Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
med sugkopp till höger om tanklocket. Gillar inget som är centrerat. Slå upp "det gyllene snittet".
Försök få till en sån film under morgondagen om det e möjligt ;)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Så här ser en liten bit av Slovenien ut. Tyvärr var det runt 17:30 på kvällen och vi åkte västerut men jag tycker att GoPron löser de varierande ljusförhållandena rätt bra om än inte blixtsnabbt...

[YOUTUBE-ID]s7KnF3G9cxo[/YOUTUBE-ID]

Tjena
fick min GoPro igår, och hann testa 30 minuter idag. Jag skulle vilja ha lite tips för montering av fästen ...
... samt vad man kan göra för att få bra stabilitet med den långa armen.
Tack på förhand,
J
Har du lusläst mina tips på första sidan i tråden?
Kan du tänka dig klisterfäste?
Så kort arm som möjligt gäller!
Visa en bild på hur din hoj ser ut från sidan så kan vi tycka lite :)

Last edited:

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Så här ser en liten bit av Slovenien ut. Tyvärr var det runt 17:30 på kvällen och vi åkte västerut men jag tycker att GoPron löser de varierande ljusförhållandena rätt bra om än inte blixtsnabbt...

[YOUTUBE-ID]s7KnF3G9cxo[/YOUTUBE-ID]

Har du lusläst mina tips på första sidan i tråden?
Kan du tänka dig klisterfäste?
Så kort arm som möjligt gäller!
Visa en bild på hur din hoj ser ut från sidan så kan vi tycka lite :)

Vilken härlig väg! Tänkte inte alls på att den var seg med att hantera ljusförändringar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vilken härlig väg! Tänkte inte alls på att den var seg med att hantera ljusförändringar.
Lite tydligare 1:45 in i detta klipp (också Slovenien) Bergen försvinner i himlen när man inte filmar rakt mot dem :rolleyes:
Italien-klippen kommer snart :)
[YOUTUBE-ID]7xCnwt5gi-k[/YOUTUBE-ID]

• Gilla
Reaktioner: 666

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
GoPro ?

Om man vill ha en bra kamera för att filma sin banåkning med är det en GoPro hd 1080 man skall ha?

Är det något nytt på gång, den har ju funnits ett tag så det borde väl komma någo nytt snart? vill inte lägga flera tusen på en redan gammal modell om ni förstår vad jag menar..

Tacksam för tipps :tummenupp

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Gopron har grymt fin bild men jag börjar kolla på Drift hd170 stealth, av den anledningen att man kan koppla in en extern mic o få betydligt bättre ljud.

Edit den har även en skärm så man kan se vad som filmats + att det är lättare att ställa in den.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Robban skrev:
är det en GoPro hd 1080 man skall ha?
Titta på de GoPro-klipp, och konkurrenternas, som är upptankade till tuben i HD och se vad du tycker men betänk också att YT tar ner kvallen en del vid uppladdning och att bilden kommer att vara ännu bättre hemma på din dator/TV.

Jag gillar GoPron för att 170' vidvinkel ger mycket fartkänsla och med lite skumgummi i huset och smart placering blir motorljudet helt ok.

Här är ett GoPro-exempel som borde passa dig ;)

[YOUTUBE-ID]w0lRgLgHQh0[/YOUTUBE-ID]

Ja, du ska ha en GoPro 1080! :tummenupp

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Någon som har något hett tipps om vart man hittar en gopro hd motorsport till bästa pris? Gärna i Sverige, underlättar ev garanti grejjer..

//Robban

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
GoPro lämnar ett års worldwide fabriksgaranti, har inte hört om någon svensk kedja som lokalt ger annan garanti.

Billigast hittar du på eBay, vill du vara säker på att garantin gäller så se till att återförsäljaren är en officiell GoPro återförsäljare.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

creare

Guest
:tummenupp

Lekte lite i Premier 9 för första gången idag på uppdrag av ktmföraren o bmwföraren som ni ser i klippet. Lite småfel och missar men mer av ett testklipp som jag ville göra och se så att allt funkar med publicering och kvalité. :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=JmybuV6_ZbM
Har någon koll på varför klippet blir ca 2 min för långt med endast svart bild i slutet? :va

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
GoPro lämnar ett års worldwide fabriksgaranti, har inte hört om någon svensk kedja som lokalt ger annan garanti.

Kan underlätta att man handlat av en svensk återförsäljare vid eventuella garantireklamationer, ska man få hjälp utav GoPro direkt får man står för fraktkostnaden till USA.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Vilken av dom var det du köpte? Är detta filmat i r3 läget? Skarpare bild blev det ju helt klart men det är lite synd att man ser skalet runt om :/

Köpte http://www.sportscam.se/se/art/undervattenslins-for-gopro.php

Tyvärr så klåpade jag mig och satte den i R1 läget trodde det var det som var 1080 första två klippen är i R2 läget.
ska testa lite igen på torsdag då i r5 läget :tummenupp

Såg föröverigt att Sportscam hade lite rea 2990:- för GoPro HD (motorsports och helmet hero):yoparty

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
med sugkopp till höger om tanklocket. Gillar inget som är centrerat. Slå upp "det gyllene snittet".
Försök få till en sån film under morgondagen om det e möjligt ;)

Gyllene snittet inom foto-/videovärlden handlar mer om att objektet man avbildar och inte att kameran skall placeras snett. Håller med tidigare talare om att en centrerad placeringen på soppatanken är att föredra. Skall kameran inte vara centrerad (gäller tanken men även vid andra placeringar på cykeln) så skall åtminstone kameran vara riktad rakt fram och inte snett som i ditt fall, blir mycket behagligare att titta på då....tycker i alla fall jag.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Gopron har grymt fin bild men jag börjar kolla på Drift hd170 stealth, av den anledningen att man kan koppla in en extern mic o få betydligt bättre ljud.

Edit den har även en skärm så man kan se vad som filmats + att det är lättare att ställa in den.

till gopron kan du också koppla extern mic, och även en lcd-skärm.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha