, och hann testa 30 minuter idag. Jag skulle vilja ha lite tips för montering av fästen (kör en FZ1 med toppkåpa) eller med sugpropp. Hade sugproppen till höger om tanklocket idag, med den ledade armen så man kan vrida höger-vänster, men det blev för mycket skakningar och vibrationer. Med den korta armen funkar det bra utan vibrationer, men man kapar en del av synfältet. tipsa gärna om var man kan fästa kameran för bra vinklar, samt vad man kan göra för att få bra stabilitet med den långa armen.

Tack på förhand,
J

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
[YOUTUBE-ID]7b8Dz4LKiOo[/YOUTUBE-ID] första klippet, med lång arm
[YOUTUBE-ID]LuaoMt-Fd64&NR[/YOUTUBE-ID] wide 720p med lång arm
[YOUTUBE-ID]GoZR_8RSGVI[/YOUTUBE-ID] wide kort arm

Hur gör ni ?

creare

Guest
[YOUTUBE-ID]7b8Dz4LKiOo[/YOUTUBE-ID] första klippet, med lång arm
[YOUTUBE-ID]LuaoMt-Fd64&NR[/YOUTUBE-ID] wide 720p med lång arm
[YOUTUBE-ID]GoZR_8RSGVI[/YOUTUBE-ID] wide kort arm

Hur gör ni ?

Vart är den långa armen fäst? Skön vinkel men jag personligen skulle vilja få kameran mer centrerad även om din vinkel är skön i sig.

Ska försöka få upp ett klipp där jag har långa armen + sugkopp centrerad framför tanken, blir en annan känsla faktiskt jämnför med din med kort arm :):tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha